تمامی نمایشگاه‌ها طبق تقویم نمایشگاهی برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: تمام نمایشگاه‌ها به ویژه الکامپ، اگرفود، نفت و گاز، ایران هلث، صنعت ساختمان براساس تقویم پیش‌بینی شده و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بهمن حسین‌زاده گفت: با توجه به تجهیز نمایشگاه بین‌المللی ایران به دستگاه‌های ضدعفونی و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا و نیز رعایت دقیق 4 پروتکل بهداشتی، تمامی نمایشگاه‌ها طبق تقویم نمایشگاهی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: باتوجه به اینکه نمایشگاه‌های تخصصی نقشی مهمی در زنجیره صادرات غیرنفتی دارند، بنابراین مصمم هستیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی تمامی نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه طبق برآوردهای رسمی، جامعه جهانی از جمله کشور عزیزمان ایران، تا مدتی درگیر با شرایط کرونا است، اظهار داشت: از آنجایی که اقتصاد تعطیلی بردار نیست، بنابراین نمی توان به دلیل کرونا، نمایشگاه‌ها را تعطیل کرد. ولی می‌توان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، نمایشگاه‌ها را قدرتمندانه برگزار کرد.

حسین زاده با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با اثرات کرونا در نمایشگاه از 5 ماه پیش اظهار داشت: با راه اندازی این ستاد در نمایشگاه و صرف ساعت‌ها کار کارشناسی، 4 پروتکل بهداشتی صنعت نمایشگاهی با نظرخواهی از همه فعالان و انجمن‌های صنعت نمایشگاه تدوین شد.

وی افزود: این پروتکل ها که دربرگیرنده بخش های اصلی و فعال این صنعت یعنی مشارکت کنندگان، بازدید کنندگان و سایت‌داران است، با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد، به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور رسید وسپس توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نمایشگاه بین المللی ایران ابلاغ شد.

به گفته این مسئول نمایشگاهی، در حال حاضر ستاد مقابله با اثرات کرونا، گزارش‌های روزانه ای را به صورت چک لیست از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی، قبل و حین برگزاری به مدیریت ارائه می دهد.

حسین زاده، با اشاره به اینکه موارد و پروتکل‌های یاد شده در سایت شرکت سهامی نمایشگاه وهمچنین به سفرا و رایزنان اقتصادی سایر کشورها اطلاع‌رسانی شده است، تاکید کرد: در طول سالهای اخیر بر همگان روشن شده که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تا چه اندازه در توسعه صادرات غیر‌نفتی موثر است و با توجه به شرایط فعلی که کشور به شدت نیازمند تولید هدفمند و توسعه صادرات است، بنابراین برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، درواقع محقق کردن دیدگاه رهبری مبنی بر جهش تولید است.

وی افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با سرلوحه قرار دادن سخن رهبری، اهتمام و عزم جدی نسبت به برپایی تمامی نمایشگاه‌های تخصصی طبق تقویم نمایشگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد.

حسین زاده بیان داشت: ثبت‌نام آنلاین، اجازه ندادن به بازدیدکنندگان عمومی برای حضور در نمایشگاه، حضور متخصصان با دعوت از سوی شرکت‌ها، تقسیم‌بندی افراد برای حضور در نشست‌های رودررو، آموزش پرسنل حراست و هلال احمر مستقر در نمایشگاه، توزیع بسته‌های ضدعفونی‌کننده و اقلام مبارزه با کرونا بین شرکت‌کنندگان، حرکت افراد بر مبنای خطوط از پیش طراحی شده در نمایشگاه، لغو بلیت فروشی در ورودی نمایشگاه بین‌المللی، عبور از تونل مخصوص برای ضدعفونی افراد و همچنین مشخص شدن جایگاهی برای مصاحبه‌های خبرنگاران با مسوولان و شرکت‌کنندگان، از جمله اقداماتی است که طبق مفاد 4 پروتکل بهداشتی تدوین شده از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در زمان برپایی هر نمایشگاهی بکار بسته می شود.

حسین زاده با بیان اینکه قبل از برپایی هر نمایشگاهی، دوره های آموزش بهداشت محیط توسط متخصصین وزارت بهداشت برای جلوگیری از کرونا و نیز به روز کردن دانش و مهارت های افراد اعم از برگزار کنندگان و عوامل اجرایی نمایشگاه برگزار می کنیم، گفت: طبق تقویم نمایشگاهی سال جاری، ۸۲ عنوان نمایشگاهی را برای امسال اجرایی کنیم که با توجه به تمهیداتی که برای مقابله با بیماری کرونا در نمایشگاه اندیشیده و بکار بسته شده، مصمم هستیم تمامی نمایشگاهی را طبق تقویم نمایشگاهی برگزار کنیم.

وی افزود: طبق دیدگاه و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری تمامی نمایشگاهها برطبق پروتکل بهداشتی تایید شده هیچ منعی ندارد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: اجرای دقیق پروتکل ها از سوی نمایشگاه موجب شده تا در سه نمایشگاه برگزار شده ، حسن عملکرد نمایشگاه بارها از سوی مسئولان وزارت بهداشت،وزارت صمت و نیز نمایندگان مجلس مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

وی در پایان به اهمیت حضور قوی انجمن وتشکل های بخش خصوصی هم اشاره کرد و افزود: تمامی انجمن ها و تشکل ها به عنوان بخشی تاثیر گذار در امر تولید و صادرات ، می توانند شرکت ها واحدهای اقتصادی و تجاری را برای حضوری پررنگ در نمایشگاه‌ها مجاب کنند.