به نظر می رسد WhatsApp پشتیبانی درون برنامه ای را اضافه می کند تا کاربران بتوانند گزارش اشکال را مستقیماً از طریق برنامه پیام رسانی ارسال کنند. برخی از منابع مربوط به این حرکت جدید در نسخه جدید بتا WhatsApp برای Android مشاهده شده است. به نظر می رسد این ویژگی بخشی از منوی تنظیمات WhatsApp است و در صفحه اختصاصی "تماس با ما" در دسترس خواهد بود. با این حال ، برنامه متعلق به فیس بوک هنوز این ویژگی را برای عموم به ارمغان نمی آورد. در حال حاضر دسترسی آزمایشکنندگان بتا نیز فراهم نشده است.
همانطور که توسط سایت ردیاب ویژگی های WhatsApp WABetaInfo گزارش شده است ، WhatsApp 2.20.202.7 beta برای Android منابع برای پشتیبانی درون برنامه ای را دارا میباشد. این از طریق صفحه جدید تماس با ما در دسترس است که کاربران را مجبور می کند شکایات خود را در یک قسمت به صورت متن تایپ کنند.
این ویژگی به کاربران امکان می دهد جزئیات سیستم و گزارشات را برای کمک به تیم WhatsApp در درک این موضوع وارد کنند و نسبت به حل آن اقدام کنند. با این حال ، پیام های متنی ، پرونده های رسانه ای و به روزرسانی های وضعیت به احتمال زیاد بخشی از گزارش های ارائه شده از طریق پشتیبانی درون برنامه ای نیستند.
واتس اپ همچنین در صورت امکان حل مشکل گزارش شده ، به مدیران پشتیبانی خود اجازه می دهد تا مستقیماً از طریق چت پشتیبانی واتس اپ با شاکی ارتباط برقرار کنند. همچنین ، WABetaInfo خاطر نشان می کند که با پایان یافتن مکالمه بین کاربر و مدیر پشتیبانی ، گپ بسته می شود.
گرچه WhatsApp قبلاً یک آدرس ایمیل (support@whatsapp.com) برای دریافت گزارش اشکال و شکایات از کاربران دارد ، با اضافه کردن جدید ، مشکلات کاربران را حتی بیشتر راحت می کند.
با این وجود ، پشتیبانی درون برنامه ای از WhatsApp هنوز در دست توسعه است و حتی در آخرین نسخه بتا نیز قابل مشاهده نیست. هر چند احتمالاً در ساخت آینده در دسترس همه کاربران واتس اپ قرار خواهد گرفت.