آینده بازار طلا چگونه رقم خواهد خورد؟

سایت طلا :تازه ترین تحلیل نشان می دهد قیمت جهانی طلا به 3 دلیل روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش پایگاه خبری فوربس، فرانک هولمز تحلیلگر ارشد اقتصادی در تحلیلی نوشت: از افزایش تهدیدات ژئوپلیتیک در سطح جهان گرفته تا 17 تریلیون دلار اوراق قرضه با نرخ بهره منفی ، همه این عوامل تاثیر زیادی بر افزایش میل سرمایه گذاران برای خرید طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، هولمز معتقد است که 3 عامل در ادامه روند صعودی قیمت طلا موثر خواهد بود:

یک: افزایش تورم : در گذشته، رشد سریع تورم نقش سازنده ای در رشد قیمت طلا داشته است. این به دلیل آن است که تورم ماهیتا قدرت خرید شما را از بین می برد و برای محدود کردن این ضرر و زیان، سرمایه گذاران به خرید این فلز زرد با ارزش رو می آورند.

دو: منفی شدن بهره اوراق قرضه آمریکا : بیش از 17 تریلیون دلار اوراق بدهی در سراسر جهان موجود است که نرخ بهره منفی دارند. این مساله اخیرا موجب شده است تا قیمت طلا بر حسب برخی ارزها به بالاترین سطح خود افزایش یابد، از جمله پوند انگلیس، ین ژاپن و دلار استرالیا و کانادا.

آلن گرینسپن رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا نیز درباره منفی شدن احتمالی نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا تاکید کرد: هیچ مانعی برای منفی شدن نرخ بهره اوراق قرضه و بدهی آمریکا وجود ندارد.

سه: سرمایه گذاران به دنبال مکان مطمئنی در برابر نااطمینانی هستند: ریسک های سیاسی و اقتصادی متعددی در شرایط کنونی وجود دارد که نقش مهمی در افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا داشته است. رشد اقتصادی در سراسر جهان به علت تنش های تجاری با کاهش روبرو شده است. همان طور که شاخص تولیدات صنعتی جی پی مورگان نشان می دهد، تولید کارخانه های صنعتی جهان در دو ماه قبلی با کاهش و رکود روبرو شده است.

این مساله به خوبی می تواند توضیح دهد که چرا بانک های مرکزی جهان به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند.

انتهای پیام /