هوندا سیویک تایپ R یکی از قوی ترین و بهترین هاچ بک های اسپرت بازار است. قلب تپنده ی این خودرو با وجود ۲ لیتر حجم می تواند ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند و این هاچ بک را قادر به سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت می سازد.
چنین اعداد و ارقامی شاید برای ما و شما جذاب باشند اما از نظر تیونرها هیچ جذابیتی ندارند. به همین دلیل، شرکتی انگلیسی به نام Ralph Hosier Engineering از نسخه ی تیونینگ شده و ارتقایافته ای با نام OveRland رونمایی کرده است. این خودرو، همان طور که در تصاویر می بینید، یک خودروی رالی محسوب می شود و ارتفاع سیستم تعلیق آن ۱۰۲ میلی متر افزایش پیدا کرده است. تمامی بخش های سیستم تعلیق این خودرو نیز از اول ساخته شده اند و کاملا سفارشی و مخصوص این خودرو هستند. تمامی اتصالات سیستم تعلیق تقویت شده اند و سپس تایرهای بزرگ BF گودریچ با ابعاد ۲۵۵/۵۵/۱۸ روی سیویک سوار شده اند. به این ترتیب، شاهد تولد اولین نسخه ی رالی از هوندا سیویک هستیم، خودرویی که خیلی از طرفداران هوندا سال ها منتظرش بودند. متاسفانه تیونر هیچ تغییری در پیشرانه ی این مدل ایجاد نکرده است.
دومین هوندا سیویکی که تیونرهای انگلیسی به سراغ آن رفته اند، از سوی شرکت تیم داینامیک موتور اسپرت معرفی شده است. این مدل برخلاف OveRland مخصوص جاده است. قدرت پیشرانه ی این مدل به ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۷۷ نیوتون متر افزایش پیدا کرده؛ این قدرت بالا با استفاده از اعمال تغییرات در ECU، اینترکولر، کاتالیزور اسپرت و سیستم اگزوز اسپرت به دست آمده و نسبت به مدل استاندارد سیویک تایپ R دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری است.
مقاله های مرتبط:Vandal One؛ خودروی مسابقه ای آمریکایی با پیشرانه هوندا سیویکهوندا سیویک با تیونینگ Mugen رونمایی شد
برای اینکه این هوندا سیویک بتواند قدرت بالای خود را به صورتی ایمن مورد استفاده قرار دهد، تیونر اقدام به تقویت ترمزها نیز کرده است. سیستم تعلیق دستخوش تغییر شده و کمک فنرهای سفارشی روی آن نصب شده اند. هر دوی این تیونرها کیت های تقویتی خود را برای عرضه آماده دارند و مالکان هوندا سیویک تایپ R می توانند با پرداخت هزینه، این تغییرات را روی خودروی خود اعمال کنند.