تصاویری از خودرو جدید فراری

دیشب در یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر رم پایتخت ایتالیا، جدیدترین محصول فراری رونمایی شد. این سوپراسپرت مدرن با نام روما، طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات فراری دارد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا ، فراری در تلاش است تا تولیدات جدید خود را هماهنگ با سبک طراحی خودروهای اسپرت کلاسیک ایتالیایی عرضه کند. دوران اوج این محصولات، دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی بود که مدل‌های سری 250GT فراری عرضه شد. سوپراسپرت‌ساز اصیل ایتالیا، حتی از نام شهرهای مشهور این کشور خود برای معرفی خودروهای جدیدش استفاده کرده است. پس از مارانلو، مودنا و پورتوفینو، حالا روما به فهرست سوپراسپرت‌های جدید فراری اضافه خواهد شد

تغییر و تحولات جدید در طراحی و شکل ظاهری این خودرو موجب شده توجه خیل عظیمی از مشتریان و علاقه‌مندان به این برند ایتالیایی به این محصول جدید جلب شود.

این خودرو که از نام پایتخت ایتالیا (رم) الهام گرفته، فراری روما (Ferrari Roma) نام گرفته است.

از جمله قابلیت‌های این خودروی جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این خودرو به یک موتور ۳.۵ لیتری twin-turbo V-۸ مجهز شده است که می تواند ۶۱۱ اسب بخار قدرت تولید کند.

گیربکس آن هشت سرعته اتوماتیک است که به راننده اجازه می‌دهد تنها ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از سرعت صفر به ۶۲ کیلومتر بر ساعت برسد.

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص مشخصات فنی و قیمت این محصول جدید به طور رسمی از سوی شرکت فراری منتشر نشده اما تصاویر منتشر شده از آن گویای عزم راسخ این خودروساز ایتالیایی برای ایجاد تغییرات مثبت و فاحش نسبت به نسل های پیشین خودروهای این برند است.

در نمای پشت، چراغ‌ها و اگزوزهای چهارگانه با وفاداری به اصالت طراحی فراری حضور دارند؛ اما حجم‌دهی به سپر عقب و درپوش صندوق، روما را متفاوت از دیگر محصولات شرکت سازنده که تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهد. استفاده از چراغ‌ عقب‌های باریک و خطی، به‌جای نمونه‌های دایره‌ای هم در خودروهای فراری کم‌سابقه است. از نمای جانبی، علاوه‌بر المان‌های مدرن مثل دستگیره‌های مخفی و آینه‌بغل‌های مثلثی شکل، می‌توان روما را الهام‌گرفته از فراری دیتونا طراحی ۱۹۶۸ دانست که سقفی شیب‌دار و کشیده تا انتهای خودرو داشت. با این شرایط، ابعاد بزرگ شیشه‌ی عقب منجر به افزایش روشنایی روز در کابین خواهد شد.

نوآوری در طراحی روما محدود به بدنه و نمای بیرونی نیست. کابین این سوپراسپرت هم در اقدامی بی‌سابقه میان محصولات فراری مجهز به کنسول میانی با برجستگی قابل‌توجه است که فضای بین راننده و سرنشین کنار را تفکیک می‌کند. نمایشگر لمسی با چیدمان عمودی هم برای نخستین بار در کابین یک فراری استفاده شده است. روما دارای پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان (بدون عقربه‌های سنتی)، نمایشگر گرافیکی کنترل امکانات رفاهی برای سرنشین کناری و سیستم صوتی قدرمند با خروجی‌های صدا در طرفین داشبورد و درها کابین خواهد بود تا محصولی مدرن و هماهنگ با نیازهای امروزی باشد.

قیمت نهایی جدیدترین محصول فراری هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت، آستانه قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد. تیراژ تولید روما احتمالا بیش از ۴۰۰ دستگاه خواهد بود.