تولید چراغ راهنمایی هوشمند برای تشخیص حرکات عابرین پیاده
محققان اتریشی سیستمی هوشمند برای چراغ راهنمایی ارائه کردهاند که با تشخیص رفتار عابران پیاده درکنار خیابان، به آنها اجازه عبور میدهد.
عملکرد چراغ راهنمایی در سراسر جهان تقریباً یکسان است. برخی چراغ های راهنمایی دارای دکمه هایی هستند که عابران پیاده می توانند آن ها در زمانی عبور از خیابان، فشار دهند. سیستم جدید چراغ راهنمایی، زمان تصمیم گیری عابران پیاده برای عبوراز خیابان را تشخیص داده و به طور خودکار چراغ را به رنگ سبز تغییر می دهد.
هدف این سیستم، کاهش زمان انتظار و بهبود بخشیدن به جریان ترافیک است. چراغ های راهنمایی که دارای دکمه های برای فشار دادن و تنظیم مدت زمان انتظار هستند، باعث می شوند تا عابران پیاده اغلب از ایستادن خسته شوند و درحالی که چراغ قرمز است، از تقاطع عبور کنند. در نتیجه سرعت تردد خودروها کاهش می یابد و باعث ایجاد ترافیک می شود، زیرا رانندگان مجبور هستند سرعت خود را کاهش دهند. سیستم دوربین همچنین امکان تمدید زمان سبز بودن چراغ را برای گروه بزرگی از عابران پیاده فراهم می کند تا آن ها بتوانند به آسانی از خیابان عبور کنند.
دوربین های جدید دارای زمینه ویدئویی با پوشش هشت در پنج متر هستند، که بهتر از نمونه های صنعتی استاندارد دو در سه متر کنونی عمل می کنند. سیستم تشخیص می دهد که چه زمانی عابران پیاده قصد دارند از خیابان عبور کنند و به طور خودکار به رنگ سبز تغییر می کند؛ انتظار می رود این سیستم، جایگزین نمونه دکمه ای امروزی شود.
محققان اتریشی چراغ راهنمایی هوشمندی تولید کرده اند که رفتار عابران پیاده را تجزیه وتحلیل می کند. برای افرادی که قصد عبور از خیابان دارند، چراغ راهنمایی بدون نیاز به فشار دکمه و صبر کردن عمل خواهد کرد و اجازه عبور به آن ها خواهد داد.
سیستم چراغ راهنمایی هوشمند که از سال آینده وارد خیابان های وین خواهد شد، از دوربین های باکیفیتی استفاده می کند. سیستم به کمک دوربین، حرکات افراد نزدیک جاده را که قصد عبور دارند، نظارت می کند و در عرض یک ثانیه قصد آن ها را تشخیص می دهد.
هورست پوسگر، از مؤسسه گرافیک کامپیوتر وین که این سیستم را ایجاد کرده است، می گوید:
سیستم پس از دو ثانیه برآورد، قابل اعتماد خواهد بود. اگر گروه بزرگی از مردم قصد عبور داشته باشند، چراغ راهنمایی می تواند ترافیک را برای مدت طولانی تری نگه دارد تا همه افراد بتوانند به سمت دیگر بروند. طرح چراغ راهنمایی هوشمند می تواند به افراد دارای صندلی چرخ دار و کالسکه بچه که به زمان زیادتری نیاز دارند، کمک کند.مقاله های مرتبط:چراغ راهنمایی چگونه اختراع شدارتباط مستقیم خودرو و چراغ راهنمایی، با هدف کاهش آلایندگی و ترافیک
ممکن است برخی با ایده ی وجود دوربین در خیابان های عمومی و پایش تمام حرکات افراد که کارهای آن ها را پیش بینی می کند، موافق نباشند؛ اما پوسگر و تیم او مشتاق هستند اشاره کنند که تمام نظارت و محاسبات در داخل چراغ راهنمایی اتفاق می افتد و هیچ اطلاعاتی به سرورهای خارجی منتقل نمی شود. همچنین، سیستم ویژگی های فردی مانند چهره افراد را انتخاب نمی کند؛ بلکه از داده های هندسی برای تشخیص حرکات بهره می برد.
چراغ راهنمایی هوشمند دارای سیستمی برای گزارش عیب به صورت خودکار نیز است؛ بنابراین اگر دوربینی از کار افتاده باشد، عابران پیاده درکنار جاده سرگردان نمی مانند. پوسگر در این زمینه می گوید:
سیستم یک حفاظ دوگانه است و طوری طراحی شده که می تواند حتی در محیط نامطلوب و خسته کننده کار کند و همچنین می تواند با نوسانات ولتاژ سازگاری داشته باشد.
اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، ما می توانیم چراغ های راهنمایی هوشمند را در کشورهای دیگر نیز ببینیم؛ جایی که آن ها می توانند ترافیک خودرو خودران در جاده ها را کنترل کنند.