جنگ NVIDIA و AMD وارد فاز جدیدی شد !

AMD از اولین پردازنده گرافیکی RDNA2 با نام Navi 21 یا Big Naviنام می برد و این هدف مستقیماً از سری NVidias GeForce RTX 30 است که به ترتیب با RTX 3090 ، 3080 و 3070 منتشر شده است.

خبر را برای من بخوان

جنگ NVIDIA و AMD وارد فاز جدیدی شد !


AMD از اولین پردازنده گرافیکی RDNA2 با نام Navi 21 یا "Big Navi" نام می برد و این هدف مستقیماً از سری NVidia's GeForce RTX 30 است که به ترتیب با RTX 3090 ، 3080 و 3070 منتشر شده است.


(نسخه RTX 3090 همان مواردی بود که گیمرها را عصبانی کرده و باعث خرابی سایت و جرم گیری و انواع مختلف کرنفل های سایت قبل از سفارش شد و هنوز هم نمی توانید یک سری 30 را با قیمت های معمولی بخرید ؛ آنها فقط وجود ندارند.)
AMD قول داده است که چنین اتفاقی نیفتد و RX 6800 و RX 6800 XT را در تاریخ 18 نوامبر و مشخصات برتر 6900 XT را در 8 دسامبر به تعداد محدودتر عرضه می کند.
در مورد قیمت گذاری ، RX 6800 از 579 دلار ، RX 6800 XT با 649 دلار شروع می شود و 6900 XT با قیمت 999 دلار ، یعنی AMD برای کسانی که مایل به پرداخت هزینه های بالایی هستند حق بیمه خوبی را ارائه می دهد.
ما اطلاعات فنی عمیقی از AMD مشاهده نکردیم اما مشخصات منتشر شده و نشان می دهد که ترانزیستورهای 26.8B دارای حداکثر 80 CU (واحد محاسبه) با 16 گیگابایت GDDR6 هستند. و "Infinity Cache" وجود دارد که قدرت و بیش از دو برابر پهنای باند را اضافه می کند.
این CU ها به لطف معماری RDNA2 30٪ کارآمدتر هستند و نسبت به نسل قبلی 30٪ سریعتر زمان می گیرند.


به عنوان یک مقایسه ، PS5 از 36 CU در فرکانس های بالاتر ، Xbox Series X 52 CU در فرکانس های پایین تر ، و Series S 20 CUs در فرکانس های پایین تر دوباره استفاده خواهد کرد ، و به هیچ وجه این نیست که داستان آخر قدرت محاسبات است ، اما فقط به عنوان نمونه ای از ارزش کل کنسول در مقابل یک GPU واحد در فروش برای سازندگان رایانه.

به نظر می رسد AMD با Nvidia در حال معاملات تجاری است که زمان زیادی است.
همانطور که Gizmodo گفت: داغ لعنت ، AMD این کار را کرد ، "این به سختی می تواند نسل سخت افزار AMD باشد که در نهایت آن را با رقبای خود گردن گردن می کند ، نه اینکه در یک ثانیه نزدیک کمی عقب باشد."
این بدان معناست که خرید GPU AMD یک گزینه واقعی است ، نه اینکه فقط فرض کنید بهترین کار با انویدیا همانند سالهاست.
نکته اساسی این است که AMD عملکرد ردیابی اشعه خود را لمس نکرده و هنوز AMD هیچ پاسخی به CUDA برای توسعه دهندگان و کسانی که مایل به محاسبه توان خام هستند ندارد.


بنابراین ، موارد ناشناخته بسیاری وجود دارد که ما منتظر بررسی ها هستیم و انویدیا چیزهای بیشتری را در چمدان خود دارد.
و برای اکثر افراد ، مگر اینکه شما در تنظیمات Ultra یک بازی نصب کنید و از یک صفحه نمایش سطح بالا استفاده نکنید ، بیشتر بازیکنان معمولی و معمولی با مانیتور 1080p و نرخ تازه سازی 60Hz و کابل HDMI تصادفی نیازی به آن ندارند یکی از این جانوران
اما نگاه کردن به آن سرگرم کننده است و دیدن اینکه AMD در مقابل Nvidia و Intel در CPU به پایین پرتاب می شود بسیار جالب است.
ما منتظر بررسی ها و معیارها هستیم.
صحبت از این است که ، Ars Technica نگاه خوبی به Nvidia RTX 3070 دارد که درست یک روز قبل از انهدام AMD با سری RX 6000 منتشر شد.