ویژگی جدید اضافه شده به گوگل کروم چیست ؟

Google Chrome در حال دریافت ویژگی جدیدی است که امنیت صفحاتی را که در برگه جدیدی باز می شوند بهبود می بخشد. آسیب پذیری Google در حال برطرف شدن است ، نوعی "پاک کردن برگه" است که در آن یک صفحه در برگه قانونی باز می شود و صفحه اصلی شما هدایت می شود. صفحه جدید یک صفحه قانونی باز می کند.

خبر را برای من بخوان

ویژگی جدید اضافه شده به گوگل کروم چیست ؟


گوگل کروم در حال دریافت ویژگی جدیدی است که امنیت صفحاتی را که در برگه جدیدی باز می شوند بهبود می بخشد. آسیب پذیری Google در حال برطرف شدن است ، نوعی "پاک کردن برگه" است که در آن یک صفحه در برگه قانونی باز می شود و صفحه اصلی شما هدایت می شود. صفحه جدید یک صفحه قانونی باز می کند ، اما صفحه ای که شما ترک کرده اید همچنان قابل دسترسی است و به صفحه مخربی هدایت می شود که می تواند به رایانه شما آسیب برساند یا از آن برای جاسوسی گذرواژه ها یا اطلاعات پرداخت استفاده شود.

گزارشی از Bleeping Computer بیان می کند که برای جلوگیری از "به خواب رفتن" ، ویژگی جدیدی به نام rel = "noopener" ایجاد شده است که با استفاده از جاوا اسکریپت برگه تازه باز شده جلوگیری می کند و مانع از آن می شود کاربر بیشتر به URL دیگری هدایت شود.

طبق گزارش ، در یادداشتی از اریک لارنس ، توسعه دهنده مایکروسافت اج ، آمده است: "برای کاهش حملات" ضربه زدن به زبانه "، که در آن یک برگه / پنجره جدید باز شده توسط یک زمینه قربانی ممکن است در آن زمینه باز شود ، استاندارد HTML تغییر داد تا مشخص شود لنگرهایی که target_blank را دارند باید طوری رفتار کنند که گویی | rel = ”noopener” | تنظیم شده است ممکن است صفحه ای که مایل به انصراف از این رفتار است ، تنظیم کند | rel = "opener" |. "

این گزارش می افزاید که این ویژگی به Chrome Canary - مدل آزمایشی Chrome در درجه اول برای توسعه دهندگان - اضافه شده است و تا ژانویه سال آینده به نسخه عمومی پایدار راه می یابد.

طبق این گزارش ، در سال 2018 ، اپل و موزیلا تغییراتی در Safari و Firefox ایجاد کردند تا پیوندها را ایمن تر کنند. این یک تابع را اضافه کرد که به طور خودکار ویژگی "noopener" را به پیوندهایی اضافه می کرد که در آنها target = "_ empty" بود. در اینجا ، مرورگر به طور خودکار URL هایی را که در آنها ویژگی «noopener» وجود ندارد ایمن می کند.

هفته گذشته ، اریک لارنس این ویژگی را به Chromium آورد ، به این معنی که به Microsoft Edge ، Google Chrome ، Brave و سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium اضافه خواهد شد.