دانستی های جالب درباره وانتی عجیب و ضد ضربه

اولین چیزی که در وانت تسلا سایبرتراک جلب توجه می‌کند، طراحی مدرن و نامتعارف آن است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد تسلا سایبرتراک به عنوان یک خودرو مسابقه کنار گذاشته شده است، اما این توانایی را دارد که تمام خودروهای پرفروش را به چالش بکشد. با یک نمای بیرونی لبه تیز که از فولاد ضد زنگ ضد خش و خراش ساخته شده است، این خودرو کاملا برقی تسلا کاملاً سخت است.

Cybertruck می‌تواند تا ۱۴۰۰۰ پوند بکسل کند و برد رانندگی او ۵۰۰ مایل است. هنوز چیز‌های زیادی در مورد Cybertruck از جمله زمان فروش رسمی آن نمی‌دانیم. در حال حاضر، به نظر می‌رسد نسخه‌های اولیه از اواخر سال ۲۰۲۱ تولید می‌شوند.

تسلا در حال گسترش خط تولید خود است و یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بدنه در آمریکا را شامل می‌شود. اگرچه فورد و جنرال موتورز می‌گویند طی دو سال آینده نسخه‌های الکتریکی خود را خواهند داشت، اما تنها رقابت دیگر تسلا Bollinger B۲ و Rivian R۱T است.

سایبرتراک در سه پیکربندی مختلف در دسترس خواهد بود که همگی براساس تعداد موتور‌های الکتریکی ساخته شده است. در حالی که سیستم محرک چهار چرخ در همه استاندارد است، اما نسخه تک موتوره آن کمی متفاوت است، هر موتور اضافی به معنای شتاب سریعتر، برد رانندگی بیشتر و ظرفیت یدک کشی بیشتر است.

سایبرتراک نه تنها با یک موتور الکتریکی، بلکه با دو موتور در دسترس است. در حالی که این خودرو تک موتور دارای چرخ عقب است، مدل‌های دو و سه موتور دارای چهار چرخ متحرک هستند. تسلا ادعا می‌کند که در ۶.۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و سرعت آن ۱۱۰ مایل در ساعت است.

گزارش شده است که موتور دو موتوره Cybertruck تنها در ۴.۵ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۲۰ مایل در ساعت است. کسانی که به دنبال عملکرد حداکثر هستند، از مدل سه موتوره قدردانی می‌کنند که به گفته تسلا اساساً صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۲.۹ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت دوربری می‌کند.

همه این خودرو ‌های سایبرتراک دارای تعلیق بادی قابل تنظیم هستند که می‌تواند هنگام رانندگی بالا و پایین بیاید و تا ۱۶ اینچ از زمین فاصله دارد. این خودرو تسلا می‌تواند یک ماشین آفرود فوق العاده باشد. اگر سایبرتراک بتواند به اندازه ادعای تسلا واقعا یدک بکشد، حداکثر امتیاز بالاتری نسبت به گزینه‌های محبوب مانند Ram ۱۵۰۰ خواهد داشت.

در حالی که تسلا‌های تک موتوره و دو موتوره حداکثر امتیاز کشیدن به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰ هزار پوند دارند، مدل‌های دارای موتور سوم قادر به جذب ۱۴ هزار پوند عظیم خواهند بود. همچنین هر سایبرتراک می‌تواند ۳ هزار و ۵۰۰ پوند را در بستر باری ۶.۵ فوتی خود حمل کند.

تسلا اندازه باتری‌هایی را که به وانت الکتریکی آن نیرو می‌دهند، فاش نکرد. با این حال، هر مدل دارای یک کابل شارژ ۲۵۰ کیلوواتی است که به شبکه گسترده سوپرشارژر‌های تسلا نیز دسترسی خواهد داشت. دامنه رانندگی آن با تعداد موتور متفاوت است، اما تسلا ادعا می‌کند که موتور تک دارای برد ۲۵۰ مایل به علاوه، موتور‌های دوتایی ۳۰۰ مایل به علاوه برد مجهز هستند و سطح بالای موتور سه گانه باید بیش از ۵۰۰ را ارائه دهد.

از آنجا که سازمان حفاظت محیط زیست هیچ رتبه رسمی برای Cybertruck منتشر نکرده است، ما فقط می‌توانیم تخمین‌های اولیه تسلا را رد کنیم. به همین ترتیب، باید منتظر بمانیم تا یک مدل تولید واقعی را بدست آوریم تا حداکثر برد بلند پروازانه آن را در دنیای واقعی آزمایش کنیم.

کسانی که فکر می‌کردند فضای داخلی تسلا مدل ۳ مینیمال است، با دیدن کابین اسپارتان سایبرتراک این واکنش را دوباره تجربه می‌کنند.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های استاندارد فاش نشده است، تصاویر اول داشبوردی شبیه به دال را نشان می‌دهد که تنها تحت کنترل یک صفحه لمسی بزرگ است. به نظر می‌رسد فرمان مربع شکل آن نوعی نمایشگر روشن است، اما چیزی تأیید نشده است. سایبرتراک همچنین می‌تواند تا شش نفر را در خود جای دهد و بستر باربری ۶.۴ فوت آن ۱۰۰ فوت مکعب حجم دارد. همچنین دارای یک درب عقب کشویی عالی است که به عنوان یک رمپ برای بارگیری چهار چرخ و موتورسیکلت عمل می‌کند.

در این خودرو با شکل متفاوت، جزئیات خاص مربوط به سیستم سرگرمی Cybertruck تا حد زیادی یک رمز و راز است. با این حال، ما می‌دانیم که هر مدل دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۷ اینچی است که به صورت افقی در مرکز داشبورد نصب شده است. Cybertruck توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) یا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مورد آزمایش قرار نگرفته است.