برنامهریزی برای حذف دلالان از سایتهای آگهی/ ثبت روزانه ۱۰۰ هزار آگهی اینترنتی فروش خودرو
سخنگوی اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی از برنامهریزی جدیدی برای حذف دلالان از سایتهای آگهی دهنده همچون دیوار، شیپور و باما خبر داد و گفت: روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار آگهی خودرو در سه پلتفورم دیوار، شیپور و باما ثبت میشود.
رضا الفت نسب با اشاره به تاثیر حذف قیمت از آگهی های اینترنتی خودرو و مسکن اظهار کرد: علی رغم آنکه برخی ها مدعی اند حذف قیمت از آگهی های اینترنتی فروش خودرو، باعث کاهش قیمت در بازار شده ولی بررسی های ما نتایج دیگری را نشان می دهد و بر اساس آمارهای ما، بعد از حذف قیمت ها تا یک روز پیش از بازگشت قیمت به آگهی های اینترنتی، شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بودیم.
سخنگوی اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی در ادامه با تاکید بر همکاری این اتحادیه با دستگاه های مسئول برای شناسایی دلالان گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده مقرر شده است پلتفورم های آگهی های اینترنتی، با شناسایی دلالان و افرادی که سعی در قیمت سازی کاذب دارند، لیست سیاهی از این افراد را تشکیل دهند و کسانیکه در این لیست قرار دارند، مجوز ثبت آگهی فروش نداشته باشند.
وی اضافه کرد: ما در نظر داریم تا آگهی های فروش خودرو و ملک را بر اساس آی پی و شماره موبایل و همچنین پس از احراز اصالت مالکان خودرو و ملک انجام دهیم ولی متاسفانه مشکلاتی در این زمینه پیشِ روی ما قرار دارد.
الفت نسب افزود: یکی از مسائلی که پیشِ روی ما قرار دارد، موضوع پرداخت 300 تومان از سوی پلتفورم ها به ازای هر درخواست تعیین اصالت آگهی دهندگان است که با توجه به بار مالی آن، هزینه بر بودن این روش، مشکل زا خواهد بود.
سخنگوی اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی با تاکید بر اینکه روش مذکور، یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار آگهی های اینترنتی است گفت: با بکارگیری این شیوه، به راحتی می توان دلالان را از بازار آگهی های اینترنتی حذف کرد ولی پرداخت مبلغ مذکور می تواند یک مانع، پیشِ روی این شیوه باشد و اجرایی شدن آن را با مشکل مواجه کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه بین 70 تا 100 هزار آگهی خودرو در سه پلتفورم دیوار، شیپور و باما ثبت می شود و هزینه 300 تومان برای احراز اصالت هر آگهی فروش، می تواند هزینه زیادی را به این پلتفورم ها وارد کند.
انتهای پیام/