کمپانی ها بزرگ دنیا هرکدام دارای برند و لوگوی معروفی هستند که به راحتی می توانید آن ها را شناسایی کنید اما معنای هرکدام از این لوگوها و رازی که این کمپانی ها از ما پنهان کرده اند چیست؟ چه چیزی در پشت این لوگوها و نام کمپانی های بزرگ دنیا پنهان شده است؟
لوگوی اپل همانطور که همه ما می دانیم یک سیب گاز زده است. اما معنای این سیب برخلاف باور همه که سیب نیوتون مشهور است و برخی معتقدند که به سیب مشهور حضرت آدم اشاره دارد درواقع نشات گرفته از هوش بالای استیو جابز است. کلمه Byte در انگلیسی به معنای بایت کامپیوتر است و در معنای دیگر Bite به معنای گاز زدن نیز به کار می رود. در نتیجه شرکت اپل با استفاده شباهت این دوکلمه یک سیب گاز زده را برای لوگوی کمپانی خود طراحی کرده است.
لوگوی کمپانی ماشین سازی تویوتا در واقع تمامی حروف تویوتا را در خود جای داده است اما دلیل اصلی این لوگو و نام گذاری آن به این علت است که شرکت تویوتا پیش از تبدیل شدن به شرکت ماشین سازی در واقع یک شرکت تولید نخ و ریسندگی بوده است و آرم پنهان شده در لوگوی تویوتا در واقع نخ و سوزن است. این کمپانی به مرور زمان از شرکت ریسندگی گسترش پیدا کرده و به یک کمپانی بزرگ تولید ماشین تبدیل شده است. نام پیشین تویوتا در دوران ریسندگی تویودا بوده است.
کمپانی بزرگ دیگر در صنعت ماشین سازی شرکت هیوندا است که در نگاه اول لوگوی این کمپانی حرف اول هیوندا یعنی H را به نمایش می گذارد اما در واقعیت لوگوی این شرکت دو فرد هستند که درحال دست دادن هستند این دوفرد مشتری و نماینده شرکت هیوندا است که شعار این شرکت یعنی مشتری مداری و اعتماد مشتری را نشان می دهد.
لوگوی بعدی مربوط به شرکت سونی و سری ساخت لپ تاپ های این شرکت به نام وایو است. در قسمت اول این لوگو شکلی مانند موج مشاهده می کنید که در واقع اشاره به امواج اینترنتی دارد اما در ادامه علامتی شبیه به 0 و 1 دید می شود که تمامی کد های برنامه نویسی با 0 و 1 نوشته می شود.
شرکت بزرگ BMW در واقع بر گرفته است ملخ های هواپیمایی است که این شرکت در گذشته ای دور تولید می کرده است و رنگ آبی و سفیدی که در لوگوی این کمپانی بزرگ برگرفته از پرچم ایالت باباریای آلمان به مرکزیت مونیخ است که در لوگوی تیم فوتبال بایرن مونیخ نیز می توانید آن را مشاهده کنید.
اما در آخر لوگوی شرکت بنز است که در نگاه اول شبیه به یک دایره است که به سه قسمت مساوی تقسیم شده است اما در واقعیت برگرفته از شعار این شرکت بزرگ ماشین سازی است که ادعا بر تسلط بر زمین، دریا و آسمان دارد.