سعید رسولی در حاشیه مراسم بهرهبرداری از ۲۱۳ ناوگان جدید ریلی ساخت داخل که در ایستگاه راهآهن تهران برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرهایی از منتفی شدن قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان منتشر شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که این پروژه به صورت کلی حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خاکی زیرسازی آن نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه قطعه تهران-قم این خط ریلی نیز پیشرفتهایی از نظر فیزیکی داشته است، افزود: در پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان اتمام ساخت و بهرهبرداری از آن را چهار سال قید کردند و نکتهای که در این زمینه وجود دارد این است که در گذشته سرعت قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان را ۳۰۰ کیلومتر مشخص کرده بودند که بعدا در طراحی آن این سرعت را به ۲۵۰ کیلومتر کاهش دادند اما وزیر راه و شهرسازی شخصا دستور دادند تا سرعت این قطار حداقل ۳۰۰ کیلومتر باشد چرا که هدف از راهاندازی قطار سریعالسیر سرعت بالا در مسیر است.
رسولی تصریح کرد: هیچگاه اعلام نشده است که این قطار و پروژه آن منتفی شده بلکه شخص معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که این پروژه برآورد مالی شود و با هدف انجام آن دستورات لازم را صادر کردند.