آمار شکایت از کیفیت ساخت خودروهای تسلا در نروژ افزایش یافت
موفقیت اخیر تسلا در افزایش فروش مدل ۳ در نروژ، دردسرهای زیادی برای این شرکت بههمراه داشته و باعث شکایت برخی مشتریان شده است.
گزارش های جدید نشان می دهد تسلا قربانی موفقیتش در نروژ شده و نشانه هایی از ناتوانی این شرکت در پاسخ به تقاضای مشتریان وجود دارد. به گزارش بلومبرگ، مشتریان نروژی به دلیل ارائه ی خدمات نامطلوب، از این شرکت شکایت کرده اند. رونق اخیر فروش تسلا مدل ۳، دردسرهایی برای خودروساز الکتریکی آمریکایی به همراه داشت؛ زیرا تسلا رکورد بیشترین تعداد شکایت مصرف کنندگان خودرو در نروژ را ثبت کرد.
طبق گزارش شورای نظارت مصرف کننده ی نروژ، تعداد کل شکایت ها از تسلا در سال جاری میلادی افزایش یافت؛ زیرا بسیاری از خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ با مشکل بدنه ی خودرو ازجمله رنگ و فرورفتگی بدنه تحویل خریداران داده شدند. بااین حال، انتظار می رود نسبت تعداد شکایت به ازای هر خودرو کاهش یابد؛ چراکه تعداد خودروهای تسلا در این کشور بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته و تاکنون تقریبا به ۴۰ هزار دستگاه رسیده است.
تسلا با وجود اذعان به مشکلات، به نظرسنجی اخیر اشاره کرد که مشتریان این شرکت به طورکلی راضی هستند. خودروساز برقی شناخته شده ی جهان کارکنان خدمات مشتریان خود را دوبرابر کرده و قصد دارد مراکز خدمات جدیدی راه اندازی کند. ارائه ی دو نوبت کاری و خدمات تلفن همراه ازجمله سایر برنامه های تسلا برای بهبود کیفیت و مشتری مداری به شمار می رود.
مقاله های مرتبط:ارزان ترین نسخه تسلا مدل 3 قیمت گذاری شدقیمت و مشخصات فنی تسلا مدل 3 نسخه میانی اعلام شد
شورای نظارت مصرف کننده ی نروژ در سال جاری، تاکنون ۵۱ مورد اختلاف بین تسلا و مشتریان این شرکت را ثبت کرده است. این، یعنی میزان شکایات سالانه احتمالا بیش از ۸۶ مورد در سال گذشته باشد. به گفته ی توماس ایورسن، مشاور حقوقی ارشد شورای نظارت مصرف کننده ی نروژ، اکثر شکایات امسال به مسائل کوچکی درباره ی خودرو الکتریکی مدل ۳ مربوط می شود. او گفت:
مشکلات زیادی وجود دارد که تسلا قادر به حل وفصل آن نیست و باعث آزردگی می شود.
مدیر باشگاه مالکان تسلا در نروژ نیز اظهار کرد:
خیز این شركت برای تحقق اهداف خود در امسال به مشكلاتی مانند رنگ و خراش و تورفتگی بدنه در برخی خودروهای تسلا مدل ۳ منجر شده است. ممکن است عجله در تکمیل و بازرسی از سمت تسلا وجود داشته باشد. آن ها به تحویل محصولات خود طبق برنامه بسیار اهمیت می دهند؛ اما متأسفانه این کار می تواند به بهای ازدست دادن کیفیت باشد.