سایت خبری طلا

ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

منبع: زومیت


جدیدترین محصول فراری، ظاهر متفاوت از مدل‌های پیشین ارایه می‌کند. ابرخودروی SF90 به‌لطف فناوری هیبرید، قدرتمندترین مدل جاده‌ای در تاریخ فراری خواهد بود.


همان طور که 918 برای پورشه، فصل جدیدی آغاز کرد و کارایی پیشرانه های پلاگین هیبرید را به اثبات رساند؛ لافراری هم در سال ۲۰۱۳ توانست آغازگر تحولی نوین در محبوب ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا شود و محصولی قدرتمند با قوای محرک هیبرید باشد. پس از اتمام تیراژ تولید ۵۰۰ دستگاه لافراری با قیمت بیش از یک میلیون دلار، SF90 با عنوان قدرتمندترین محصول در سبد فراری حضور خواهد داشت و البته، از پیشرانه پلاگین هیبرید استفاده خواهد کرد.
تفاوت های فنی بین لافراری و SF90، پرشمار هستند. برخلاف مدل قبلی که پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۹۰ اسب بخار داشت؛ SF90 از نمونه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۷۰ اسب بخار استفاده می کند که به تنهایی، نشانه ی بهبود شرایط فنی است. حالا مجموع قدرت SF90 با ترکیب موتور برقی و بنزینی، به ۹۸۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می کند که در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر افزایش گشتاور دارد.
شاید مهم ترین تفاوت SF90 با لافراری، بهره گیری از فناوری پلاگین هیبرید به جای مدل هیبرید باشد که امکان شارژ باتری به کمک برقی شهری و کاهش چشم گیر مصرف بنزین را میسر می کند. محصول جدید، دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه ی ۸ سیلندر در تاریخ فراری، تنظیم شده اند.
فراری SF90، یک ابرخودروی ۲ دیفرانسیل است که به لطف جدید ترین مدل از جعبه دنده ی ۸ سرعته ی خودکار فراری و سیستم دبل کلاچ این شرکت، ظرف ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. همچنین فراری SF90 می تواند ۶.۷ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حالا فراری هم، محصولی شبیه به پورشه ۹۱۸ دارد که می تواند بی نیاز از بنزین، صرفا با تکیه بر باتری ها برای مدتی، حرکت کند. بنا بر اعلام شرکت سازنده، SF90 تا مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر با انرژی الکتریکی خالص، قابل استفاده است و حتی رسیدن به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت را ممکن می کند.
نمای ظاهری SF90، چندان تحت تاثیر مدل های مشهور فراری، مثل 488 و لافراری قرار نگرفته است. از رو به رو، چراغ ها با هدف بهبود آیرودینامیک، کوچک و فاقدر برآمدگی به نظر می رسند. شکاف نسبتا بزرگی هم، روی کاپوت وجود دارد که هدایت کننده ی هوا از مقابل جلوپنجره به سمت شیشه ی جلو و فضای پشت خواهد بود. شاسی SF90 در قسمت جلو، ۱۵ میلی متر بالاتر از بخش میانی است تا جریان هوا به سمت ژنراتورهای نصب شده زیر کاپوت را، افزایش دهد. آیرودینامیک خودرو، در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، ۳۵۰ کیلوگرم نیروی عمود بر انتهای SF90 فراهم می کند که به ادعای مهندسان فراری، بهترین عملکرد در میان خودروهای اسپرت جاده ای است.
در فضای داخلی، فرمان مدرن فراری با چیدمان جدید کلیدها، خودنمایی می کند. بسیاری از امکانات فنی و حتی رفاهی SF90، توسط راننده از روی فرمان مدیریت می شوند. این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی روی داشبورد خواهد بود؛ اما از نمایشگر تمام رنگی ۱۶ اینچ با رزولوشن HD استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز در مقابل راننده ی SF90 وجود دارد.
وزن خالص جدیدترین محصول فراری، ۱۵۷۰ کیلوگرم است. برخلاف فناوری بالاتر و امکانات بیشتر در مقایسه با لافراری، SF90 حدود ۱۳ کیلوگرم سبک تر خواهد بود. شاسی این خودروی پلاگین هیبرید، ۲۰ درصد مقاوم تر و ۴۰ درصد منعطف تر از نمونه ی استفاده شده در لافراری است؛ درحالی که وزن مشابه دارد.

قیمت نهایی و تیراژ تولید فراری SF90 هنوز اعلام نشده است؛ اما می توان اطمینان داشت باتوجه به سطح فناوری و آمار روی کاغذ، بیش از یک میلیون دلار قیمت گذاری شود. نام کامل خودرو، SF90 استرادله است که اشاره به استاندارد جاده ای برای این مدل دارد. از چنین نام گذاری می توان نتیجه گرفت نسخه ی مخصوص پیست از SF90 یا نمونه ی رودتسر (آپرتا یا اسپایدر) هم، به زودی معرفی شود.