به نظر می رسد که بخش ریسینگ لامبورگینی با نام اسکوادرا کورسه (Squadra Corse) ماه های شلوغی را پشت سر گذاشته است. پس از رونمایی اولین مدل سفارشی و تک نمونه ی لامبورگینی SC18، امروز مدل مسابقه ای و مفهومی سوپرشاسی بلند اوروس (Urus) معرفی شد.
اوروس مسابقه ای با کد ST-X، در مقابل نمونه ی استاندارد جاده ای تفاوت lrm;های مشخصی دارد؛ طرح مسابقه ای با رنگ سبز آخوندک و تجهیزات ایمنی مورد تأیید فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شامل رول کیج فولادی، سیستم اطفای حریق و مخزن سوخت FT3 از تغییرات اوروس ST-X است.
مقاله ی مرتبط:لامبورگینی اوروس در برابر لامبورگینی LM002
علاوه بر این موارد، لامبورگینی اوروس ST-X به کاپوت فیبر کربن با هواکش های بزرگ تر، باله ی عقب، سراگزوزهای ۶ ضلعی، رینگ های آلومینیومی تک مهره ی ۲۱ اینچ و تایرهای پیرلی مجهز شده است. بر اساس اعلام رسمی تیم مهندسی اسکوادرا کورسه، ST-X در مقایسه با مدل استاندارد اوروس، ۲۵ درصد سبک lrm;تر خواهد بود؛ مقاومت شاسی بیشتر شده اما مشخصات فنی آن، ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربوشارژ، مشابه مدل استاندارد است.
با اینکه لامبورگینی اوروس ST-X به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شده، اما صرفاً برای نمایش توانایی های مهندسان این شرکت ایتالیایی متولد نشده است. درواقع تا سال ۲۰۲۰، لامبورگینی سری مسابقات اختصاصی اوروس ST-X را در اروپا و خاورمیانه آغاز می کند. این مسابقات که صرفا میزبان ST-X خواهد بود، ترکیبی از پیست های آسفالت (مورد تأیید FIA) و خاکی آف رود است.
برگزاری مسابقات اختصاصی لامبورگینی ایده ی جدید نیست؛ پیش از این، مسابقات انحصاری این برند با مدل هوراکان سوپر تروفئو (Super Trofeo) در آمریکای شمالی و آسیا انجام شده است. مدل نهایی و تولیدی لامبورگینی اوروس ST-X، رسماً در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.