سایت خبری طلا

3 دلیل که نشان میدهد قیمت بیت کوین در حال اوج گرفتن است !

منبع: cointelegraph


قیمت بیت کوین برای اولین بار در نزدیک به سه سال گذشته از 16000 دلار گذشته است که به دلیل سه عامل اصلی ، حرکت آن تقویت می شود.


3 دلیل که نشان میدهد قیمت بیت کوین در حال اوج گرفتن است !

قیمت بیت کوین برای اولین بار در نزدیک به سه سال گذشته از 16000 دلار گذشته است که به دلیل سه عامل اصلی ، حرکت آن تقویت می شود.

قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار در نزدیک به سه سال گذشته ، 12 نوامبر ، از 16000 دلار گذشته است. جنبش ارز رمزپایه غالب به دلیل سه عامل اصلی در حال تقویت است.

کاتالیزورهای اصلی در پشت رالی BTC بازارسایر ارز های دیجیتال خیلی داغ نیست، آزمایش مجدد 16000 دلار و منطقه تأمین نهنگ 14900 دلاری.

افت اخیر بازار سایر ارز های دیجیتال را وارد دوره پایین تری کرد
در تاریخ 10 نوامبر ، قیمت بیت کوین به طور ناگهانی به 15،072 دلار کاهش یافت. افت بازار تنها 24 ساعت پس از آن رخ داد که شاهد یک نزول عمده دیگر به 14805 دلار بود که باعث محتاط معامله گران شد.

اما این افت به دو دلیل اساسی به سود بیت کوین بود. اول ، به نهنگ ها اجازه داد در موقعیت پشتیبانی خود در حدود 15000 دلار بمانند. دوم ، بازار آتی را با بیرون راندن خریداران دیررس یا دارندگان قرارداد طولانی خنثی کرد.

بازنشانی بازار آتی و نرخ بودجه قراردادهای آتی بیت کوین برای تداوم روند رو به رشد BTC بسیار مهم بود.

مبادلات آتی در بازار ارزهای رمزپایه از مکانیزمی به نام "بودجه" برای دستیابی به تعادل در بازار استفاده می کنند. هنگامی که اکثر بازار در حال خرید بیت کوین است ، خریداران باید به فروشندگان کوتاه مدت انگیزه دهند. برعکس نیز صادق است: وقتی شورت بیشتر بازار را تشکیل می دهد ، فروشندگان باید به خریداران پول پرداخت کنند.

پیش از افت در 10 نوامبر ، نرخ بودجه BTC در بالای 0.01٪ قرار داشت. این نشان می داد که بازار به شدت مشتاق خرید یا خرید بیت کوین است و آن را شلوغ می کند.

پس از اصلاح جزئی تا سطح پشتیبانی 15000 دلاری ، با تثبیت نرخ بودجه ، قراردادهای آتی BTC خنثی شد.

آزمایش مجدد 16000 دلاری مقاومت را تضعیف کرد
حتی تا اواخر 11 نوامبر ، منطقه 16000 دلاری مقاومت بالایی در برابر بیت کوین داشت. معامله گران وجود سفارشات فروش بزرگ را در مقاومت مشخص کردند ، نشان می دهد که نهنگ ها احتمالاً این سطح را هدف قرار می دهند.

به گفته ادوارد مورا ، تاجر بیت کوین ، سفارشات فروش زیادی در حدود 16000 دلار وجود دارد. او گفت:

"بالاتر رفته ، فکر کنید حداقل برای 6 نوامبر بالا می رود و احتمالاً بالاتر است ، ما سفارشات زیادی بالای 16،000 دلار در Bitfinex داریم."
علی رغم ثبت سفارشات فروش بزرگ با قیمت 16000 دلار ، بیت کوین به دلیل آزمایش مجدد در طول هفته گذشته ، آن را تحت فشار قرار داد ، که در نهایت مقاومت را تضعیف کرد.

منطقه پشتیبانی از نهنگ 14900 دلاری کاملاً نگهداری می شود
Cointelegraph به طور مداوم در طول این هفته گزارش داده است که 14900 دلار به منطقه حمایت از نهنگ تبدیل شده است.

داده های Whalemap نشان می دهد که خوشه های نهنگ هنگامی تشکیل می شود که افراد با ارزش خالص بالا BTC را خریداری می کنند و آن را جابجا نمی کنند. قیمتی که در آن دسته از خریدها قرار دارد ، بعنوان سطح پشتیبانی در نظر گرفته می شود.