سایت خبری طلا

شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 به‌طور رسمی رونمایی شد+ عکس

منبع: سایت طلا


جدیدترین عضو شاسی‌بلندهای لوکس دنیا، در کره جنوبی با برند جنسیس ساخته می‌شود. این محصول از زیرمجموعه‌ی هیوندای، برای رقابت با خودروهایی نظیر بی‌ام‌و X5 و لکسوس RX تولید خواهد شد.


جنسیس برای هیوندای، مشابه لکسوس برای تویوتا است. غول خودروسازی کره تلاش می‌کند تا راهی به بازار محصولات لوکس دنیا و خصوصا امریکا باز کند. ضمن سرمایه‌گذاری سنگین بر توسعه‌ی مدل‌های ساخت جنسیس، هیوندای رقابت با برندهای لوکس آلمانی در کلاس بدنه‌های مختلف را هدف‌گذاری کرده است.

جنسیس GV80 ابتدا برای بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد تا بازخوردهای مشتری را پس از تولید انبوه دریافت کند. با این شرایط، ممکن است نسخه‌ی صادراتی GV80 تفاوت‌های با نمونه‌ی داخلی داشته باشد. این خودرو با ۲ یا ۳ ردیف صندلی عرضه خواهد شد، از نظر رنگ بدنه و کابین تنوع خوبی ارائه خواهد کرد و البته مواد بسیار مرغوب با کیفیت بهتر نسبت به رقبای هم‌قیمت آلمانی خواهد داشت.

نمای بیرونی GV80 چندان متفاوت از مدل مفهومی ساخت ۲۰۱۷ به‌نظر نمی‌رسد. این محصول، جلوپنجره‌ای شبیه بنتلی بنتایگا دارد اما از نظر بدنه و کلاس قیمتی، نزدیک به مرسدس بنز GLE، آئودی Q7 و بی ام و  X5 خواهد بود. مشابه خودروهای سواری جنسیس، GV80 هم جلوپنجره‌ی بزرگ ۵ ضلعی با پوشش مشبک خواهد داشت. چراغ‌های اصلی نیز باریک و مزین به ۲ ردیف LED هستند که ظاهر GV80 را متفاوت از دیگر شاسی‌بلندهای دنیا نشان می‌دهد. این سبک طراحی چند ماه پیش با رونمایی از سدان لوکس G90 نمایش داده شد و مورد تحسین قرار گرفت.

مهندسان هیوندای و جنسیس، تلاش زیادی برای هوشمندسازی GV80 و توسعه‌ی قابلیت‌های ارتباطی آن کرده‌اند. نمایشگر عریض ۱۴/۵ اینچ روی داشبورد در اختیار راننده و سرنشین کنار او خواهد بود. در کنسول میانی، علاوه‌بر جوی‌استیک و کلیدهای گردان، حسگری مخصوص وجود دارد تا راننده بتواند به‌واسطه‌ی حرکتی شبیه نوشتن روی کاغذ، شماره تلفن یا نام مقصد و فرامین مختلف را به سیستم هوشمند خودرو منتقل کند.

براساس اطلاعات منتشر شده، GV80 اولین شاسی‌بلند دنیا است که از فناوری حذف صداهای داخل کابین استفاده می‌کند. این سیستم پس از تحلیل صداهای ورودی از بیرون خودرو مثل صدای حاصل از حرکت تایرها روی جاده یا هوای عبوری از روی بدنه، امواجی فراصوت در فضای داخلی منتشر می‌کند تا اصوات مزاحم خنثی شوند. همچنین، فناوری جدیدی در GV80 وجود دارد که پس از بررسی کیفیت هوای ورودی به کابین، بعضی آلودگی‌های موجود را ازبین می‌برد. شاسی بلند جنسیس از نظر امکانات ایمنی، رانندگی هوشمند و تجهیزات جلوگیری از تصادف نیز مشابه رقبا در کلاس جهانی است.

در دو طرف جلوپنجره الماسی شکل، چراغ های اصلی با نوارهای دوگانه افقی جا خوش کرده اند. این چراغ ها نسبت به مدل کانسپت رشد ابعاد داشته و بزرگ تر هستند. به طور کلی باید گفت نمای جلوی GV80 به گونه ای طراحی شده که لوگوی جنسیس را در ذهن تداعی می کند.در نمای جانبی شکاف های دوگانه موجود در گلگیر جلو، فرو رفتگی قسمت پایین درها، رینگ های بزرگ 22 اینچی و خطی که از دماغه خودرو به تا انتهای عقب امتداد پیدا کرده، از المان های شاخص هستند؛ ضمن اینکه نوار کرومی حاضر در اطراف شیشه های جانبی به بیننده می گوید که در حال نگریستن به اتومبیلی لوکس است.

فعلا تنها پیشرانه‌ی موجود برای GV80، یک نمونه‌ی توربودیزل ۳ لیتری با قدرت ۲۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۸۸ نیوتن۲متر است که مسلما برای نسخه‌ی صادراتی تغییر خواهد کرد.

این محصول در شرایط عادی، بیشترین گشتاور را به چرخ‌های عقب می‌فرستد اما یک خودروی ۲ دیفرانسیل با حالت‌های مختلف رانندگی خواهد بود. احتمالا مدل پایه از جنسیس GV80 با پیشرانه‌ی بنزینی و توربوشارژ ۲/۵ لیتری وارد بازار جهانی خواهد شد تا قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار فراهم کند. همچنین، پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری V6 تنفس طبیعی هیوندای با قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار، گزینه‌ای منطقی برای GV80 خواهد بود تا این شاسی‌بلند لوکس را در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند.

جنسیس GV80 تا کمتر از یک سال آینده به کشورهای مختلف دنیا صادر خواهد شد. قیمت نهایی این محصول در نسخه‌های مختلف هنوز نامشخص است؛ اما می‌توان آستانه‌ی قیمت در حدود ۶۰ هزار دلار را برای اولین شاسی‌بلند لوکس ساخت کره جنوبی پیش‌بینی کرد.