مرسدس AMG GT 4-Door در حالت عادی نیز خودرویی بسیار سریع و قدرتمند است؛ اما این برای مرسدس بنز کافی نیست و به دنبال معرفی نسخه ای قوی تر از این خودرو است. به گزارش اتوکار، به زودی نسخه ی پلاگین هیبریدی از AMG GT4 معرفی خواهد شد که از پیشرانه ی تویین توربوی V8 هیبریدی با قدرت ۸۰۵ اسب بخار استفاده می کند. همچنین، این مجله ی انگلیسی تصاویر غیررسمی این خودرو را نیز منتشر و اعلام کرده به احتمال بسیار زیاد با کد AMG GT73 4Matic رونمایی خواهد شد. تولید چنین خودرویی نشان می دهد AMG به دنبال معرفی خودروهای پلاگین هیبریدی قدرتمند است.
پیشرانه ی پلاگین هیبریدی این مدل ممکن است نسخه ای نهایی و تولیدی از پیشرانه ی خودرو مفهومی GT باشد که مرسدس آن را در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده بود. آن خودرو مفهومی از پیشرانه ی چهارلیتری V8 تویین توربو مشابه پیشرانه ی AMG GT درکنار موتور برقی استفاده می کرد. افزون براین، خودرو مفهومی GT به سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز، یعنی 4Matic، مجهز بود و به احتمال فراوان نسخه ی تولیدی نیز چهارچرخ محرک باشد. اتوکار تخمین زده شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی حدود ۵۰ کیلومتر باشد.
اصلی ترین رقیب AMG GT73 را باید پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی دانست که آن نیز سدان پلاگین هیبریدی بسیار سریعی است. گفتنی است پورشه نیز از سیستم چهارچرخ محرک بهره می برد و پیشرانه ی هیبریدی آن می تواند ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر پورشه با سیستم لانچ کنترل ۳.۲ ثانیه است و براساس آزمایش های EPA، پورشه پانامرا در حالت برقی فقط می تواند ۲۲ کیلومتر را طی کند. در حال حاضر، قوی ترین مدل فعلی AMG GT مدل GT63 S است که ازنظر شتاب، یک دهم ثانیه کُندتر از پورشه است؛ اما مدل پلاگین هیبریدی این نقص را برطرف خواهد کرد و شتاب بیشتری خواهد داشت؛ به طوری که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن کمتر از سه ثانیه تخمین زده شده است.
مقاله های مرتبط:نگاه عمیق به مرسدس بنز AMG GT سدانمرسدس بنز AMG GT نسخه ی سدان معرفی شد
در سال ۲۰۱۷، مرسدس نام سه محصول دیگر را نیز با کد 73، یعنی G73 و GLS73 و S73، ثبت کرده است. این، یعنی مدل های مذکور نیز با پیشرانه ی پلاگین هیبریدی ۸۰۵ اسب بخاری به بازار خواهند آمد. به گفته ی اتوبلاگ، این احتمال وجود دارد که مرسدس بنز از این پیشرانه در نسل آینده ی SL نیز استفاده کند. طرفداران مرسدس بنز با کد 73 غریبه نیستند؛ چون بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱، مرسدس بنز اتاق R129 را نیز با کد SL73 AMG تولید می کرد که از پیشرانه ی V12 با حجم ۷.۳ لیتر برخوردار بود. در آن زمان، کد محصولات مرسدس بنز نشان دهنده ی حجم موتورشان بود؛ اما امروزه متأسفانه چنین چیزی رعایت نمی شود؛ چراکه پیشرانه ی ۷.۳ لیتری مرسدس مثلا در خودرو سوپراسپرت پاگانی زوندا نیز استفاده شده است.
اضافه شدن کد 73 تنوع محصولات AMG را بیش ازپیش افزایش خواهد داد. در حال حاضر، AMG مدل های پایه ی خود را با کد 43 و مدل های نیمه هیبریدی را با کد 53 تولید می کند. حال AMG قصد دارد با زنده کردن کد 73، دوباره به گذشته های پرافتخار خود برگردد.