سایت خبری طلا
تحلیلگران اقتصادی:

کاهش 7 درصدی قیمت نفت شرایط را برای بازار طلا سخت می کند

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت 7 درصدی قیمت نفت در روزهای اخیر می تواند شرایط را برای بازار کالا به خصوص طلا سخت کند.


به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران بازارهای بین المللی تاکید کردند: به دلیل آنکه نفت در بسیاری از شاخص ها نقش مهم و تعیین کننده ای دارد، این مساله برای طلا بسیار سخت و دشوار خواهد بود که با روند نزولی قیمت مقابله کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هفته گذشته با افزایش اندک 0.1 درصدی روبرو شده و هنوز نتوانسته است بالاتر از سطح مقاومتی 1230 دلاری تثبیت شود.

اوگن واینبرگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک در این باره گفت: نه تنها کاهش قیمت نفت تاثیر منفی بر اعتماد سرمایه گذاران در سراسر بازارهای بین المللی داشته است بلکه این عامل تاثیر منفی بر قیمت طلا دارد چرا که پایین بودن قیمت نفت موجب کاهش انتظارات تورمی خواهد شد.

جاسپر لاولر تحلیلگر موسسه کاپیتال گروپ نیز تاکید کرد: با افت بازار نفت این مساله برای طلا سخت خواهد بود تا به روند صعودی قیمت ادامه دهد. به نظر من تا زمانی که قیمت طلا نتواند بالاتر از سطح 1240 دلاری تثبیت شود، سرمایه گذاران اعتماد چندانی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت. این احتمال نیز وجود دارد که کاهش قیمت نفت موجب افت قیمت طلا تا 1200 دلار شود.

البته برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید نگرانی ها و نااطمینانی ها نسبت به رشد اقتصادی جهان در ماه های آینده موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.