موج بزرگ ۱۸۰۰ دلاری‌شدن طلا در راه است

طی هفته های اخیر و علیرغم نوسانات گسترده در بازارهای مالی، طلا روندی صعودی را در پیش گرفته و همچنان آن را ادامه می دهد.

خبر را برای من بخوان

طی هفته های اخیر و علیرغم نوسانات گسترده در بازارهای مالی، طلا روندی صعودی را در پیش گرفته و همچنان آن را ادامه می دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس استریت، بنا به گفته های یک تحلیلگر مالی،‌ طی هفته های اخیر تغییراتی در طلا روی داده که این فلز باارزش را به سوی افزایش قیمت سوق داده است اما به نظر می رسد نقطه اوج گیری بعدی بهای طلا آنقدر محکم باشد که به آسانی فرونریزد.

پیش ازاین، دلار به عنوان دارایی امن برای سرمایه گذاران مورد تقاضا بود و غالبا افراد برای تامین امنیت و اطمینان دارایی خود در بازار، به سراغ خرید ارز و تبدیل پول نقد خود می رفتند. اکنون زمان این نوع از سرمایه گذاری گذشته و واقعیت این است که سرمایه گذاران مایل هستند دارایی خود را تبدیل به طلا کنند.

این تحلیلگر اقتصادی در بخش دیگری ازاظهاراتش افزود: با نگاهی دقیق تر به نمودار هفتگی مشاهده می شود که آخرین موج قیمت طلا به ارزش ۱۷۰۳.۲۷ دلار در هر اونس شکسته شده است. این یک نشانه عالی است . موج بلند و بزرگ بعدی برای اوج گیری قیمت طلا، ۱۸۰۰ دلاری شدن آن است.

علاوه بر این، موجی دیگر و بزرگ تر در راه است که بالاترین سطح خطی قیمت را طی کرده و در رقم ۱۹۱۲.۱۴ دلار در هر اونس می ایستد. این رقم در تاریخ تجارت فلز زرد بی سابقه است. با این حال برخی سیگنال های نزولی نیز وجود دارد که حاکی از کند شدن سیر صعودی است. با این حال اگر هدف سرمایه گذاری شما در طلا، هدفی طولانی مدت باشد نیازی نیست که از موضع خود عقب نشینی کنید.

نه تنها طلا، بلکه اکثر روش های سرمایه گذاری گرچه در کوتاه مدت ممکن است بازدهی چندانی از خود نشان ندهد، اما در مدت زمان طولانی به طور قطع سودآور و باارزش خواهد شد. نتیجه کوتاه مدت کنونی برای فلز زرد با تاثیرات ناشی از شیوع کرونا ویروس آمیخته شده با این حال، حتی نوسانات قیمتی کنونی طلا نیز غالبا افزایشی است. این در حالی است که سایر بازارهای سرمایه در زمان حال، چنین شرایطی را ندارند.