بررسی اجمالی پورشه Taycan EV ، رقیب سرسخت تسلا !

اولین اتومبیل برقی پورشه یک سدان زیبا و اسپرت است که کاملاً مطابق با شهرت عملکرد بالای این برند است. پورشه تایکان مدل 2020 (شگفت آور، هندلینگ دقیق و یک ظاهر طراحی شده تهاجمی) ارائه می شود.

خبر را برای من بخوان

بررسی اجمالی پورشه Taycan EV ، رقیب سرسخت تسلا !


اولین اتومبیل برقی پورشه یک سدان زیبا و اسپرت است که کاملاً مطابق با شهرت عملکرد بالای این برند است. پورشه تایکان مدل 2020 (شگفت آور، هندلینگ دقیق و یک ظاهر طراحی شده تهاجمی) ارائه می شود. مهندسی جالبی هم در زیر پوست وجود دارد. Taycan اولین خودروی الکتریکی تولیدی است که از گیربکس دو سرعته و سیستم الکتریکی 800 ولت استفاده می کند که به ترتیب شتاب سریعتر و زمان شارژ کوتاهتر را امکان پذیر می کند.

از نظر تئوری ، Taycan اولین رقیب واقعی تسلا مدل S است. در عمل ، پورشه و تسلا مزایای منحصر به فردی دارند که باید خریداران را به سمت تصمیم گیری راحت تر سوق دهد. مدل S درجه بندی بسیار بالاتری را ارائه می دهد - اما ، آزمایش های ما در دنیای واقعی نشان داد که فقط یک مزیت کوچک نسبت به Taycan Turbo S دارد - یک بسته عملی تر و دسترسی به یک شبکه گسترده ایستگاه های شارژ سریع.
پورشه تایکان توربو و توربو S آماده هستند که گرانترین ، قدرتمندترین و بهترین عملکرد تایکان ها باشند. 4S چندان سریع نخواهد بود ، اما ممکن است که آن و سایر نسخه های آینده دامنه رانندگی بهتری ارائه دهند.

قیمت گذاری و کدام یک را بخریم
انتخاب ما پورشه تایکان 4S ارزان قیمت است. سرعت آن بسیار زیاد است و احتمالاً با یک بار شارژ برد بیشتری نسبت به مدل های گران قیمت توربو ارائه می دهد. لیست تجهیزات اختیاری پورشه طولانی تر (و بسیار گرانتر) از لیست کریسمس یک کودک هشت ساله است ، که انتخاب کامل Taycan را یک امر کاملاً شخصی می کند. با این حال ، تمام خریداران باید شارژر 150 کیلوواتی را در نظر بگیرند که حداکثر قدرت شارژ را در ایستگاه های شارژ سریع DC 400 ولت سه برابر می کند.

موتور ، انتقال قدرت و عملکرد
Taycan 4S ، Turbo و Turbo S هر چهار چرخ را با دو موتور الکتریکی هدایت می کنند. حداکثر توان خروجی 522 اسب بخار (4S با باتری پایه) ، 563 اسب بخار (4S با باتری بزرگتر) ، 670 اسب بخار (Turbo) و 750 (Turbo S) تنها برای احتراق های کوتاه 2.5 ثانیه در هر زمان دوام دارند. پس از آن ، همه مدل ها برای محافظت از پیشرانه در برابر گرما ، خروجی را کمی کاهش می دهند. تعویض دنده دو سرعته منحصر به فرد موتور عقب در هنگام رانندگی منظم تقریباً قابل مشاهده نیست.

در تست ما ، توربو S در 2.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید و این خودرو را به سریعترین اتومبیل تنها EV که تاکنون آزمایش کرده ایم و سومین اتومبیل سریع در تاریخ آزمایش های خود تبدیل کرد. (پشت لامبورگینی Huracán Performante و Porsche 918 Spyder.) ما توربو یا 4S را آزمایش نکرده ایم ، اما تخمین می زنیم که این کار را به ترتیب در 3.0 ثانیه و 3.8 ثانیه انجام دهند. با کاهش شارژ باتری ، کاهش سرعت ماشین های الکتریکی طبیعی است ، اما پورشه می گوید Taycan قادر است 10 عملکرد پشت به پشت را با عملکرد ثابت انجام دهد.