۱- ملاک انتخاب نمایندگی چیست؟ آیا مشتری میتواند نمایندگی خارج از محل سکونت خود را انتخاب کند؟
کد پستی و آدرس محل سکونت مشتری باید با کد نمایندگی در یک استان بوده و مطابقت داشته باشد.
۲- اگر محل صدور شناسنامه مشتری با محل سکونت مغایرت داشته باشد تکلیف چیست؟
در مرحله قرعه کشی اشکال ندارد ولی در مرحله احراز سکونت که توسط ناجا صورت میگیرد باید مشتری تاییدیه محل سکونت خود را برای ارائه به ناجا و شمارهگذاری خودرو ارائه کند.
۳- مشتری باید به طور فیزیکی به نمایندگی مراجعه کند؟
خیر، ثبت نام صرفا از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.ir است و لزومی برای مراجعه به نمایندگی وجود ندارد.
۴- حتما برای ثبت نام اولیه و نهایی به کافی نت مراجعه شود؟
صرفا دارا بودن اینترنت کافی است که این امکانات درحالحاضر در اختیار شهروندان قرار دارد و مراجعه به کافی نت ضروری نیست.
۵- آیا امکان ثبت نام برای افرادی که فک پلاک کرده اما سند خودرو را منتقل نکرده باشند وجود دارد؟
ملاک کنترل در ثبت نام داشتن پلاک فعال مربوط به اطلاعاتی است که در این هفته از راهور ناجا دریافت میشود.
۶- مشتری که در شبکه ایران خودرو و سایپا ثبت نام کرده و قبل از دریافت خودرو به صورت صلح نامه امتیاز خود را واگذار کند میتواند ثبت نام کند؟
در این مرحله پاسخ منفی است.
۷- کسانی که از فروشهای قبلی انصراف داده باشند شرایط ثبت نام را دارند؟
اگر در ۳۶ ماه اخیر ثبت نامی انجام نداده، یا خودرویی تحویل نگرفته باشد و پلاک فعال نداشته باشد امکان ثبت نام وجود دارد.
۸- محدودیت سنی وجود دارد؟ آیا کسانی که دارای گواهی نامه معتبر باشند میتوانند ثبت نام کنند؟
دارا بودن دست کم ۱۸ سال سن و ارائه گواهینامه از الزامات ثبت نام است.
۹- زمان تحویل خودرو ۹۰ روز تعیین شده است، آیا منظور ۹۰ روز کاری است؟
خیر زمان تحویل گذشت ۹۰ روز با احتساب ایام تعطیل است.
۱۰- در شرایط فروش فعلی آیا ظرفیت استانی داریم؟
خیر، در حوزه ایران خودرو افراد از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.
۱۱- اگر مشتری تا ۷خرداد موفق به ثبت اطلاعات و احراز هویت نشود تکلیف چیست؟
امکان ثبت اطلاعات و احراز هویت (پیش ثبت نام) تا ۱۴ خرداد وجود دارد.
۱۲- مشتریانی که دارای خودروی سنگین باری و تجاری هستند امکان ثبت نام دارند؟
ملاک فعال بودن پلاک است اگر تصمیم دیگری اتخاذ شود اطلاع رسانی خواهد شد.