گرایش به طلا یا افزایش بلا ؟!
طلا به عنوان یکی از زیباترین فلزات جهان از محبوبیت غیرقابل کتمان و میزان مصرف بالایی در بین مردم در دنیا برخوردار است. البته بیشترین مصرف این فلز گرانبها در ضرب سکه و جواهرات زینتی است که امروزه اگر چه اکثر افراد جامعه از آن در مبادلات پولی و کسب درآمدزایی استفاده میکنند، اما در این بین جنبه زینتی بودن آن نیز مورد گرایش اکثر افراد جامعه به خصوص مردان شده است.
تاریخ: ۲۷/اسفند/۹۰ ساعت ۱۷:۱۹ | اقتصاد جهانی شناسه خبر: ۵۰۷۵
به گزارش سایت طلا به نقل از سایت تابناک، از گذشته بیشترین مصرف طلا البته از جنبه زیورآلاتی آن به زنان تعلق داشته است، اما اینک استفاده زیورآلاتی از این فلز دلربا دیگر مختص زنان نیست و میتوان اشتیاق مردان را نیز برای مصرف آن مشاهده کرد. گرچه نمیتوان گفت آمار گرایش به طلا از جنبه تزیینی در بین آقایان از گرایش آن از لحاظ کسب درآمدزایی فراتر است.
در این راستا به گفته یک جامعه شناس و کارشناس ارتباطات اجتماعی، در آذربایجان غربی نیز آمار گرایش مردان به طلا و جواهرات افزایش یافته است، به طوری که 20 درصد مردان استان گرایش شدید به استفاده از طلا و جواهرات دارند.
"مقصود فداکار"، در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه روزبه روز بر آمار گرایش مردان به استفاده از زیورآلات در استان افزوده میشود، افزود: چشم و هم چشمی، عدم حاکم بودن ثبات اقتصادی و ضعف نظام تامین اجتماعی در جامعه از مهمترین دلایل گرایش جوانان به خصوص مردان به استفاده از طلا و جواهرات است.
با این وجود باید علت افزایش اشتیاق مردان به استفاده از طلا به عنوان زیورآلات مورد بررسی قرار گیرد، گرایشی که اسلام مصلحت مردان را در عدم استفاده از این فلز گرانبها دانسته است.
با نگاهی به گذشته خواهیم فهمید که پس از دوه رنسانس و انقلاب صنعتی، فضای اندیشه بشر وارد پارادایمهای جدیدی شد، پارادایمی که به جای آسمان بیشتر به زمین نگاه میکرد. با توجه به گسست مناسبات اقتصادی و اجتماعی، مطرح شدن انسان به عنوان محور زندگی در کره خاکی و نیز ضرورت توجه به نیازهای او در کنار رشد احساس عام بشری در پیوند با زندگی اجتماعی و با عنایت به روند تمرکز جمعیتی در شهرها، ضرورت توجه بیشتر به رفاه و نظام تامین اجتماعی به چشم میخورد. ضرورتی که برخورداری از آن حق تمام مردم است.
شاید این پرسش پیش آید که گرایش به استفاده از طلا چه رابطهای با رفاه، نظام و تامین اجتماعی دارد؟ هر کسی باید بداند حاکم بودن نظام رفاه و تامین اجتماعی در جامعه، فرد را از آینده زندگی خود مطمئن کرده و کمک میکند هیچ دغدغهای در یافتن شغل، امنیت شغلی و هزار مساله دیگر در راستای ایجاد زندگی بهتر و آرامش بخش برای جوانان وجود نداشته باشد.
این جامعه شناس و کارشناس ارتباطات اجتماعی به نقش تامین اجتماعی در جلوگیری از مادی نگری افراد جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر نظام تامین اجتماعی مسائل مادی قشرهای متوسط به پایین را تامین کند، افراد جامعه از آینده خود مطمئن بوده و هرگز در جامعه شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
فداکار با بیان اینکه 50 درصد از مردان در آذربایجان غربی رغبت فراوانی در خرید سکه نسبت به زنان دارند، اظهار کرد: بر این اساس حبابی بودن و واقعی نبودن قیمت سکه در بازار ایران دلیل اصلی مادی نگری مردان استان به سکه است.
این استاد علوم اجتماعی با بیان اینکه بعد اقتصادی موجب تحت تاثیر قرارگیری ابعاد رفتاری، اجتماعی، روانشناسی و غیره میشود، خاطر نشان کرد: با توجه به میل شدید مردم جامعه به خرید و فروش سکه، هرگونه افزایش قیمتی در این راستا موجب تاثیر مثبت بر روحیات، رفتار و اخلاق فرد در خانواده و بالطبع در جامعه شده و هرگونه افت قیمتی موجب افسردگی و تاثیرات منفی میشود.
فداکار همچنین با بیان اینکه 70 درصد زنان در استان گرایش به استفاده از طلا و جواهرات دارند، باور غلط مبنی بر "استفاده از جواهرات برای فرد منزلت اجتماعی میآورد" را رد و تصریح کرد: افراد جامعه به خصوص زنان باید بدانند که استفاده بیش از حد از جواهرات نه تنها برای فرد منزلت نمیآورد، بلکه فرهنگ مصرفزدگی را در جامعه گسترش میدهد، اما این مطلب نیز دور از ذهن نباید باشد که تنها آذربایجان غربی با این مشکل روبه رو نیست، بلکه در جامعه کنونی تمامی پسران و مردان در حال گسترش دادن این فرهنگ نادرست هستند.
با خواندن این مطلب شاید هزاران چرا و اما و اگر در ذهن شما خطور کند که دلیل این افزایش چیست؟ از کجاها ناشی میشود؟ ضعف در کجاست؟ کمی که دقت کنید میبینید که تمام این گرایشها از بدحجابی گرفته تا استفاده از طلا در مردان همگی نشات گرفته از فرهنگ غربی است. فرهنگی که با نکتهبینی و ظرافت خاصی افکار جوانان را مورد تاثیر خود قرار میدهد. در این بین جهل جوانان ما به جهان بینی غرب از یک سو و جهان بینی اسلام از سوی دیگر موجب پذیرش الگو و شیوه غربی که هیچ تناسبی با هویت اسلامی جامعه ما ندارد، از جمله عوامل بدحجابی و استفاده زیورآلات در مردان است.
همین امر موجب شده است که جوان جامعه ما گاه غرب را با مقیاس بازیگران فیلمهای سینمایی غربی میشناسد و از او الگو میگیرد، درحالی که بخش عمده شهروندان جامعه غربی به موازین و اصول اخلاقی و اجتماعی خود پایبند هستند. دریغ از اینکه جوانان ما نمیدانند، تنها هدف این فیلمها، بیشخصیت و بیهویت کردن جوانان ماست.
در این راستا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز به ایسنا گفت: استفاده مردان از زیورآلات پشت پا زدن به ارزشهای دینی را در جامعه به همراه میآورد.
حجتالاسلام و المسلمین غلامرضا اسم حسینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه احکام دینی تابع مفاسد و مصالح است و چیزی که برای انسان مصلحت باشد واجب یا مستحب و چیزی که مفاسد باشد، برای انسان حرام اعلام شده است، اظهار کرد: بر این اساس استفاده از طلا در آقایان نیز در دین مبین اسلام حرام اعلام شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از طلا در جامعه امروزی یا جنبه زینتی دارد یا ارزش مالی، تصریح کرد: استفاده مردان از طلا به عنوان جنبه زینتی، پشت پا زدن به ارزشهای دینی است که نیاز به بررسی اساسی دارد.
حجتالاسلام و المسلمین اسم حسینی به تاثیرات متزلزل شدن دین باوری در فرد و جامعه اشاره کرد وگفت: اگر در جامعهای دین باوری متزلزل شود که شاید یکی از علامات آن نیز در استفاده مردان از طلا نمایان میشود، به نوعی بی بندو باری را در جامعه گسترش می دهد.
وی با بیان اینکه اسلام هرگز با زندگی مدرن و شیک مخالفت ندارد، افزود: در عین حال توصیه میکنیم افراد جامعه توجه به شرع اسلام را نیز همیشه به خاطر داشته باشند چرا که اگر چیزی حرام اعلام شده باشد، منفعت آن فرد را در نظر گرفته است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد چگونگی استفاده از زیورآلات توسط مردان گفت: اگر مردان و به خصوص جوانان به دنبال شیک بودن هستند باید بدانند که اکنون شرایط بازار به گونهای است که وسایلی از جنس پلاتین حتی بسیار زیباتر از مشابه آن از نوع طلا وجود دارد که میتوانند از آنها استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اسم حسینی افزود: اگر گفته شود گرایش مردان در استان از طلا و زیورآلات به دلیل ارزش مالی آنها افزایش یافته است، بر این اساس ارزش مالی تنها در طلا منحصر نمیشود، بلکه این افراد به طلا از دید سرمایه و گذران زندگی مینگرند.
در همین راستا سرهنگ "احد مهرمند"، معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی و استاد علوم تربیتی دانشگاه پیام نور ارومیه نیز بر این باور است که طبق بررسیهای انجام شده، اکثر جوانان و مردانی که از زیورآلات استفاده میکنند، به نوعی از روی ناآگاهی در این مورد صحبت میکنند.
وی ادامه داد: البته این گرایش به فرهنگ سابق خانوادهها بر میگردد که به هنگام تولد فرزندی در فامیل برای او زنجیر یا انگشتر طلا هدیه میدادند و این هدیه نیز در مواردی، مورد استفاده آنها در جوانی میشده که امروزه به نوعی این نگرش همچنان در جامعه باقی مانده است، با وجود آنکه استفاده از این فلز مضراتی در آقایان به همراه دارد.
سرهنگ مهرمند با بیان اینکه ضعف اصلی از خانواده و مراکز آموزش فرهنگی جامعه سرچشمه میگیرد، تصریح کرد: این دو نهاد مهم که نقش اساسی در آگاهسازی جوانان در جامعه دارند، متاسفانه، جوانان را از معایب این مصارف به خوبی آگاه نکردهاند، به نوعی که اکنون هم شاهد چنین گرایشاتی در جوانان هستیم.
این استاد علوم تربیتی در ادامه آگاهسازی در جامعه و به خصوص استفاده از رسانههای جمعی را بهترین راهکار در کاهش آمار استفاده از طلا عنوان کرد.
رییس حوزههای علمیه آذربایجان غربی گفت: استفاده از طلا، قوای جنسی مردان را تضعیف میکند.
حجتالاسلام محمد جواد قهرمانی نیز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تمامی احکام و دستورات الهی تابع حکمت و مصلحتی است که پشت سر این فرامین قرار دارد، افزود: بعضی از این فرامین آن قدر روشن هستند که در زندگی قابل فهم بوده، اما بسیاری از حکمتها، فلسفهها و احکام و دستورات الهی کمی در ظاهر قابل درک نبوده که استفاده از طلا در آقایان از این نوع است که در طول تاریخ بشریت بارها سوال میشد که علت حرام بودن استفاده مردان از طلا در چیست؟
وی تشریح کرد: با توسعه علوم در رشتههای مختلف و تحقیقات فیزیکی و تاثیر عناصر در زندگی انسان، پژوهشگران فیزیک به این نتیجه رسیدهاند که استفاده از طلا در رابطه با مردان بحث واکنش منفی سلولهای فعال جنسی مردان را نشان میدهد که نمایانگر تاثیر منفی آن است.
حجتالاسلام قهرمانی ادامه داد: استفاده از طلا قوای جنسی مردان را تضعیف و در نتیجه موجب کند شدن واکنش مردان در طرف مقابل میشود.
رییس حوزههای علمیه استان خاطر نشان کرد: البته این امر در رابطه با زنان تاثیر عکسی داشته، به طوری که آنان را در بحث زناشویی تقویت میکند.
وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف به فرهنگ اسلامی تاخت و تاز کرده و فرهنگ اسلامی که نماد خوشبختی، سعادت و سلامت انسانهاست، مورد هجوم باورهای غربی قرار داده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه نسل جوان به دلیل فاصله گرفتن از کانونهای ایمان، توحید و مراکز علمیه، طبیعی است که تا حدودی تحت تاثیر افکار و ایدههای غربی قرار گرفته است.
حجتالاسلام قهرمانی، تقویت مراکز علمی و حوزههای علمیه، افزایش حضور روحانیت فاضل و اندیشمند در مدارس، مساجد و حتی حوزههای علمیه را تنها راهکار جلوگیری از این ابزار دشمنان دانست.
به گزارش ایسنا، با تأسف باید گفت برخی تهاجم غرب به ارزشهای دینی و هویتی جامعه را تعامل فرهنگی قلمداد کرده، برخی گذر زمان و عرفی شدن تبدیل ضدارزشها به ارزش را ملاک عمل دانسته و برخی تحت عنوان پدیده جوانگرایی و سوءاستفاده از رأی و مشارکت جوانان در عرصه سیاسی هر اقدام جوانان را زیر پرچم نشاط و شادابی توجیه و تفسیر کردند و برخی آن را معلول فرآیند عرضه و تقاضا دانسته و برخی برخوردهای خشن و سخت با جوانان را نسخه شفابخش اعلام کردند که هرچه گفته شود بازهم این برخیها ادامه خواهد داشت.
به نظر میرسد خطر تعدد نظر و عمل صاحبان فرهنگ و سیاست که متولیان فرهنگ عمومی جامعه هستند، کمتر از خود این انحراف اجتماعی نیست و تمامی گفتهها فقط در بعد گفتار خود باقی مانده و به عرصه عمل وارد نمیشوند، اما باید این را نیز گفت که وجود و راهیابی یک انحراف اجتماعی به یک جامعه زمینههای انحرافات دیگری را نیز در جامعه فراهم میکند که این امر نیازمند یک جهش تفکری و عملی در گفتهها و شعارهای مسئولان است که هنوز هم در لاک خود باقی ماندهاند.
در این راستا به گفته یک جامعه شناس و کارشناس ارتباطات اجتماعی، در آذربایجان غربی نیز آمار گرایش مردان به طلا و جواهرات افزایش یافته است، به طوری که 20 درصد مردان استان گرایش شدید به استفاده از طلا و جواهرات دارند.
"مقصود فداکار"، در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه روزبه روز بر آمار گرایش مردان به استفاده از زیورآلات در استان افزوده میشود، افزود: چشم و هم چشمی، عدم حاکم بودن ثبات اقتصادی و ضعف نظام تامین اجتماعی در جامعه از مهمترین دلایل گرایش جوانان به خصوص مردان به استفاده از طلا و جواهرات است.
با این وجود باید علت افزایش اشتیاق مردان به استفاده از طلا به عنوان زیورآلات مورد بررسی قرار گیرد، گرایشی که اسلام مصلحت مردان را در عدم استفاده از این فلز گرانبها دانسته است.
با نگاهی به گذشته خواهیم فهمید که پس از دوه رنسانس و انقلاب صنعتی، فضای اندیشه بشر وارد پارادایمهای جدیدی شد، پارادایمی که به جای آسمان بیشتر به زمین نگاه میکرد. با توجه به گسست مناسبات اقتصادی و اجتماعی، مطرح شدن انسان به عنوان محور زندگی در کره خاکی و نیز ضرورت توجه به نیازهای او در کنار رشد احساس عام بشری در پیوند با زندگی اجتماعی و با عنایت به روند تمرکز جمعیتی در شهرها، ضرورت توجه بیشتر به رفاه و نظام تامین اجتماعی به چشم میخورد. ضرورتی که برخورداری از آن حق تمام مردم است.
شاید این پرسش پیش آید که گرایش به استفاده از طلا چه رابطهای با رفاه، نظام و تامین اجتماعی دارد؟ هر کسی باید بداند حاکم بودن نظام رفاه و تامین اجتماعی در جامعه، فرد را از آینده زندگی خود مطمئن کرده و کمک میکند هیچ دغدغهای در یافتن شغل، امنیت شغلی و هزار مساله دیگر در راستای ایجاد زندگی بهتر و آرامش بخش برای جوانان وجود نداشته باشد.
این جامعه شناس و کارشناس ارتباطات اجتماعی به نقش تامین اجتماعی در جلوگیری از مادی نگری افراد جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر نظام تامین اجتماعی مسائل مادی قشرهای متوسط به پایین را تامین کند، افراد جامعه از آینده خود مطمئن بوده و هرگز در جامعه شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
فداکار با بیان اینکه 50 درصد از مردان در آذربایجان غربی رغبت فراوانی در خرید سکه نسبت به زنان دارند، اظهار کرد: بر این اساس حبابی بودن و واقعی نبودن قیمت سکه در بازار ایران دلیل اصلی مادی نگری مردان استان به سکه است.
این استاد علوم اجتماعی با بیان اینکه بعد اقتصادی موجب تحت تاثیر قرارگیری ابعاد رفتاری، اجتماعی، روانشناسی و غیره میشود، خاطر نشان کرد: با توجه به میل شدید مردم جامعه به خرید و فروش سکه، هرگونه افزایش قیمتی در این راستا موجب تاثیر مثبت بر روحیات، رفتار و اخلاق فرد در خانواده و بالطبع در جامعه شده و هرگونه افت قیمتی موجب افسردگی و تاثیرات منفی میشود.
فداکار همچنین با بیان اینکه 70 درصد زنان در استان گرایش به استفاده از طلا و جواهرات دارند، باور غلط مبنی بر "استفاده از جواهرات برای فرد منزلت اجتماعی میآورد" را رد و تصریح کرد: افراد جامعه به خصوص زنان باید بدانند که استفاده بیش از حد از جواهرات نه تنها برای فرد منزلت نمیآورد، بلکه فرهنگ مصرفزدگی را در جامعه گسترش میدهد، اما این مطلب نیز دور از ذهن نباید باشد که تنها آذربایجان غربی با این مشکل روبه رو نیست، بلکه در جامعه کنونی تمامی پسران و مردان در حال گسترش دادن این فرهنگ نادرست هستند.
با خواندن این مطلب شاید هزاران چرا و اما و اگر در ذهن شما خطور کند که دلیل این افزایش چیست؟ از کجاها ناشی میشود؟ ضعف در کجاست؟ کمی که دقت کنید میبینید که تمام این گرایشها از بدحجابی گرفته تا استفاده از طلا در مردان همگی نشات گرفته از فرهنگ غربی است. فرهنگی که با نکتهبینی و ظرافت خاصی افکار جوانان را مورد تاثیر خود قرار میدهد. در این بین جهل جوانان ما به جهان بینی غرب از یک سو و جهان بینی اسلام از سوی دیگر موجب پذیرش الگو و شیوه غربی که هیچ تناسبی با هویت اسلامی جامعه ما ندارد، از جمله عوامل بدحجابی و استفاده زیورآلات در مردان است.
همین امر موجب شده است که جوان جامعه ما گاه غرب را با مقیاس بازیگران فیلمهای سینمایی غربی میشناسد و از او الگو میگیرد، درحالی که بخش عمده شهروندان جامعه غربی به موازین و اصول اخلاقی و اجتماعی خود پایبند هستند. دریغ از اینکه جوانان ما نمیدانند، تنها هدف این فیلمها، بیشخصیت و بیهویت کردن جوانان ماست.
در این راستا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز به ایسنا گفت: استفاده مردان از زیورآلات پشت پا زدن به ارزشهای دینی را در جامعه به همراه میآورد.
حجتالاسلام و المسلمین غلامرضا اسم حسینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه احکام دینی تابع مفاسد و مصالح است و چیزی که برای انسان مصلحت باشد واجب یا مستحب و چیزی که مفاسد باشد، برای انسان حرام اعلام شده است، اظهار کرد: بر این اساس استفاده از طلا در آقایان نیز در دین مبین اسلام حرام اعلام شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از طلا در جامعه امروزی یا جنبه زینتی دارد یا ارزش مالی، تصریح کرد: استفاده مردان از طلا به عنوان جنبه زینتی، پشت پا زدن به ارزشهای دینی است که نیاز به بررسی اساسی دارد.
حجتالاسلام و المسلمین اسم حسینی به تاثیرات متزلزل شدن دین باوری در فرد و جامعه اشاره کرد وگفت: اگر در جامعهای دین باوری متزلزل شود که شاید یکی از علامات آن نیز در استفاده مردان از طلا نمایان میشود، به نوعی بی بندو باری را در جامعه گسترش می دهد.
وی با بیان اینکه اسلام هرگز با زندگی مدرن و شیک مخالفت ندارد، افزود: در عین حال توصیه میکنیم افراد جامعه توجه به شرع اسلام را نیز همیشه به خاطر داشته باشند چرا که اگر چیزی حرام اعلام شده باشد، منفعت آن فرد را در نظر گرفته است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد چگونگی استفاده از زیورآلات توسط مردان گفت: اگر مردان و به خصوص جوانان به دنبال شیک بودن هستند باید بدانند که اکنون شرایط بازار به گونهای است که وسایلی از جنس پلاتین حتی بسیار زیباتر از مشابه آن از نوع طلا وجود دارد که میتوانند از آنها استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اسم حسینی افزود: اگر گفته شود گرایش مردان در استان از طلا و زیورآلات به دلیل ارزش مالی آنها افزایش یافته است، بر این اساس ارزش مالی تنها در طلا منحصر نمیشود، بلکه این افراد به طلا از دید سرمایه و گذران زندگی مینگرند.
در همین راستا سرهنگ "احد مهرمند"، معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی و استاد علوم تربیتی دانشگاه پیام نور ارومیه نیز بر این باور است که طبق بررسیهای انجام شده، اکثر جوانان و مردانی که از زیورآلات استفاده میکنند، به نوعی از روی ناآگاهی در این مورد صحبت میکنند.
وی ادامه داد: البته این گرایش به فرهنگ سابق خانوادهها بر میگردد که به هنگام تولد فرزندی در فامیل برای او زنجیر یا انگشتر طلا هدیه میدادند و این هدیه نیز در مواردی، مورد استفاده آنها در جوانی میشده که امروزه به نوعی این نگرش همچنان در جامعه باقی مانده است، با وجود آنکه استفاده از این فلز مضراتی در آقایان به همراه دارد.
سرهنگ مهرمند با بیان اینکه ضعف اصلی از خانواده و مراکز آموزش فرهنگی جامعه سرچشمه میگیرد، تصریح کرد: این دو نهاد مهم که نقش اساسی در آگاهسازی جوانان در جامعه دارند، متاسفانه، جوانان را از معایب این مصارف به خوبی آگاه نکردهاند، به نوعی که اکنون هم شاهد چنین گرایشاتی در جوانان هستیم.
این استاد علوم تربیتی در ادامه آگاهسازی در جامعه و به خصوص استفاده از رسانههای جمعی را بهترین راهکار در کاهش آمار استفاده از طلا عنوان کرد.
رییس حوزههای علمیه آذربایجان غربی گفت: استفاده از طلا، قوای جنسی مردان را تضعیف میکند.
حجتالاسلام محمد جواد قهرمانی نیز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تمامی احکام و دستورات الهی تابع حکمت و مصلحتی است که پشت سر این فرامین قرار دارد، افزود: بعضی از این فرامین آن قدر روشن هستند که در زندگی قابل فهم بوده، اما بسیاری از حکمتها، فلسفهها و احکام و دستورات الهی کمی در ظاهر قابل درک نبوده که استفاده از طلا در آقایان از این نوع است که در طول تاریخ بشریت بارها سوال میشد که علت حرام بودن استفاده مردان از طلا در چیست؟
وی تشریح کرد: با توسعه علوم در رشتههای مختلف و تحقیقات فیزیکی و تاثیر عناصر در زندگی انسان، پژوهشگران فیزیک به این نتیجه رسیدهاند که استفاده از طلا در رابطه با مردان بحث واکنش منفی سلولهای فعال جنسی مردان را نشان میدهد که نمایانگر تاثیر منفی آن است.
حجتالاسلام قهرمانی ادامه داد: استفاده از طلا قوای جنسی مردان را تضعیف و در نتیجه موجب کند شدن واکنش مردان در طرف مقابل میشود.
رییس حوزههای علمیه استان خاطر نشان کرد: البته این امر در رابطه با زنان تاثیر عکسی داشته، به طوری که آنان را در بحث زناشویی تقویت میکند.
وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف به فرهنگ اسلامی تاخت و تاز کرده و فرهنگ اسلامی که نماد خوشبختی، سعادت و سلامت انسانهاست، مورد هجوم باورهای غربی قرار داده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه نسل جوان به دلیل فاصله گرفتن از کانونهای ایمان، توحید و مراکز علمیه، طبیعی است که تا حدودی تحت تاثیر افکار و ایدههای غربی قرار گرفته است.
حجتالاسلام قهرمانی، تقویت مراکز علمی و حوزههای علمیه، افزایش حضور روحانیت فاضل و اندیشمند در مدارس، مساجد و حتی حوزههای علمیه را تنها راهکار جلوگیری از این ابزار دشمنان دانست.
به گزارش ایسنا، با تأسف باید گفت برخی تهاجم غرب به ارزشهای دینی و هویتی جامعه را تعامل فرهنگی قلمداد کرده، برخی گذر زمان و عرفی شدن تبدیل ضدارزشها به ارزش را ملاک عمل دانسته و برخی تحت عنوان پدیده جوانگرایی و سوءاستفاده از رأی و مشارکت جوانان در عرصه سیاسی هر اقدام جوانان را زیر پرچم نشاط و شادابی توجیه و تفسیر کردند و برخی آن را معلول فرآیند عرضه و تقاضا دانسته و برخی برخوردهای خشن و سخت با جوانان را نسخه شفابخش اعلام کردند که هرچه گفته شود بازهم این برخیها ادامه خواهد داشت.
به نظر میرسد خطر تعدد نظر و عمل صاحبان فرهنگ و سیاست که متولیان فرهنگ عمومی جامعه هستند، کمتر از خود این انحراف اجتماعی نیست و تمامی گفتهها فقط در بعد گفتار خود باقی مانده و به عرصه عمل وارد نمیشوند، اما باید این را نیز گفت که وجود و راهیابی یک انحراف اجتماعی به یک جامعه زمینههای انحرافات دیگری را نیز در جامعه فراهم میکند که این امر نیازمند یک جهش تفکری و عملی در گفتهها و شعارهای مسئولان است که هنوز هم در لاک خود باقی ماندهاند.