سایت خبری طلا

ابرقدرت اقتصادی جهان در گرداب/اوضاع چین نگران کننده است

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تحلیلگران نسبت به خطر کاهش رشد اقتصادی چین به کمتر از 6 درصد طی ماه های آینده هشدار می دهند.


به گزارش رویترز، تحلیلگران هشدار می دهند که این خطر وجود دارد که رشد اقتصادی چین در سال 2019 میلادی و همین طور سال آینده به کمتر از هدف 6 درصدی تعیین شده مقام های پکن برسد.

این در حالی است که اقتصاددانان دولتی چین امیدوار هستند که اجرای سیاست های انبساطی محرک پولی و مالی مانع از کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور شود.

در حالی که رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال به 6.2 درصد یعنی پایین ترین سطح در 30 سال اخیر رسیده است، اقتصاددانان بر این باورند که رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

فعالیت های اقتصادی در چین طی ماه اوت بدتر شده و رشد تولیدات صنعتی به پایین ترین سطح خود در 17 سال و نیم اخیر رسیده است. جنگ تجاری با آمریکا فشار زیادی را بر اعتماد تجاری، سرمایه گذاری و مصرف داخلی چین وارد کرده است.

یک اقتصاددان بانک ای ان زد در این باره گفت: این خطر وجود دارد که رشد اقتصادی در سه ماه سوم به زیر 6 درصد برسد.

بانک یو بی اس نیز پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی چین سال آینده به 5.5 درصد و در سال 2019 به کمتر از 6.1 درصد خواهد رسید. اعمال تعرفه های تجاری سنگین آمریکا می تواند تبعات منفی زیادی برای رشد اقتصادی چین به همراه داشته باشد.

دولت چین دستیابی به رشد اقتصادی 6 تا 6.5 درصد در سال 2019 را هدف قرار داده است.

علی رغم تدابیر زیادی که دولتمردان چینی برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی انجام داده اند، هنوز کارهای زیادی برای دستیابی به ثبات اقتصادی باید انجام گردد.

به اعتقاد اقتصاددانان، دولت چین برای مقابله با تبعات منفی جنگ تجاری با آمریکا، باید اقدامات زیرساختی و بیشتری را انجام دهد. اقتصاد چین با چالش های بزرگی مثل افزایش بدهی، حباب بخش مسکن و تورم مصرف کننده روبرو است.

انتهای پیام /