5 چیزی که باید در مورد پردازنده های GPU اینتل بدانید!

مدتی است شایعات و اخبار اطلاعات رسمی در مورد اولین پردازنده گرافیکی گسسته اینتل به گوش می رسد. آیا این لپ تاپ برای دسک تاپ است؟ شخصی یا مشاغل تجاری؟ این هفته ، غول تراشه جزئیات را در یک جلسه توجیهی خصوصی در اختیار PCMag قرار داد.

خبر را برای من بخوان

5 چیزی که باید در مورد پردازنده های GPU اینتل بدانید!


مدتی است شایعات و اخبار اطلاعات رسمی در مورد اولین پردازنده گرافیکی گسسته اینتل به گوش می رسد. آیا این لپ تاپ برای دسک تاپ است؟ شخصی یا مشاغل تجاری؟ این هفته ، غول تراشه جزئیات را در یک جلسه توجیهی خصوصی در اختیار PCMag قرار داد.

این راه حل که Iris Xe Max نام دارد ابتدا به چند لپ تاپ نسل یازدهم "Tiger Lake" راه پیدا می کند. (انتظار می رود تا پایان سال 2020 به پایان برسد.) ما در اینجا یک نمای کلی از Iris Xe Max با جزئیات بیشتر داریم ، اما من برخی از مهمترین نکات را جمع آوری کرده ام - و بیشتر از آن ، آنچه که من به عنوان پیامدهای Xe Max می بینم - برای شما اینجا بیان میکنم.

1. برای شروع یک منوی حداکثری محدود خواهد بود
ما اطلاعات زیادی در مورد Iris Xe Max دیدیم ، اما برای آماده سازی این صحنه بدانید که ممکن است حداقل در ابتدای کار در عمل به لپ تاپ های زیادی تبدیل نشود. این هدف برای همان هدف GPU گسسته GPU به عنوان راه حل گرافیکی پایین رده GeForce MX انویدیا است و این تراشه ها در همه لپ تاپ ها ، نسبت به کسانی که دارای گرافیک یکپارچه (پردازنده) یا بالاتر هستند ، نشان داده نمی شوند.

لپ تاپ های تخصصی تولید محتوا / پردازش رسانه و همچنین ماشین های بازی به GPU های پرحجم احتیاج دارند - از آنچه که به طور سنتی از خط GeForce MX ارائه می شود ، جذاب تر است. (GeForce GTX یا کمتر Radeon RX AMD ، حداقل کلاس GPU برای گیمرها است.) در مقابل ، بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت یا اولین قابلیت حمل و نقل بر روی قیمت های پایین تر و قدرت پردازش برای کارهای روزمره تمرکز می کنند ، به معنی GeForce MX یا Iris Xe Max به طور طبیعی بیشترین معنی را برای این لپ تاپ بین لپ تاپ دارد. و غالباً ، اگر یک OEM لپ تاپ در تلاش است تا به نقطه قیمتی برسد ، و گرافیک اولین سفارش تجاری نیست ، اولین چیزی که باید بررسی شود ، ایده گرافیک گسسته است. شما با استفاده از شتاب گرافیکی موجود در تمام پردازنده های مدرن لپ تاپ ، هزینه تولید کمتری دارید و از نظر حرارتی نیز پیچیدگی کمتری دارد ، بخصوص وقتی بخواهید یا نخواهید آنها را روی تراشه دریافت می کنید.

Iris Xe Max برای شروع فقط در سه لپ تاپ راه اندازی می شود: Acer Swift 3X ، Asus VivoBook Flip 14 TP470 و Dell Inspiron 15 7000 2-in-1. اینها همه لپ تاپ های باریک و قابل حمل هستند و این دقیقاً نوع سیستمی است که Iris Xe Max در آن استفاده خواهد شد. همانطور که گفته شد ، لپ تاپ های بزرگتر و ضخیم تر ، احتمالاً برای هدفی خاص خواهند بود که نیاز به قدرت پردازنده گرافیکی قوی تر دارند.

این نیز منطقی است زیرا لپ تاپ های سبک و سبک نیز از همان نمونه هایی هستند که اولین تراشه های Tiger Lake (بخشی از سری U کم مصرف) در آنها وجود دارد. از آنجا که این دو هنگام پیوستن به نیروها بهترین عملکرد را خواهند داشت ( فقط Iris Xe Max را در لپ تاپ های Tiger Lake پیدا کنید) ، انتظار می رود که Iris Xe Max را به طور عمده در این نوع لپ تاپ ها پیدا کنید.

2. این سری واقعا برای گیمر ها نیست!
اینتل تعدادی از تست های گرافیکی بازی های اولیه را با ما به اشتراک گذاشت. برخی از نرخ های قابل احترام فریم Iris Xe Max درمقابل گرافیک یکپارچه را می بینیم که تقریباً مطابق با پیشنهاد ارزان قیمت GeForce MX350 انویدیا است. هنوز هم ، این اساساً به عنوان یک مزیت بازی مطرح نمی شود. این ممکن است فرض شما باشد هنگامی که برای اولین بار اینتل در مورد پردازنده های گرافیکی گسسته شنیدید ، اما منطقی است که سایر روش غول تراشه را نسبت به پردازنده ها در نظر بگیرید.

مسئله این است که ، همانطور که در برخی از آزمایشات اولیه گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل بحث کردم ، عملکرد گرافیکی این راه حل که در تراشه های سطح بالای Tiger Lake ساخته شده است کاملاً مناسب است. (تجزیه و تحلیل من از Intel Iris Xe را در اینجا ببینید.) ما هنوز Xe Max را آزمایش نکرده ایم ، اما لایه بندی Xe Max در بالای پردازنده ای که از قبل دارای سیلیکون یکپارچه Iris Xe است ، از نظر گرافیک خام ، احتمالاً جایگزین خواهد شد " خوب "با" خیلی خوب " چیز بدی نیست ، اما جای کار دارند.