در همین راستا مدیر کل سرویس های ارزشافزوده همراه اول در تازهترین اظهارنظر پیرامون تجربه موفق سرویسهای ارزشافزوده تاکید کرد که با تکیه بر دانش و چابکی نیروهای جوان و فعال این صنعت، تحقق بازار یک میلیارد دلاری تولید محتوای دیجیتال با استفاده از زیر ساختهای موجود در کشور امری لازم و در دسترس است.
ابوذر مهرمنش در مقالهای که در روزنامه "فناوران اطلاعات" به چاپ رسید با استناد بر آمارهای جهانی و نمودارهای ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات انگلستان، از موفقیت چشمگیر این صنعت در کشور و روند رو به کاهش نرخ شکایات مشتریان در مقایسه با اپراتورهای بزرگ دنیا خبر داد و اعلام کرد که شاخص رضایت مشترکین در پاییز سال ۹۷ بیش از ۱۰ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶ بهبود یافته است.
مهرمنش همچنین اشاره داشت که اگر تصویر درستی از خدمات ارزشافزوده به مردم ارائه شود، مشخص خواهد شد که این خدمات فراتر از تصور عمومی با زندگی مردم عجین شده است.
امروزه کسبوکارهای نوپای زیادی در کشور شروع به فعالیت کردهاند؛ کسبوکارهایی که هر یک به طریقی بخشی از نیازهای مردم را هدف قرار داده و در راستای تسهیل امور ایشان میکوشند. با توجه به اینکه شاکله مدلهای درآمدی اکثر این کسبوکارها مبتنی بر پرداخت خرد است، بیتردید استفاده از ظرفیتهای پرداخت اپراتوری کمک شایانی به پیشرفت این کسبوکارها میکند.
از طرفی با توجه به ظرفیت های بازار تولید محتوای دیجیتال و نیروی انسانی این حوزه، ضرورت تلاش مضاعف در بهرهبرداری از فرصتهای پیدا و پنهان این صنعت چند برابر شدهاست. تولید محتوای دیجیتال در بازار رقابتی امروز یکی از راهکارهای ارزشمند برای ایجاد اشتغال بهشمار میرود. بیشک توجه بیشتر به کسب و کارهای مبتنی بر ارزشافزوده امکان دستیابی به بازار یک میلیارد دلاری تولید محتوای دیجیتال را فراهم میکند.
باتوجه به صحبتهای مدیر کل سرویسهای ارزشافزوده همراه اول میتوان دریافت که این صنعت به عنوان بازاری نوپا و مملو از فرصت، دریچهای است برای تحقق رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری در کشور. در این راستا و با توجه به پیشرفت چشمگیر خدمات ارزشافزوده در ایران میتوان آینده روشنی را برای کسبوکارهای دیجیتال متصور بود، به شرطی که با تمام توان برای کمک به این صنعت وارد عمل شد و راه را برای ورود به این عرصه و رقابت در بازار جهانی تسهیل کرد.
ابوذر مهرمنش در انتهای صحبتهای خود نیز در مورد فرصت بینظیری که میشود از تهدیدات موجود در این صنعت ایجاد کرد، صحبت کرد: «آیا نمیتوانیم اجازه دهیم که شرکتهای فعال با تقویت خودشان به سراغ بازارهای خارجی بروند و همه با هم از فواید آن بهرهمند شویم؟ حضور در بازارهای خدمات دیجیتال بینالمللی یک فرصت مهم برای کسب درآمد و نیز ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است که با توجه به افزایش قیمت ارز با یکی از سادهترین اشکال صادرات در قالب ارائه محتوای دیجیتال از اهمیت و اولویت فوقالعادهای برخوردار است. با وجود این پتانسیل بزرگ برای حضور در بازارهای منطقهای و جهانی و با فرصت کمنظیری که برای صادرات پیشآمده است. اگر نتوانیم آن را محقق کنیم باید از این فرصت سوزی شرمنده آیندگان مان باشیم»