رییس اتحادیه نمایشگاه داران با اعلام این مطلب افزود:طی ۱۰ روز گذشته قیمت خودرو ریزشی قابل توجه را تجربه کرده است اما این کاهش قیمت سبب نشده است که تعداد مشتریان افزایش یابد چرا که به نظر می رسد هنوز این ریزش کافی نیست .
سعید موتمنی در پاسخ به این سئوال که دلیل ریزش قیمت ها چیست ؟افزود: بهتر است این سئوال را من از شما بپرسم،به چه دلیل وقتی خودروساز عرضه را زیاد نکرده و بازار ارز به ثبات نرسیده دلیلی منطقی و اقتصادی برای کاهش قیمت وجود ندارد.
وی گفت: به جرات می گویم از ۱۸ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت هیچ معامله ای در بازار صورت نگرفته است و حالا نیز با وجود کاهش به دلیل ریزش شدید قیمت ،مشتریان هنوز وارد بازار نشده اند.
موتمنی گفت: خودروهای مونتاژی نیز در بازار کاهش بیشتری را تجربه کرده اند و در مرحله دوم این ریزش به خودروهای تولید داخلی رسید .به گفته وی قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ میلیون تومان به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است.
وی تاکید کرد: خودروی چانگان ۲۳۰ میلیون تومان بود اما امروز ۱۹۵ میلیون تومان معامله می شود.
موتمنی کاهش قیمت سراتو را ۶۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این خودرو از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است.
به گفته وی میزان کاهش قیمت هایما نیز ۸۵ میلیون تومان بوده است. او گفت: قیمت هایما از ۴۰۰ میلیون تومان اما در حال حاضر ۳۱۵ میلیون تومان هم خریدار ندارد.
وی درباره قیمت جک نیز گفت:قیمت جک پیش از این ۳۸۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت قیمت دنا در بازار گفت: با وجود ریزش قیمت خودرو در بازار، قیمت فروش دنا در بازار تغییر چندانی را تجربه نکرده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت دنا تیپ یک در بازار با کاهشی نزدیک به یک میلیون تومان به حدود ۱۲۱ میلیون تومان در بازار رسید.
او گفت: بر اساس این گزارش قیمت دنا تیپ ۲ نیز با کاهش نزدیک به دو میلیون تومان به حدود ۱۲۴ میلیون تومان رسید.
موتمنی اضافه کرد: دنا پلاس امروز در بازار ۱۶۸ میلیون تومان قیمت خورده است. دنا پلاس توربو در بازار اما کمیاب است و برخی نمایشگاه داران قیمت این خودرو را حدود ۱۹۵ میلیون تومان اعلام می کنند. عرضه اندک دنا به بازار سبب شده است نوسان قیمتی و ریزش قیمت این خودرو کمتر از سایر خودروها باشد.