کیانوش پورمجیب با بیان اینکه این پروژه با اتکا به توان مهندسی و ساخت داخل به تولید میرسد، گفت: استانداردهای مختلف ایمنی و زیست محیطی در این محصول اجرا خواهد شد.
وی افزود: در خرداد ماه امسال تعدادی از بدنه این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد.
وی از تقسیم بندی این خودرو در ۵ مگاماژول بدنه، شاسی، قوای محرکه، الکترونیکال و تزئینات خبر داد و گفت: با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.
وی ضمن ارایه توضیحاتی درباره ویژگی های مختلف فنی و ظاهری خودرو گفت: برخی از شاخصهای ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایرانخودرو به اجرا درمی آید. این خودرو بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی شده است. در شهریورماه با تولید آزمایشی، بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت خواهیم کرد و تولید از اواخر سال شروع میشود.
پورمجیب تصریح کرد: تلاش شده تا از سرمایهگذاریهای قبل در این پروژه استفاده شود و سرمایهگذاری جدید زیادی صرف نشده است.
وی افزود: هم زمان، ۹۷ تست صحهگذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام میدهیم تا در زمان مقرر مجوز شمارهگذاری محصول را دریافت کنیم.