به گزارش موبوایران، هیوندای توسان ۲۰۲۱ یک شاسی بلند کوچک است که در شش سطح ( Value، SEL، Sport، Limited و Ultimate ) به فروش میرسد. SE و Value با پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری (۱۶۱ اسب بخار، گشتاور ۱۵۰ پوند فوت) به صورت استاندارد ارائه میشوند. SEL، Sport و Limited دارای یک موتور ۲.۴ لیتری (۱۸۱ اسب بخار، ۱۷۵ پوند فوت) هستند.
ممکن است این شاسی بلند کامپکت خوش تیپ و ارزشمند هیوندای تحت الشعاع شاسی بلندهای لوکس Palisade و با شکوه Kona قرار بگیرد، اما مانند دیگر نمونه های شاسی بلند چیزهای زیادی برای ارائه دارد. کابین آن به زیبایی آراسته شده و امکانات رفاهی و لوکس زیادی را در اختیار شما قرار میدهد.
خریداران از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶۴ اسب بخاری ۲.۰ لیتری یا ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری یا پیشرانه جلو یا چهار چرخ استفاده میکنند. بهره وری سوخت و فضای بار از نظر کلاس پیشرو نیستند، اما دور از دسترس هم نیستند و سایر ویژگیهای مثبت توسان به رفع این شکاف کمک میکند. در جاده، سواری هیوندای روان و هندل آن قابل قبول است. تعداد زیادی از ویژگیهای کمک راننده نیز استاندارد است.
هیوندای در حال آماده شدن برای یک توسان کاملاً جدید است تا برای سال مدل ۲۰۲۲ تعظیم کند، بنابراین در این بین تقریبا هیچ تغییری در مدل ۲۰۲۱ ایجاد نمیکند. در واقع، تنها چیزی که امسال متفاوت بوده، انتخاب رنگ است.
این خودرو امکانات مختلفی از جمله کنترلهای آب و هوای خودکار دو منطقهای، درگاه USB صندلی عقب، جلو گرم کن صندلیها و رادیو ماهوارهای SiriusXM است.
موتور، انتقال قدرت و عملکرد
دو موتور چهار سیلندر متفاوت برای تأمین انرژی توسان در دسترس هستند، یک موتور ۲.۰ لیتری ۱۶۴ اسب بخار یا ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخار؛ هر دو تیم با یک اتوماتیک شش سرعته هستند. رول بدنه به خوبی کنترل میشود، فرمان از وزن خوبی برخوردار است و به طور کلی توسان با اطمینان جهت را تغییر میدهد، همچنین سواری بسیار نرم و تصفیه شدهای ارائه میدهد و سیستم تعلیق به راحتی سختترین ضربهها را رد میکند.
مصرف سوخت و MPG در دنیای واقعی
دو موتور چهار سیلندر توسان دارای رتبه بندی EPA هستند که صرفاً برای این بخش متوسط هستند. خودروی آزمایشی چهار چرخ متحرک ما از چهار سیلندر بزرگتر ۲.۴ لیتری بهره میبرد که ۲۶ مایل بر ساعت تولید میکرد، که مطابق با امتیاز آن از EPA است.
در داخل کابین توسان، از سرنشینان محیطی خوش ساخت با کنترلهای کاربر پسند و طراحی به سبک اروپایی پذیرایی میشود. انتخاب روکش مبلمان بژ تا حدودی کنتراست ایجاد میکند. صندلیهای پارچهای استاندارد ارائه شده توسط YES Essentials؛ هیوندای ادعا میکند پارچه در برابر لک شدن مقاومت میکند، بوها را دفع میکند و استاتیک را کاهش میدهد. برای کسانی که چرم را ترجیح میدهند، مدلهای Limited و Ultimate آن را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه میدهند. صندلیهای عقب توسان را صاف تا کنید و جای ۲۲ چمدان دستی وجود دارد. با صندلیهای بالا، هفت جایگاه داشت.
یک سیستم سرگرمی تمام عیار با صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی، Apple CarPlay و قابلیت Android Auto استاندارد است. هر دو سطح تر و تمیز Limited و Ultimate از یک صفحه لمسی ۸.۰ اینچی به علاوه ناوبری درون داشبورد برخوردار هستند.
کراس اوور جمع و جور هیوندای به دلیل نمایش قدرتمند آن در آزمایشهای تصادف، از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه مورد تقدیر قرار گرفته است، ویژگیهای جدید استاندارد کمک به راننده مانند ترمز اضطراری خودکار و کمک به حفظ خط، یک لایه محافظ اضافی ایجاد میکند.