سال ۱۹۹۸، اولین مدل لکسوس RX رونمایی شد. نسل دوم این کراس اور بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ توانست یکی از پرفروش ترین محصولات لکسوس در بازار جهانی باشد. نسل سوم RX هم، سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در خط تولید لکسوس حضور داشت تا ضمن افزایش ویژگی های لوکس و امکانات رفاهی این خودرو، فروش گسترده در کشورهای مختلف، از جمله غرب آسیا را بهبود دهد. امروزه، لکسوس RX با نسل چهارم عرضه می شود و همچنان، پرفروش ترین محصول برند سازنده در دنیا است. این خودرو برای تولید در سال ۲۰۲۰، فیس لیفت جزئی خواهد داشت. نسخه ی ۳ ردیف صندلی از لکسوس RX با طول بدنه ی بیشتر نسبت به مدل استاندارد، RX L نام دارد که از سال ۲۰۱۸ به خط تولید اضافه شد.
در نمای رو به رو، RX هماهنگ با زبان طراحی مدرن لکسوس، مجهز به جلوپنجره ی بزرگ با طرح مشبک است. چراغ های باریک و بسیار تهاجمی RX، همچنان مطابق با ابتکار انجام شده روی برادر کوچک تر در سال ۲۰۱۵، مشابه NX ارایه می شود. البته در مدل ۲۰۲ هم جای گذاری نوار LED روشنایی روز، کاملا چسبیده به قسمت پایینی چراغ های جلو، مهم ترین تفاوت ظاهری در چیدمان نور RX و NX است. در فیس لیفت جدید، مه شکن های دایره ای در طرفین سپر با چیدمان باریک LED جایگزین شده است و حفره های مشبک مشابه جلوپنجره، زیر چراغ های اصلی اضافه شده اند. افزون بر این موارد، نمای جانبی و پشت لکسوس RX در مدل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، تفاوت خاصی ندارند.
در کابین خودرو، بهینه سازی هایی دیده می شود که از نظر فنی و ظاهری، مدل ۲۰۲۰ را متمایز جلوه می دهد. نمایشگر ۸ اینچ استاندارد می تواند به سفارش مشتری با نمونه ی ۱۲.۳ اینچ جایگزین شود. مشابه مدل ۲۰۱۹، صفحه لمسی (Touchpad) درکنار دسته دنده وجود دارد اما قابلیت های بیشتری فراهم می کند. سال آینده، رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، در تمامی مدل های لکسوس RX ارایه خواهد شد. نمونه های آپشنال، مجهز به نسل جدید فناوری دریافت فرامین صوتی هستند که قابلیت کنترل سیستم ناوبری را فراهم خواهد کرد.
فناوری های مرتبط با ایمنی هم در مدل ۲۰۲۰ لکسوس RX، بهبود یافته اند. تشخیص عابران پیاده در نور کم، به امکانات ایمنی خودرو اضافه شده است و سیستم کمکی هدایت بین خطوط، بهتر از مدل ۲۰۱۹ عمل خواهد کرد. فناوری جلوگیری از برخورد با تشخیص اجسام و افراد، در نسخه ی ۲۰۲۰ قابلیت هشدار و ردیابی دوچرخه را به توانایی های قبلی خود افزوده است.
لکسوس ادعا می کند سواری با مدل جدید RX، نرم تر و کم تنش تر خواهد بود. سیستم تعلیق و مدیریت دینامیک خودرو، تعادل بدنه را بهبود می بخشد و هنگام مانورهای ناگهانی یا حرکت در مسیرهای پردست انداز، آرامش کابین را افزایش خواهد داد. نسخه ی مجهز به امکانات بیشتر که با نام Fاسپرت شناخته می شود هم، سیستم تعلیق هوشمند (AVS) به همراه خواهد داشت.
مطابق سال های گذشته، لکسوس RX و RX L در سال ۲۰۲۰ هم با پیشرانه های ۳.۵ لیتر بنزینی و هیبرید عرضه خواهد شد که به ترتیب، RX 350 و RX 450 h نام دارند. مدل تمام بنزینی با پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۲۷۷ اسب بخار فراهم می کند و ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد. در مقابل لکسوس RX 450 h با قدرت ۳۰۰ اسب بخار، به دلیل وزن بیشتر نسبت به RX 350، حدود ۸.۵ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد. در عوض، مدل هیبرید با مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کم مصرف تر از نسخه ی تمام بنزینی با مصرف ۱۰.۵ لیتر خواهد بود.
قیمت نهایی مدل ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده است اما احتمالا، تفاوت چندانی با نسخه ی فعلی نخواهد داشت. امروزه لکسوس RX 350 در بازار جهانی، آستانه قیمت ۴۳ هزار دلار دارد و همراه با امکانات سری F، به قیمت ۴۸ هزار دلار فروخته می شود. مدل هیبریدی با آپشن های مشابه نمونه ی تمام بنزینی، حدود ۳ هزار دلار گران تر است. تفاوت قیمت نسخه های مختلف RX و RX L هم، حدود ۴ تا ۵ هزار دلار خواهد بود.