چین ۱۷میلیارد دلار در طولانی‌ترین تونل ریلی جهان سرمایه‌گذاری می‌کند

یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی‌شده تا پایتخت‌های فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند. این طرح ۱۵میلیارد یورو (۱۷میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر چین هزینه دارد.

خبر را برای من بخوان

یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی شده تا پایتخت های فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند. این طرح 15 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر هزینه برداشته است. این شرکت تحت مالکیت چین قرار دارد.
پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند یادداشت تفاهمی با این صندوق چینی امضا کرده است. این شرکت چینی حامی طرح «یک جاده یک کمربند » پکن هم هست که تأمین مالی تونل هلسینکی ــ تالین را به عهده دارد. یک سوم از 15 میلیارد یورو به عنوان یک سرمایه گذاری سهام خصوصی تأمین می شود و دوسوم بعدی یک وام است.


این شرکت هزینه طرح را طی پیشرفت کار در اختیار پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند قرار می دهد. این شرکا باید در مورد جزئیات این قرارداد طی 6 ماه آینده توافق کنند.
این تونل 103کیلومتری برای اتصال فرودگاه هلسینکی ــ وانتا و فرودگاه تالین با دو ایستگاه در حدفاصل دو فرودگاه طراحی شده است و به نظر پیتر وسترباکا، رهبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی اروپاست.
کاستا والتونن، مؤسس پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند گفت: «تاچستون تجربه وسیعی در تأمین مالی پروژه های بزرگ زیربنایی خصوصی دارد ». وی اضافه کرد که این شرکت به دنبال یک راه حل کاملاً متعادل برای حل تأمین هزینه پروژه است و قصد دارد از سرمایه گذاری های ثابت اروپا، اسکاندیناوی و فنلاند استفاده کند.


این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل حدود 15 میلیارد یورو است و کمک تاچستون می تواند این هزینه را پوشش دهد. سال گذشته شرکت ساختمانی «ای آرجی » در دبی توافق کرد 100 میلیون یورو برای این خط ارتباطی بپردازد. این طرح زمان سفر را به حدود 20 دقیقه کاهش می دهد. در حال حاضر دو ساعت طول می کشد با لنج به همراه ده ها هزار مسافر دیگر این مسیر را پیمود.
گرچه ساخت این تونل زیردریایی هنوز آغاز نشده و طبق برنامه تا 2024 عملیاتی نمی شود ولی بلیت های این سواری از دسامبر در دسترس هستند. هزینه یک سفر یک طرفه 50 یورو می شود در حالی که ثبت نام سالانه نامحدود آن هزار یورو خواهد بود.
پکن در چندین پروژه در سراسر جهان از طریق طرح «یک جاده یک کمربند » چند تریلیون دلاری خود سرمایه گذاری کرده است. هدف این پروژه تقویت ارتباط و همکاری بین شرق آسیا، اروپا و شرق آفریقا است.