وقتی بحران مسکن، قرنطینه خانگی را سخت‌ترین کار برای آمریکایی‌ها می‌کند

در حالی که آمریکایی ها موظف به ماندن در خانه شده اند، ظاهرا این کار به یکی از سخت ترین کارها برای آنان تبدیل شده است.

خبر را برای من بخوان

در حالی که آمریکایی ها موظف به ماندن در خانه شده اند، ظاهرا این کار به یکی از سخت ترین کارها برای آنان تبدیل شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از وکس، در تاریخ ۳۱ مارس، حدود ۳۰۰ مستاجر ایمیلی را از شرکت مدیریت املاک لس‌آنجلس دریافت کردند. در این ایمیل لیستی از مستاجرانی بود که در اثر شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند. اما پیام این پیام واضح بود: پرداخت اجاره‌بها در موعد مقرر، الزامی است. گرچه پس از چند روز ایمیل دیگری برای این افراد ارسال و مضامین پیام قبلی را رد کرد اما وضعیت خانه های استیجاری در کشور زخمی است که اکنون سر باز کرده است.

بسیاری از افرادی که چنین ایمیلی دریافت کردند یا به تازگی شغل خود را از دست داده و یا در مورد آینده شغلی خود نگرانی و اضطراب دارند. تنها در دو هفته گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر بیکاری خود را اعلام کرده اند. روند این اعلام‌ها رو به افزایش است و انتظار می رود با توجه به شیوع ویرو کرونا، همچنان نیز سیر صعودی آن ادامه یابد.

و در حالی که به همه آمریکایی ها گفته شده در خانه های خود بمانند، اگر صراحتا دستور انجام آن صادر نشود، داشتن سرپناه حقیقتا یک اولویت در بهداشت عمومی محسوب می شود. در برخی شهرها و ایالت ها، به دلیل تعطیلی دادگاه ها، صاحبخانه ها امکان دریافت مجوز تخلیه اجباری واحد مسکونی خود به دلیل عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر را ندارد اما در برخی شهرهای دیگر، این امکان وجود داشته و مالکین دست به کار شده اند.

اما این کار(تعطیلی دادگاه ها و عدم امکان اخراج مستاجرین) یک راه حل موقت برای در انه نگه داشتن مردم است و معضل کسب درآمد مستاجران برای پرداخت اجاره بهای آنان را حل نمی کند. به دلیل پیچیدگی های سیستم مسکن ایالات متحده که تنها شامل مستاجران نیست، حل این معضل به طور دائمی، کار دشواری است.

اعمال فشار دسته جمعی به صاحب‌خانه ها از سوی مستاجران و تثبت اجاره بها در دوران بحران از جمله راهکارهای پیشنهادی می باشد. کارشناسان املاک معتقدند این کرونا نبوده که بحران مسکن را ایجاد کرده بلکه ویروس مذکور تنها افشاکننده و تشدیدکننده مشکلاتی است که پیشتر نیز وجود داشته است. کسی از بحران اجاره بها در آمریکا تعجب نمی کند.

این بحران برای بسیاری از آمریکایی ها ناآشنا نیست. طبق داده های سرشماری ایالات متحده، از حدود ۴۳ میلیون مستاجر در این کشور، بیش از ۴۰ درصد آنان بخش اعظمی از درآمد ماهیانه(بیش از ۳۵ درصد) را صرف اجاره بهای مسکن و دیگر هزینه های خانه استیجاری خود می کنند. تشدید فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر مردم با ضروریات بهداشت عمومی و لزوم ماندن آنها در خانه، در تضاد است. چنین وضعیتی اکنون یک فاجعه برای بی‌خانمان‌ها یا افراد با مسکن‌های ناپایدار محسوب می شود.

اکنون با گذشته چندین هفته از آغاز همه‌گیری، بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس یعنی ماندن در خانه، به امری غیرقابل اجرا برای بسیاری از شهروندان آمریکایی تبدیل شده است.

برچسب ها :