بانک ای ان زد استرالیا:

نوسانات شدید بازار سهام یک عامل مثبت برای قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : بانک استرالیایی ای ان زد در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال 2019 میلادی تحت تاثیر نوسانات شدید بازار سهام، با رشد و رونق نسبی روبرو خواهد شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز ، بانک ای ان زد در تحلیلی درباره وضعیت بازار طلا در سال 2019 میلادی نوشت: طلا می تواند نقش بسیار مهمی در متنوع سازی سبد سرمایه گذاری در سال جدید میلادی بازی کند.

بر اساس این گزارش چند عامل مهم و تاثیرگذار می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در سال 2019 شود. توقف روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی جهان مهمترین عواملی هستند که می تواند موجب افزایش قیمت و تقاضای طلا شود.

بانک ای ان زد پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست 2019 میلادی به 1255 دلار خواهد رسید، این رقم در سه ماه دوم به 1275 دلار می رسد و در سه ماه سوم به 1285 دلار و در سه ماه چهارم سال آینده نیز به 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

این بانک همچنین پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سال 2020 میلادی به بیش از 1425 دلار خواهد رسید.

رشد تقاضای فیزیکی برای طلا در سال 2019 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت. بسیاری از بانک های بزرگ مرکزی جهان همچنان به خرید طلا ادامه می دهند.

برچسب ها :