بیامو نسخهی پلاگین هیبرید X5 با نام X5 xDrive45e را روانهی بازار اروپا کرد. این خودرو چهارمین نسل از خودروهای بیامو بهشمار میرود که از فناوری eDrive بهرهمند میبرند. ازنظر ظاهری این مدل با نسل جدید بیامو X5 شباهت زیادی دارد؛ ولی زیر کاپوت آن از پیشرانهی سهلیتری ۶ سیلندر خطی به قدرت ۲۸۲ اسببخار و یک موتور برقی با قدرت ۱۱۰ اسببخار استفاده شده است. مجموع قدرت بیامو X5 پلاگین هیبرید ۳۸۸ اسببخار و حداکثر گشتاور آن نیز ۶۰۰ نیوتنمتر است. ازنظر قدرت و گشتاور، این مدل در جایگاهی بالاتر از مدل قبلی خود قرار میگیرد که به پیشرانهی چهار سیلندر مجهز بود.
نیروی قوای محرکه هیبرید در بیامو X5 xDrive45e با استفاده از جعبهدندهی هشتسرعتهی خودکار به هر چهار چرخ انتقال پیدا میکند. درگاه شارژر این مدل روی گِلگیر جلو است و بهجز نوشتهی X5 xDrive45e تفاوت ظاهری دیگری با مدل بنزینی عادی ندارد. سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو ۵.۶ ثانیه است و میتواند به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتربرساعت نیز دست پیدا کند. در حالت تمامالکتریکی، بیامو X5 xDrive45e میتواند حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. شعاع حرکتی این خودرو در حالت برقی بین ۶۷ تا ۸۷ کیلومتر است.
باتری استفادهشده در این مدل از نوع لیتیومیون ۲۴ کیلوواتساعتی است و برای بهینهترشدن مصرف انرژی در آن، از آخرین سیستمهای الکترونیکی بیامو استفاده شده است. فضای صندوق عقب مدل پلاگین هیبرید بیامو X5 در مقایسه با نسخههای عادی ۱۵۰ لیتر کمتر است؛ بااینحال، این خودرو همچنان صندوق عقب بزرگی دارد؛ بهطوریکه گنجایش صندوق آن به ۵۰۰ لیتر میرسد.
از امکانات بیامو X5 پلاگین هیبرید میتوان به سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. این خودرو بهصورت سفارشی به سیستم چهار چرخ فرمانپذیر هم مجهز میشود. همچنین، بهدلیل بیصدابودن خودرو در حالت برقی، برای ایمنی عابران سیستم هشدار صوتی نصب شده است که فقط وقتی خودرو در حالت برقی باشد، فعال است.