تفاوت کنترلرهای DualSense شما را شگفت زده خواهد کرد

آیا این سوال برای شما پیش آمده است که سیستم بازخورد لمسی (haptic feedback) و محرک های تطبیقی (adaptive triggers) کنترلرهای کنسول PS5 تا چه مقدار تجربه بازی کردن ما را تغییر خواهد داد؟ آن طور که به نظر میرسد بسیار. تمام توسعه دهندگان بازی درمورد این قابلیت کنترلرهای کنسول PS5 در سایت PlayStation تعریف کرده اند که این قابلیت حس های جدیدی را به بازیکن منتقل خواهد کرد و همچنین مثال هایی آورده اند که بسیار شگفت انگیز به نظر میرسند.

خبر را برای من بخوان

تفاوت کنترلرهای DualSense شما را شگفت زده خواهد کرد


آیا این سوال برای شما پیش آمده است که سیستم بازخورد لمسی (haptic feedback) و محرک های تطبیقی (adaptive triggers) کنترلرهای کنسول PS5 تا چه مقدار تجربه بازی کردن ما را تغییر خواهد داد؟ آن طور که به نظر میرسد بسیار. تمام توسعه دهندگان بازی درمورد این قابلیت کنترلرهای کنسول PS5 در سایت PlayStation تعریف کرده اند که این قابلیت حس های جدیدی را به بازیکن منتقل خواهد کرد و همچنین مثال هایی آورده اند که بسیار شگفت انگیز به نظر میرسند.

نخست برایان هورتون (Brian Horton) کارگردان خلاق بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales درمورد سیستم بازخورد لمسی در زمان حمله دشمنان به شخصیت اصلی و "ایجاد یک بازخورد لمسی از سمت و جهت آن حمله بر روی کنترلر" سخن گفت. همچنین هورتون درمورد احساسی که در زمان استفاده از قابلیت های شخصیت های اصلی یعنی Miles همچون قابلیت مخفی کاری بازی و Venom Blast ایجاد میشود حرف زد.

هورتون بیان کرد:" به لطف رزولوشن بالای سیستم لمسی کنترلرهای DualSense، ما میتوانیم از قابلیت های بازخورد بسیار خوبی استفاده نماییم. برای مثال، در زمانی که شما دکمه مربع را نگه میدارید تا قابلیت Venom Punch را اجرا نمایید، شما نیز انرژی الکتریکی ای که اسپایدرمن حس میکند را در قسمت چپ کنترلر احساس خواهید کرد و اوج ضربه آن را در قسمت راست متوجه خواهید شد."

همچنین گوین مور (Gavin Moore) کارگردان خلاق استودیو SIE Japan Studio مثال هایی برای عملکرد تکنولوژی کنترلرهای DualSense در آینده و در بازی هایی چون نسخه نسل آینده ای Demon Souls remake آورده است. وی باین کرد :" ما میتوانیم در بازی Demon’s Souls مبارزات را خشن تر، سیاه تر و مرگبارتر طراحی کنیم. هم اکنون شما تمام ضرباتی را که بر دشمن وارد میکنید و یا هر طلسمی را که اجرا میکنید را احساس خواهید کرد. همچین سیستم بازخورد لمسی به شما این قابلیت را میدهد تا متوجه شوید جاخالی ها و ضربات شما تا چه حد خوب بوده است." طبق گفته مور حتی کشیدن یک اهرم هم یک تجربه حسی خواهد داشت؛ امری که با کنترل های فعلی امکان آن وجود نداشت.

ام این تنها قابلیت کنترلرهای جدید شرکت سونی نیست. کارگردان بازی Horizon Forbidden West یعنی متیس دو جونگ (Mathijs de Jonge) درمورد ماشه های دسته ی DualSense بیان کرده است که باعث آن میگردد تا هر اسلحه تجربه خاص و متفاوتی را نسبت به دیگر اسلحه ها داشته باشند.