چندین گزارش از کاهش ارتباط 5G و LTE در Reddit ، در انجمن های پشتیبانی اپل و در انجمن های MacRumors ظاهر شده است ، بسیاری از افراد هنگام راه رفتن یا هنگام حمل و نقل دچار این مشکل شده اند و برخی دیگر در حالت ثابت با مشکل مشابه روبرو می شوند.
چندین کاربر گزارش کرده اند که علی رغم اینکه در منطقه ای تحت پوشش شبکه هستند و هیچ مشکلی در اتصال در دستگاه های دیگر مشاهده نمی کنند ، به طور ناگهانی تمام خط های آنتن گوشی کم میشود و پیام های "عدم سرویس" در iphone 12 خود مشاهده کرده اند. به نظر میرسد این مسئله به سیستم عامل ارتباطی ندارد و باید به مسائل سخت افزاری ارتباط داشته باشد.
چندین کاربر با پشتیبانی فنی اپل یا اپراتور آنها در ارتباط بوده اند و این پیشنهاد وجود دارد که این مسئله مربوط به نحوه تعویض iPhone 12 بین دکل های تلفن همراه است. گفته می شود که آیفون های دارای این مشکل تمام آزمایش های تشخیصی اپل را پشت سر می گذارند ، در حالی که به نظر می رسد روشن و خاموش کردن حالت هواپیما ، دریافت سیگنال از دست رفته را برای برخی ، اما نه همه کاربران اصلاح می کند.
کاربران آیفون 12 در کشورهای مختلف تجربه خود را در مورد این مشکل ارائه داده اند و به نظر نمی رسد که این مشکل مربوط به هیچ یک از شرکت های مخابراتی شبکه باشد ، با گزارشات کاربران از سراسر Verizon ، AT&T و T-Mobile نشان میدهد هیج کدام این شرکت ها خطایی دراین زمینه ندارند.