ثبت رکوردی دیگر از ارزشمندترین ارز مجازی دنیا/قیمت بیت کوین از ۱۶ هزار دلار هم گذشت

تحلیلگران رشد قیمت بیت کوین را نتیجه قبول آن توسط بسیاری از شرکت‌های عمومی و سرمایه‌گذاران برجسته به عنوان یک سرمایه ارزشمند می‌دانند. بازار بیت‌کوین امروز صعودی بود. اما صعود امروز بیت‌کوین باعث شد این رمز ارز با ورود به کانالی جدید سقف دیگری را نیز از بین ببرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، بیت‌کوین امروز با 1.7 درصد افزایش سقف دیگری را نیز شکست و وارد کانال 16 هزار دلار شد. اگرچه تحلیل‌گران مدت‌ها است که چشم‌انداز این رمز ارز را صعودی می‌دیدند، اما آن‌ها انتظار داشتند قیمت آن در پایان سال میلادی نهایتاً به 14 هزار دلار برسد. اما اکنون 50 روز مانده به این سال نو و قیمت بیت‌کوین بر روی 16.13 هزار دلار قرار دارد.

این افزایش‌ها از زمانی شدت عجیبی گرفت که شرکت پی‌پال ماه گذشته، اعلام کرد که در ویژگی‌های جدیدی که اضافه کرده به کاربران اجازه میدهد تا با برخی از رمزارز‌ها مانند بیت کوین معاملات خود را صورت دهند.

ارزش بیت کوین ۱۲۳ درصد از ابتدای سال جاری تا حالا و ۵۰ درصد طی همین فصل بالا رفته است.

ارزش برترین ارز مجازی دنیا، بیت کوین، در روز پنجشنبه از 16157 گذشت و به بالاترین رقم از ششم ژانویه 2018 رسید. تحلیلگران می گویند بسیاری از شرکت‌های مالی به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

تحلیلگران رشد قیمت بیت کوین را نتیجه قبول آن توسط بسیاری از شرکت‌های عمومی و سرمایه‌گذاران برجسته به عنوان یک سرمایه ارزشمند می‌دانند.

تمایل به بیت کوین در 2020 مخصوصاً پس از اوج قیمت آن در بیست هزار دلار از سوی موسسات مالی افزایش یافته است.

شرکت بزرگ فناوری مالی «پی پل» ماه گذشته اعلام کرد ساختارهای جدیدی ایجاد خواهد کرد که کاربران بتوانند بیت کوین، اتر، بیت کوین کش و لایت کوین هم تجارت کنند. این شرکت قصد دارد از ابتدای 2021 به مشتریانش اجازه دهد برای خرید از ارزهای مجازی استفاده کنند. شرکت پی پل از شبکه‌ای از 26 میلیون خرده‌فروش تشکیل شده است.

یک شرکت فناوری مالی دیگر به عنوان «اسکوئر» که تحت مدیریت مدیرعامل توییتر قرار دارد اعلام کرد 50 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. این شرکت مدت‌هاست خدمات ارز مجازی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارزش معروف‌ترین و ارزشمندترین ارز مجازی دنیا در سال جاری میلادی مانند اواخر 2017 بیش از دو برابر شده است.

این شرکت همچنین قصد دارد به مشتریان خود اجازه دهد تا در شبکه 26 میلیون کسب‌کار‌ها و خرده‌فروشان خود با رمز ارز خرید کنند. در همین حال، شرکت اسکوئر ماه گذشته گفت که 50 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. این شرکت که توسط مدیر عامل شرکت توییتر جک دورسی اداره می شود، مدت طولانی است که خدمات رمزنگاری را به کاربران برنامه محبوب خود ارائه می دهد.

به نوشته کوین‌دسک تحلیلگران گفته‌اند قبل از رسیدن به 20 هزار دلار در ماه دسامبر (ماه آینده) قیمت بیت‌کوین ممکن است برای مدت کوتاهی اصلاحی نزولی داشته باشد. اما برخی دیگر از تحلیل‌گران مانند ویلی وو رسیدن به 20 هزار دلار که بالاترین قیمت بیت‌کوین در تاریخ آن خواهد بود را تنها در سال 2021 ممکن می‌دانند. با این حال افزایش 123 درصدی قیمت بیت‌کوین از آغاز سال میلادی برای بسیاری از تحلیل‌گران آغاز روند صعودی بیت‌کوین تصور می‌شود.