کلاس S پرچمدار برند بنز است، اما کلاس E نیز مدل اصلی مرسدس بنز به شمار می رود. مرسدس بنز کلاس S خودرویی است که باید به خوبی برای یک تاکسی پاریسی با موتور توئیتی یا یک واگن جنگی دوقلو توربو V-۸ AMG کار کند.
مهندسان و طراحان بنز همیشه با طراحی مجدد مراقب هستند. کلاس E باید از ترجیحات یک پایگاه مالک سنتی استفاده کند و همزمان به عنوان ویترین تواناییهای این برند باشد. این کار آسانی نیست و آنها با استفاده از این آسانسور میان مدت کلاس E۲۱، ۲۰۲۱ W۲۱۳، کار درستی را طی کرده اند.
نمای بیرونی در کلاس S آنقدر گسترده است که تقریباً میتوان این ماشین را نسل جدید نامید. در حالی که درها، سقف و قسمتهای شیشهای یکسان هستند، چراغهای جلو و مشبک جلویی کاملاً مجدداً تنظیم شده اند و به نظر میرسد بیشتر به سمت عقبتر و کشیدهتر به نظر میرسند.
قسمت عقب در واقع ظاهری کاملاً جدید دارد و چراغهای روشنایی به جای عمودی در حال حاضر افقی هستند که از قضا، کلاس E را با طراح مشهور "برونو ساکو" طراح مشهور مدل "عمودی"، تداعی میکند که نشان میداد باید یک زبان طراحی مشابه در سراسر صفحات دنبال شود. همه سدانهای مرسدس اکنون به جز کلاس C که به زودی جایگزین میشود دارای چراغهای افقی هستند.
از جلو، کلاس E با تعدادی کورههای مختلف ارائه میشود که تنها یکی از آنها هنوز ستاره قائم را روی هود نگه میدارد. بسیاری از این مدل ظاهر سنتی راضی هستند اما گمان می شود تعداد بسیاری از مشتریان با ستاره مرکزی مشبک AMG Line را انتخاب کنند.
مدلهای واقعی AMG، E۵۳ و E۶۳ دارای نمای جلویی هستند که به نظر میرسد از AMG GT پیوند زده شده است، و All-Terrain عیب یابی صوتی Audi Allroad را در خارج از جاده به واگن منتقل میکند.
در حالی که از دست دادن تغییرات بدنه غیرممکن است، تغییرات در فضای داخلی محدودتر شده است. ابزار دقیق آنالوگ از بین میرود و جایگزین دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی میشود. دکمه چرخشی کنسول باعث میشود تا یک تاچ پد با ظاهری امروزی ظاهر شود. با این حال، ماشین تست ما هنوز هم با سیستم قبلی مجهز بود و میشنویم که دایملر در نظر دارد تا بین سیستمها به مشتریان امکان انتخاب بدهد.
سیستم MBUX نسبت به سیستم قبلی دارای مزایایی متفاوت است. این خودرو سریع مانند عملکرد تنظیم ناوبری، عملکردهای بسیار بیشتری را ارائه میدهد که نشانگر چرخش با نمایش پیکانهای مجازی از طریق فید دوربین در زمان واقعی در مقابل شما است. این ترفند به اندازه کافی خوب است که باعث میشود گاهی اوقات Waze را کنار بگذارید.
فضای داخلی کاملاً زیبا و مجلل است که با ترکیبی دلپذیر از چوب، فلز و چرم ساخته شده است. آینه عقب بدون قاب بسیار زیبا به نظر میرسد و دریچهها و سوئیچها با دقت معمولی مرسدس کار میکنند. تناسب و پایان بی عیب و نقص هستند، همانطور که باید در این کلاس باشند.کلاس E بر خلاف آینده گرایی سرد و حاکم بر کابین خلبان یک Audi A۶، سبک کمی شفاف و خاص خود را حفظ میکند.
اگرچه این خودرو را از تعداد اسب بخار تشخیص نمی دهید، اما خیلی چیزهای زیادی در زیر این کاپوت تغییر کرده است، در حالی که نسخه قدیمی این خودرو راهی برای یک توربوشارژ ۳.۰ لیتری مستقیم با شش را فراهم میکند. قدرت خروجی در ۳۶۲ اسب بخار و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور یکسان است، اما پیشرانه جدید به دو دلیل برتر است.
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استاندارد بوده، همانطور که درایو تمام چرخ است. با این کار، E۴۵۰ در ۶۰.۹ مایل در ساعت در مرسدس ۴.۹ ثانیه تخمین زده میشود، یک دهم ثانیه سریعتر از مدل خروجی؛ سرعت حداکثر ۱۳۰ مایل در ساعت کنترل میشود، اما میتوانیم اثبات کنیم که E۴۵۰ با همان بازار اروپا قادر است با سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت و با حاشیه قابل توجهی بالاتر از آن، به سرعت بیشتری برسد.
دایملر هیچ یک از موتورهای دیزلی چهار و شش سیلندر عالی را در بازار ایالات متحده ارائه نمیدهد. در حالی که سیستم تعلیق استاندارد کلاس E را با یک سواری بی سر و صدا به وجود میآورد، یک سیستم تعلیق هوای اختیاری با سه اتاق وجود دارد که حتی احمقانهتر است. در نسخههای غیر AMG، سیستم تعلیق در قسمت کمی نرمتر قرار دارد که با فرمان دقیق، اما دلپذیر کم کار میشود. وقتی از آنها سؤال شود، E۴۵۰ میتواند با سهولت در گوشه و کنار رقص کند، اما دامنه واقعی آن کروز مسافرتی با مسافت طولانی نیست.