پورشه کاررا در صنعت خودرو و بخش تولیدات اسپرت به عنوان یک شاخص مدنظر قرار دارد که سابقه تولید اولین محصول با نام کاررا به 1948 میلادی باز می گردد. میان پورشه های مختلفی که با برند کاررا شناخته می شوند 911 نسل 966 آن جایگاه و طرفداران ویژه ای دارد. 966 در فاصله سال های 1997 تا 2004 روی خط تولید قرار داشت و یکی از زیباترین خودروهای اسپرت جهان در تمام دوران است.
مدتی قبل؛ ویلنر که یکی از بزرگترین مراکز تیونینگ خودرو در جهان است نمونه ای از پورشه 911 کاررا کابریولت(نسل 966) مدل 1998 را سوژه یکی از پروژه های خود قرار داده که حاصل کار قابل تحسین و به شدت جذاب است.
رنگ آبی برای تم اصلی پروژه انتخاب شده و مکمل آن کد ویژه ای با نام ویلنر رُزگلد است که طی همکاری با کمپانی BASF آلمان آماده شده است.
کیت بدنه جدید، چراغ های اصلی با گرافیک مدرن و امروزی و رینگ های آلومینیومی خورشیدی مجموعا 911 کلاسیک دهه 90 را به یک سوپر اسپرت مدل روز تبدیل کرده است.
اما زیباترین قسمت این خودرو مربوط به فضای کابین آن می شود که ویلنر برنامه ای متفاوت برای آن ارائه کرده است. استفاده از چرم خالص برای پوشش تمامی قسمت ها و چوب طبیعی قطعا هر مخاطبی را درگیر خود خواهد کرد. نشان فلزی ویلنر نیز به رنگ رزگلد روی فرمان چرمی قابل مشاهده است.
موتور استاندارد این مدل از پورشه 296 اسب بخار خروجی دارد که برای یک نمونه 3.4 لیتری 6 سیلندر با توجه به زمان ساخت و عدم استفاده از توربوشارژ کاملا مناسب به نظر می رسد.
قیمت پورشه 911 کاررا پس از اضافهشدن هزینهی اجباری ۱,۳۵۰ دلاری برای حمل به خارج از اروپا، از ۹۸ هزار و ۷۵۰ دلار شروع میشود. ناگفته نماند پورشه 911 کاررا کانورتیبل با قیمت ۱۱۱ هزار و ۵۵۰ دلار و مدل پایهی کوپه پورشه کاررا S با قیمت ۱۱۴ هزار و ۶۵۰ دلار و کاررا S کابریوله نیز با قیمت ۱۳۴ هزار و ۷۵۰ دلار به بازار عرضه میشوند.
ازنظر ظاهری، نسخهی کوپه پورشه کاررا تفاوت زیادی با کاررا S ندارد و بهراحتی نمیتوان آنها را از هم تشخیص داد. درواقع، کاررا یک لولهی خروجی اگزوز در عقب دارد؛ درحالیکه کاررا S دو لولهی خروجی اگزوز دارد که از طرفین عقب خودرو مشخص هستند. بااینحال، خریداران میتوانند اگزوز اسپرت اختیاری را با دو خروجی بیضیشکل انتخاب کنند.