به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، سلولز نانوفیبری که یک پنجم نسخه فولادی وزن دارد ولی قدرت آن پنج برابر آن است این فرصت را به خودروسازان میدهد که خودروهایی سبک، قدرتمند و در عین حال بادوام بسازند.
همچنین با ساخت آنها دو هزار کیلوگرم کربن از چرخه عمر خودرو حذف میشود.
پیش از این مشخص شده بود که سلولز نانوفیبری قویتر از تار عنکبوت است و در اصل از چوب ساخته شده و مواد شیمیایی آن خرد خرد و جوشانده شده تا لیگنین و همیسلولوز آن از بین برود.
به این ترتیب سلولز نانوفیبری مادهای کاملا متراکم، سبک و فوقالعاده قوی است که قابلیت بازیافت هم در آن وجود دارد.
پروژه ساخت این خودرو با همکاری دانشگاه کیوتو ژاپن انجام شده و در ساخت آن از مقدار زیادی سلولز نانوفیبری هم در بدنه و هم در فضای درونی خودرو به کار گرفته شده است.
خودرو مذکور به اختصار "NCV" نام گرفته و در برابر خودروهای معمولی ۱۰ درصد کمتر وزن دارد.
تیم تحقیقاتی پروژه آزمایشهای مکرری را روی قطعات خودرو انجام داده تا از دوام طولانی خودرو اطمینان حاصل کند.
این تیم گفته که تاکنون نتایج امیدوارکنندهای حاصل شده و تعدادی از خودروسازان از جمله تویوتا در حال تحقیق روی سلولز نانوفیبری هستند تا اگر ارزان باشد، ساخت اینگونه خودروها را به تولید انبوده برسانند.