لامبورگینی اوروس ST-X معرفی شد

مدل مفهومی و مسابقه‌ای لامبورگینی اوروس ST-X از پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ مدل استاندارد استفاده می‌کند، اما وزن کلی آن، حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. 

خبر را برای من بخوان

به نظر می رسد که بخش ریسینگ لامبورگینی با نام اسکوادرا کورسه (Squadra Corse) ماه های شلوغی را پشت سر گذاشته است. پس از رونمایی اولین مدل سفارشی و تک نمونه ی لامبورگینی SC18، امروز مدل مسابقه ای و مفهومی سوپرشاسی بلند اوروس (Urus) معرفی شد.
اوروس مسابقه ای با کد ST-X، در مقابل نمونه ی استاندارد جاده ای تفاوت lrm;های مشخصی دارد؛ طرح مسابقه ای با رنگ سبز آخوندک و تجهیزات ایمنی مورد تأیید فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شامل رول کیج فولادی، سیستم اطفای حریق و مخزن سوخت FT3 از تغییرات اوروس ST-X است.
مقاله ی مرتبط:لامبورگینی اوروس در برابر لامبورگینی LM002


علاوه بر این موارد، لامبورگینی اوروس ST-X به کاپوت فیبر کربن با هواکش های بزرگ تر، باله ی عقب، سراگزوزهای ۶ ضلعی، رینگ های آلومینیومی تک مهره ی ۲۱ اینچ و تایرهای پیرلی مجهز شده است. بر اساس اعلام رسمی تیم مهندسی اسکوادرا کورسه، ST-X در مقایسه با مدل استاندارد اوروس، ۲۵ درصد سبک lrm;تر خواهد بود؛ مقاومت شاسی بیشتر شده اما مشخصات فنی آن، ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربوشارژ، مشابه مدل استاندارد است.

با اینکه لامبورگینی اوروس ST-X به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شده، اما صرفاً برای نمایش توانایی های مهندسان این شرکت ایتالیایی متولد نشده است. درواقع تا سال ۲۰۲۰، لامبورگینی سری مسابقات اختصاصی اوروس ST-X را در اروپا و خاورمیانه آغاز می کند. این مسابقات که صرفا میزبان ST-X خواهد بود، ترکیبی از پیست های آسفالت (مورد تأیید FIA) و خاکی آف رود است.
برگزاری مسابقات اختصاصی لامبورگینی ایده ی جدید نیست؛ پیش از این، مسابقات انحصاری این برند با مدل هوراکان سوپر تروفئو (Super Trofeo) در آمریکای شمالی و آسیا انجام شده است. مدل نهایی و تولیدی لامبورگینی اوروس ST-X، رسماً در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.