سایت خبری طلا

پنج لحظه عجیب در تبلیغات کره شمالی

منبع: فرارو


تبلیغات سیاسی کره شمالی درباره کیم جونگ اون رهبر این کشور، همیشه مورد توجه رسانه‌های خارجی و البته گاه شگفتی آن‌ها بوده است. در این تبلیغات گاه شاهد مواردی هستیم که به گفته ناظران بیش از حد تصنعی به نظر می‌رسند.


 تبلیغات سیاسی کره شمالی درباره کیم جونگ اون رهبر این کشور، همیشه مورد توجه رسانه های خارجی و البته گاه شگفتی آن ها بوده است. در این تبلیغات گاه شاهد مواردی هستیم که به گفته ناظران بیش از حد تصنعی به نظر می رسند.

به گزارش فرارو به نقل از فاکس نیوز، کره شمالی همیشه در تلاش است تا با استفاده از تبلغات سیاسی، به شهروندان خود و جهان خارج نشان دهد که هیچ لحظه کسل کننده ای در زندگی رهبر این کشور «کیم جونگ اون» وجود ندارد. برای نشان دادن چنین تصوری از رهبر کره شمالی، نظام سیاسی این کشور عکس ها و فیلم های بیشماری از وی را منتشر کرده است که کیم جونگ اون را در موقعیت های عجیب و غریبی نشان می دهد. در ادامه پنج موقعیت عجیب رهبر کره شمالی در تبلیغات سیاسی این کشور را مشاهده خواهید کرد؛

یک گروه موسیقی عجیب و لذت بردن عجیب تر رهبر

در یکی از آخرین پروژه های تبلیغات سیاسی، یک فیلم کیم جونگ اون را در حال تماشای اجرای موسیقی گروهی از زنان نظامی نشان می دهد. در این فیلم تعدادی از نظامیان زن دیده می شوند که به همراه چند ساز، در حال اجرای موسیقی و آواز خوانی هستند.

در این اتاق کوچک و طویل، اون در پشت یک میز کوچک در حال تماشای این اجرا است و اگر چه در ابتدا فیلم وی را از پشت سر نشان می دهد اما با گردش دوربین مشخص می شود وی در حال لذت بردن و ابراز رضایت از این اجرای کاملا معمولی است.
 
بنا بر گزارش ها، این صحنه های عجیب بخشی از یک مستند حدود دو ساعت و نیم است که به بهره برداری های اون در سال 2019 می پردازد و آن را برجسته می کند.

هیجان رهبر و بی تفاوتی کارگر
در این تصویر تبلیغاتی جالب مربوط به سال 2014، کارگر کارخانه Chonji Lubricant که در کنار کیم جونگ اون به تصویر کشیده شده برخلاف رهبرش چندان هیجان زده به نظر نمی رسد. طبق گزارش ها، کیم در بازدید از این مرکز، ضمن قدردانی از کارگران از آن ها برای تولید محصولی که کره شمالی قبلاً وارد می کرد، تشکر کرد.
 

 
دفترچه یادداشت، دفترچه یادداشت و باز دفترچه یادداشت
دفترچه یادداشت؛ این ممکن است یکی از مواردی باشد که در تبلیغات کره شمالی بیشتر از خود کیم جونگ اون ظاهر می شود. این که اون در حال بازدید از یک مغازه کفش فروشی، مزارع پرورش ماهی، زمین های فوتبال یا استخرهای شنا، چه مطالبی را می گوید که نیازمند یادداشت است می تواند جالب توجه باشد. به نظر می رسد او همیشه دانش خود را برای کسانی که به او نزدیک هستند به اشتراک می گذارد و چه راهی بهتر از ثبت این دانش در دفترچه ها است.


جیمز گرایسون، کارشناس امور کره شمالی در دانشگاه شفیلد، در این خصوص به بی بی سی می گوید: این صحنه ها گونه ای از تبلیغات سیاسی است که از زمان «کیم ایل سونگ»، پدر بزرگ رهبر فعلی کره شمالی بنیان نهاده شد. گرایسون می افزاید: «این صحنه ها به طور گسترده توسط تلویزیون و رسانه ها منتشر می شود تا این تصور را القا کند که رهبر کره شمالی منبع دانش و الهام بخش آن است در حالی که مشخص است که هیچ فردی نمی تواند در همه امور صاحب نظر و صاحب دانش باشد».
 

 
یک رهبر نابغه در سرفصل های درسی مدارس
احتمالا اگر کسی به شما بگویید که یک کودک 3 ساله قادر به راندن یک ماشین است، تصور شما فراتر از یک ماشین اسباب بازی نخواهد رفت. اما بر اساس سر فصل درسی که به معلمان کره شمالی در سال 2015 ابلاغ شد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی توانسته است در سن 3 سالگی یک خودرو واقعی را براند.

همین برنامه درسی همچنین بیان می کند که کیم قایق هایی را در سن « 9 سالگی» طراحی کرده بود و با مدیر اجرایی یک شرکت سازنده قایق های بادبانی خارجی، که در آن زمان به کره شمالی آمده بود، مسابقه داد و پیروز شد.

دنیس رادمن در مراسم جشن تولد کیم جونگ اون
رسانه های دولتی کره شمالی چند سال است که از سفر دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال آمریکا و قهرمان پنج دوره مسابقات NBA بهره برداری تبلیغاتی می کنند و عکس ها و فیلم های آن را منتشر می کنند.
 

اما این سفر و اتفاقات رخ داده در آن، در نوع خود جالب توجه بود. جمعیت هزاران نفری که در سالن اجتماعات پیونگ یانگ برای تماشای بازی بسکتبال رفته بودند، به دنبال خواندن سرود «تولدت مبارک کیم» توسط رادمن، ناگهان و به صورت همزمان شروع به دست زدن کردند. این نمایش های اجباری شرکت در مراسمات مختلف در کره شمالی، بی سابقه نیست. سال ها پیش، گزارش هایی مبنی بر مجازات برخی مسئولان کره شمالی به لیل نشان ندادن حزن و اندوه کافی از مرگ پدر کیم، مخابره شد.