AMD Ryzen 5000 و Zen 3 ادعای بهترین پردازنده بازی !!!

گذشته از ادعاهای خشن عملکرد میکرو معماری ، ما معمولاً زیاد در مورد اعداد معیار شخص اول صحبت نمی کنیم - آنها تأیید نشده اند و ما ترجیح می دهیم ایستگاه را تا بررسی ها نگه داریم که در آن می توانیم در مورد آزمایشات خود صحبت کنیم.

خبر را برای من بخوان

AMD Ryzen 5000 و Zen 3 ادعای بهترین پردازنده بازی !!!


قهرمان عملکرد تک رشته جدید؟
گذشته از ادعاهای خشن عملکرد میکرو معماری ، ما معمولاً زیاد در مورد اعداد معیار شخص اول صحبت نمی کنیم - آنها تأیید نشده اند و ما ترجیح می دهیم ایستگاه را تا بررسی ها نگه داریم که در آن می توانیم در مورد آزمایشات خود صحبت کنیم. چند عدد وجود دارد که می خواهم از بازاریابی AMD بیرون بیاورم ، فقط اگر برخی از مارکرها را در مقایسه با اعدادی که در حال حاضر داریم ، در شن و ماسه قرار دهم.

یکی از معیارهای موردعلاقه ای که هر دو اینتل و AMD طی سالیان گذشته از آن استفاده کرده اند Cinebench است که یک صحنه آزمایشی برای Cinema4D است. AMD آن را با Ryzen تبلیغ کرده است زیرا از عملکرد بالاتری برخوردار است ، در حالی که اینتل ترجیح می دهد آن را به عنوان نمونه ای از بار نمایندگی کمتر از ایده آل برجسته کند. ما از آن در مجموعه آزمایشی خود فقط به عنوان یکی از تعداد بارهای ارائه دهنده استفاده می کنیم که پایگاه کاربری زیادی را پوشش می دهد. از بین شماره های ما ، بهترین پردازنده های اینتل و AMD در یک تست موضوعی نتایج زیر را دارند:

(توجه داشته باشید که در آزمون تک رشته ای ، در نهایت محدودیت های برق اعمال نمی شود زیرا یک هسته نباید تمام قدرت تراشه را مصرف کند. برای پردازنده Tiger Lake ، زیرا این یک قسمت اسمی 15 W TDP با توربو 50 W است ، در واقع با یک هسته فعال از حد مجاز بالاتر می رود ، زیرا امتیاز 554 را به خود اختصاص می دهد. در نتیجه ، از حالت 50 وات با 28 W TDP استفاده شده و امتیاز 595 را به خود اختصاص داده است. به هر حال این بیشتر شبیه پردازنده دسک تاپ است.)

شماره AMD برای Ryzen 9 5900X خود ، در توربو 4.8 گیگاهرتز ، 631 است.

نسل به نسل ، این یک افزایش 17.8 درصدی عملکرد است. بیش از Core i9 با بالاترین عملکرد دسکتاپ اینتل ، 17.3 درصد برتری دارد. بیش از ریز معماری جدیدترین نسل اینتل ، Tiger Lake ، این عملکرد 6٪ با همان فرکانس افزایش یافته است.

به هر طریقی که آن را برش بزنید ، خواه این لید را 17٪ از دسک تاپ به دسک تاپ یا 6٪ از بهترین به بهترین را در نظر بگیرید ، یک چیز واضح است که اگر این نتیجه صحیح باشد ، AMD تک خواهد داشت تاج عملکرد رشته ای

دفعه قبلی که AMD واقعا این عنوان را داشت بیش از یک دهه پیش بود و از آن زمان این شرکت در حال جبران کردن است. اگر این نتایج درست باشد ، بحث بر سر داشتن عملکرد تک رشته ای کافی است که AMD می تواند از پنجه پا تا پا مبارزه کند. نه تنها این ، بلکه در مطالب بازاریابی AMD ، آنها معتقدند که این یک برنده مشخص است.

جریان اصلی بازی
این نوع معیارها در مورد بازی نیز وجود دارد که از زمانی که Ryzen AMD را قادر به بازی دوباره در این بازار کرده است ، مسئله ای بحث برانگیز است. اعداد AMD در اینجا به دو دلیل بر روی بازی های 1080p متمرکز می شوند: اولاً این منطقه ای است که پردازنده ها برای عملکرد از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، اما دوم اینکه آنها اشاره می کنند که مانیتورهای 1080p هنوز هم بیشتر فروش مانیتور را برای گیمرها دارند ، مخصوصاً وقتی که به نرخ تازه سازی بالا نگاه می کنید.

برای بازی با کیفیت 1080p ، AMD دو ادعای واضح دارد.

در مرحله اول ، هنگام مقایسه Ryzen 9 5900X با Ryzen 9 3900XT ، گفته می شود که پردازنده جدید نرخ فریم متوسط را از 5٪ تا 50٪ با میانگین حدود 26٪ افزایش می دهد.

ثانیاً ، هنگام مقایسه Ryzen 9 5900X با Core i9-10900K ، گفته می شود که پردازنده جدید 7 درصد برنده است ، با معیارهای جداگانه از 3٪ باخت تا 21٪ برد متفاوت است.

این مورد اخیر مهم است ، همانطور که Core i9-10900K منتشر شد ، به عنوان یک پیام بازاریابی قوی که بهترین CPU بازی موجود در بازار است ، وجود دارد. اکنون AMD معتقد است که می تواند ادعا کند و تاج را بگیرد. با این وجود عنصر مهم برای مدیریت AMD در دسترس بودن است - در دسترس بودن 10900K بسیار متنوع است به طوری که اینتل برای مدیریت انتظارات بی سر و صدا 10850K را منتشر کرد. اگر AMD بتواند به اندازه کافی پردازنده های Ryzen 9 5900X را در اختیار افرادی قرار دهد که آنها را می خواهند ، اینتل قدم بزرگتری برای صعود دارد تا عنوان خود را بدست آورد زیرا گفته می شود پردازنده های Rocket Lake خود را در Q1 سال آینده راه اندازی می کند.

مثل همیشه ، ما صبر خواهیم کرد تا سخت افزار در دسترس داشته باشیم تا نتیجه گیری خود را انجام دهیم. این نتایج آزمون های شخص اول AMD است ، بنابراین استانداردهای معمول احتیاط اعمال می شود. AMD سابقه قوی در ادعای دقیق دارد که با آزمایش ما در سال های اخیر تایید شده است ، اما ما هنوز هم منتظر بررسی هستیم

پشتیبانی از چیپ ست
مثل همیشه ، AMD مشتاق است که تأکید کند پردازنده های جدید Ryzen 5000 در مادربردهای موجود موجود پشتیبانی می شوند. با توجه به چرخه عمر طولانی پلت فرم AM4 ، تقسیم بندی بین پشتیبانی چیپست و پردازنده وجود داشته است ، با این وجود AMD این بار در مورد چیپست های پشتیبانی شده کاملاً روشن است. AMD دستورالعمل های خود را به دو قسمت تقسیم کرده است.

برای کاربران سری 500 تراشه ، سیستم عامل مادربردهایی که از سخت افزار جدید پشتیبانی می کنند باید از قبل موجود باشد. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که حداقل نسخه AGESA 1.0.8.0 نصب شده است که از بوت شدن سیستم اطمینان حاصل می کند. برای پشتیبانی و عملکرد کامل ، کاربران باید برای بهترین تجربه به AGESA 1.1.0.0 به روز شوند.

برای 400 کاربر چیپست سری ، AMD در حال حاضر با شرکای مادربرد برای به روزرسانی بسته سیستم عامل خود سخت کار می کند. AMD انتظار دارد اولین BIOS های بتا با پشتیبانی Ryzen 5000 از ژانویه در دسترس قرار گیرد ، اما بخشی از این امر به تولیدکننده مادربرد وابسته است. انتشار کامل بایوس در تاریخ دیگری انجام می شود. در پاسخ به این س AMDال که آیا میان افزار جدید سری 5000 برای چیپست های سری 400 پشتیبانی پردازنده های قدیمی را برطرف می کند ، AMD گفت که بسته به این که فروشنده مادربرد می خواهد پشتیبانی را فعال کند ، مورد به مورد خواهد بود.


برای کاربرانی که مادربردهایی را خریداری می کنند که از پشتیبانی BIOS مورد نیاز Ryzen 5000 برخوردار نیستند ، برنامه Processor Loan Boot Kit همچنان در دسترس خواهد بود.

*کلمه ای در مورد شوک استیکر
سخت است که متوجه نشویم AMD قیمت سخت افزارهای خود را برای این نسل جدید افزایش می دهد. این شرکت معتقد است که واقعاً در موقعیت برنده ای قرار دارد و سخت افزارهای بهتر بازار شایسته قیمت گذاری در سطحی مطابق با این قیمت هستند. برای هر صاحب مشاغل رقابتی با اعتقاد به داشتن کالای بهتر ، یافتن تعادل مناسب تقاضا و قیمت همیشه برای نحوه مدیریت فروش و در نهایت سهم بازار بسیار مهم است.

آناند یک بار جمله ای بسیار بصیرانه به من گفت. "هیچ محصول بدی وجود ندارد ، فقط قیمت بد است."

بنابراین با درخواست AMD 50 دلار دیگر برای این پردازنده ها ، آیا درخواست زیاد است؟

استدلال AMD این است که ، برای عملکرد در ازای هر دلار ، همچنان در رقابت با رقابت در هر بخش بازار پیشرو است. سخنگویان مشتاق بودند به این نکته اشاره کنند که آنها هنوز به خاطر دارند AMD برای رسیدن به این سطح از عملکرد از کجا آمده است و می فهمند که معیاری مانند عملکرد به ازای هر دلار همیشه در لیست نیازهای پرشورترین کاربران خود بوده است. تفاوت این بار در این است که ، چون AMD ادعا می کند بهترین عملکرد را در بازار دارد ، اکنون می تواند آن حق بیمه اندک را شارژ کند اما همچنان محصول جذاب تری ارائه می دهد.