اسکناس‌هایی که به سرعت طلا می‌شود

در بحران کرونا، سیاست‌گذاران در حال پمپاژ پول به سیستم مالی کشور هستند و این طلاست که بیشترین سود را از این اقدام می‌برد.

خبر را برای من بخوان

در بحران کرونا، سیاست‌گذاران در حال پمپاژ پول به سیستم مالی کشور هستند و این طلاست که بیشترین سود را از این اقدام می‌برد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس استریت، پس از تردیدهای هفته گذشته در بازار، طلا در معاملات چند روز اخیر با افزایش بها همراه و ۱.۶۹۰.۲۳ دلار در هر اونس معامله شد. این فلز طلایی روز پنجشنبه و در پی تصمیم فدرال رزرو برای اعطای وام با سقف ۲.۳ تریلیون دلار، بیشتریت سود را بدست آورد.

پس از این اعلام، رئیس صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده (فدرال رزرو) به اظهارنظر در این زمینه پرداخت و مجددا تأیید كرد كه بانك مركزی تا زمانی كه وضعیت مالی کشور بهبود یابد، به استفاده از همه ابزارهای موجود برای حمایت از اقتصاد آمریكا ادامه خواهد داد. با توجه به سطح بالای بیکاری در شهرهای آمریکا، پاول اطمینان داد که به محض کننترل همه‌گیری کرونا، اوضاع به حالت قبل باز می گردد.

در همین حال، پس از اعلام این کمک مالی فدرال، معاملات آتی طلا به حدود ۱۷۵۰ دلار و به رقمی بالاتر از ۷.۵ سال گذشته خود رسید. دلیل دیگر این صعود تداوم بحران ناشی از شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها می باشد. در حالی که تعلیق،‌هراس و رکود مالی گریبان اقتصادهای دنیا را گرفته، احتمالا تقاضا برای خرید طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

* نقدینگی زیاد و کمبود طلای فیزیکی

در این شرایط، عرضه طلا به شدت کاهش یافته است. چندین پالایشگاه طلا که تعطیل شده بودند در هفته گذشته بازگشایی شدند اما این تعداد معدود پاسخگوی تقاضای زیاد جهان برای طلا نیست. اکنون بانک های مرکزی ماشین چاپ اسکناس خود را روشن کرده و با تزریق نقدینگی بیشتر به بازارها، روند کلی این پول‌ها را به سوی خرید طلا سوق می‌دهند.

گرچه شدت و گستردگی خسارات ناشی از این همه‌گیری هنوز نمایان نشده اما کسی تردید ندارد که این خسارات طولانی مدت و دردناک خواهد بود. در این سناریو، طلا به پیشروی خود ادامه می دهد. قرار است هفته آینده گزارشی دقیق‌تر از آسیب های وارده به اقتصاد آمریکا در اثر شیوع کرونا منتشر شود.