شبی پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، به دروغ ادعای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را داشت ، فیس بوک اعلانی را در بالای فیس بوک و فیدهای اینستاگرام اضافه کرده است که می گوید - تاکنون - برنده ای وجود ندارد.
در اوایل شب ، هر دو توییتر و فیس بوک تصمیم گرفتند پیامی را انتخاب کنند که از هر دو سیستم عامل یکسان باشد.
تعدادی از ایالتهای محوری هنوز آرائ را شمارش می کنند ، از جمله جورجیا ، پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسین. این کار شامل آرائ اضافی نمی شود ، اما در عوض به افزایش بی سابقه رأی های پستی که رسماً ریخته شده اند اما هنوز شمارش نشده اند ، می پردازد.
کمی بعد از اعمال محدودیت ها ، توییتر برای اظهار نظر به یک توییت از حسابsafety شرکت اشاره کرد. در این توئیت آمده است: "ما یک هشدار را در توییتrealDonaldTrump برای ادعای احتمالی گمراه کننده در مورد انتخابات قرار دادیم." "این اقدام با سیاست یکپارچگی مدنی ما مطابقت دارد."
تحت محدودیت های توییتر ، کاربران باید از طریق یک جعبه هشدار کلیک کنند تا وقتی این توییت در فیدها و صفحات اصلی ظاهر می شود ، دیدن کنند و نمی توانند توییت را لایک کنند و یا به آن پاسخ دهند. retweets محدود به عملکرد "quote tweet" است ، جایی که کاربران فقط می توانند پیام را با تفسیر خود به اشتراک بگذارند.
دونالد ترامپ همان پیام را به فیس بوک ارسال کرد ، جایی که این شبکه اجتماعی برچسبی را به این پست اضافه کرد و در آن اشاره کرد که هنوز آرا شمارش می شود و کاربران را به مرکز اطلاعات انتخابات فیس بوک هدایت می کند. فیس بوک هیچ اقدامی برای جلوگیری از گسترش پست در شبکه خود انجام نداده است.
به نظر می رسد در یک پیام جداگانه در هر دو سیستم عامل ، ترامپ اشاره ای به اعلامیه آینده کرده است ، بدون آنکه پیش از موعد اعلام پیروزی کند. "من امشب سخنرانی خواهم کرد، یک پیروزی بزرگ در راه است! " پست خوانده شده است. هیچ یک از دو شبکه اقدامی علیه این پست دوم انجام نداده اند.
توییتر و فیس بوک در ماه سپتامبر سیاست های صریح علیه اعلامیه های زودرس پیروزی را اتخاذ کردند و به نظر می رسد این سیاست ها همانطور که در آن زمان وضع شده بود اعمال شده اند. از 17 سپتامبر ، سیاست اطلاعات نادرست توییتر ادعاهای زودرس پیروزی را تحت پوشش قرار داده و آنها را واجد شرایط حذف توسط ناظران می کند. رویکرد فیس بوک محدودتر است: این شرکت گفت که پست هایی را که شامل انتخابات هستند برچسب گذاری می کند و بینندگان را به اطلاعات معتبر هدایت می کند. فیس بوک همچنین محدودیت هایی را در مورد تبلیغات پولی پست های مربوط به انتخابات ایجاد کرد و اطمینان داد که نامزدها نمی توانند از شبکه تبلیغاتی این شرکت برای تقویت ادعاها استفاده کنند.
در اوایل روز ، توییتر محدودیت های مشابهی را برای یکی از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ اعمال کرده بود. مایک رومن ، مدیر فعالیت های مبارزات انتخاباتی روز مبارزات انتخاباتی ، توئیت هایی را منتشر کرده بود که ادعا می کند رای گیری گسترده در رای دهندگان در فیلادلفیا را تشکیل می دهد.