افشای جزئیات OPPO Find X3 Pro/ اضافه شدن 5G،نمایشگر قوی تر

درست قبل از اینکه COVID-19 اساساً دنیا را متوقف کند ، OPPO پرچمدار سری Find X2 خود را منتشر کرد. پرچمدار OPPO Find X2 Pro دارای سخت افزار بسیار چشمگیر و قیمت بالایی است و جانشین آن ، OPPO Find X3 Pro نیز همین روند را ادامه خواهد داد.

خبر را برای من بخوان

افشای جزئیات OPPO Find X3 Pro/ اضافه شدن 5G،نمایشگر قوی تر


درست قبل از اینکه COVID-19 اساساً دنیا را متوقف کند ، OPPO پرچمدار سری Find X2 خود را منتشر کرد. پرچمدار OPPO Find X2 Pro دارای سخت افزار بسیار چشمگیر و قیمت بالایی است و جانشین آن ، OPPO Find X3 Pro نیز همین روند را ادامه خواهد داد.

با تشکر از افشاگر مشهور اوان بلاس در صفحه Voice وی ، اکنون یک ایده اساسی در مورد انتظارات XP Pro در آینده OPPO داریم. انتظار می رود OPPO علاوه بر پیشرفت های مورد انتظار در طراحی ، عملکرد ، باتری ، شارژ و سایر جنبه ها ، پیشرفت های چشمگیری در نمایشگر و دوربین ایجاد کند. نزدیک به 3 ماه تا زمان راه اندازی تلفن باقی مانده است ، این چیزی است که ما در مورد Find X3 Pro OPPO می دانیم.

طرح
گرچه بلاس هیچ تصویری از دستگاه به اشتراک نگذاشته است ، اما او جزئیاتی را فاش کرده است که به ما ایده ای برای پیدا کردن Find X3 Pro می دهد. به گفته وی ، Find X3 Pro دارای / 31طول خمیده در جلو و عقب است ، دقیقاً مانند سری Find X2. ما نمی دانیم OPPO انحنای دستگاه را به طرز چشمگیری افزایش داده است یا خیر ، اما ظاهراً وزن کل گوشی حدود 20 گرم کمتر و 0.6 میلی متر ضخیم تر از مدل قبلی است.

نکته اساسی ، ما دقیقاً نمی دانیم جلو یا عقب OPPO Find X3 Pro چه شکلی است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که تلفن دارای صفحه نمایش OLED تقریباً بدون حاشیه باشد ، اما نمی دانیم که این نمایشگر دارای بریدگی یا برش سوراخ سوراخ است. ما شک داریم که OPPO فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را در این دستگاه تجاری کرده است زیرا Blass از آن نام نبرد.

یک نکته جالب در مورد طراحی دوربین ، اشاره به روشنایی است که دور لنز دوربین ماکرو می چرخد. به زودی درباره دوربین ها بیشتر صحبت خواهیم کرد ، اما ظاهراً OPPO برای ایجاد روشنایی برای اشیا واقعاً نزدیک ، دایره ای از چراغ ها را در اطراف حلقه سر دوربین ماکرو مجهز کرده است - در واقع مانند میکروسکوپ.

Blass نگفت که آیا OPPO Find X3 Pro در همان گزینه های چرمی وگان که OPPO در Find X2 Pro ارائه داده است ، ارائه می شود یا خیر ، اما او گفت که Find X3 Pro دارای یک شیشه لعاب مانند سرامیک یا مات مات است.

دوربین ها
اگر اطلاعاتی که Blass فاش کرده است صحیح است (و معمولاً نیز ثابت است.) ، در آن صورت OPPO در حال یافتن و درجه بندی دوربین ها در Find X3 Pro در مقایسه با Find X2 Pro است. برای مبتدیان ، OPPO Find X3 Pro دارای یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از یک دوربین زاویه دید عریض ، یک دوربین فوق العاده با زاویه دید بالا ، یک دوربین تله فوتو و یک دوربین ماکرو است.


دوربین اصلی متشکل از سنسور تصویری اعلام نشده 50MP IMX766 سونی است که با یک لنز زاویه باز وصل شده است. در حالی که Blass جزئیات زیادی در مورد IMX766 جدید به اشتراک نگذاشته است ، اما احتمالاً از راه حل لنز On-Chip 2 × 2 سونی استفاده می کند که تمام Pixel Omni-directional PDAF را برای فوکوس خودکار سریعتر و دقیق تر در شرایط کم نور امکان پذیر می کند ، این یک ویژگی است که سونی در IMX689 معرفی شد که اولین بار در Find X2 Pro معرفی شد.

به گفته ایوان بلاس ، برخلاف Find X2 Pro که دارای حسگر تصویر متفاوتی برای دوربین زاویه دید عریض است ، OPPO Find X3 Pro از همان سنسور تصویر 50MP سونی IMX766 با لنز فوق العاده زاویه دید استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین زاویه دید عریض در مقایسه با دوربین اصلی ، یکی از شکایات بسیاری از نسل قبلی است.

در مورد دوربین درجه یک ، به نظر می رسد که این یک افت از دوربین تله فوتو است که 5 برابر بزرگنمایی نوری در Find X2 Pro را ارائه می دهد. در عوض ، OPPO Find X3 Pro جدید دارای یک دوربین تله فوتو 13 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی نوری 2 برابر مانند Find X2 معمولی است.

اگرچه Blass هیچ جزئیاتی را در مورد دوربین جلوی دوربین به اشتراک نگذاشته است ، اما می دانیم که تغییرات قابل توجهی در نرم افزار دوربین ایجاد خواهد شد. OPPO قبلاً تأیید کرده بود که سری Find X3 از پشتیبانی 10 بیتی رنگ از انتها برای گرفتن ، ذخیره سازی و نمایش پشتیبانی می کند. OPPO این سیستم را به عنوان سیستم مدیریت رنگ تمام عیار خود می نامد و اگر به جزئیات ریز و درشت علاقه دارید ، توصیه می کنم مقاله گسترده Idrees را در این زمینه بخوانید.

نمایشگر
OPPO Find X2 Pro امسال مطابق گفته دیلن راگا از XDA یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند را در بازار داشته است و روی کاغذ ، OPPO Find X3 Pro باید حتی بهتر باشد. Find X3 Pro جدید ، همانند Find X2 Pro دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با نسبت ابعاد مشابه 20.1: 9 با وضوح 3216 × 1440 (525ppi) خواهد بود.

مانند Find X2 Pro ، صفحه نمایش Find X3 Pro حتی در وضوح WQHD + طبیعی می تواند تا 120 هرتز را تازه کند. اما بر خلاف مدل سال گذشته که فقط از دو حالت گسسته 60/120 هرتز پشتیبانی می کرد ، Find X3 Pro جدید از یک "قاب پویا تطبیقی" پشتیبانی می کند

به عنوان بخشی از سیستم مدیریت رنگ کامل جدید OPPO ، Find X3 Pro دارای نمایشگر عمق رنگ 10 بیتی است. این مهم است زیرا این بدان معنی است که تلفن می تواند 1.07 میلیارد رنگ موجود در یک تصویر گرفته شده توسط دوربین تلفن را به درستی نمایش دهد. در مقابل ، بسیاری از نمایشگرهای موجود در بازار که سازگاری 10 بیتی را تبلیغ می کنند ، در واقع پنل های 8 بیتی + FRC (کنترل نرخ فریم) هستند (همانطور که در Find X2 Pro مشاهده می شود) ، که ممکن است در هنگام نمایش زنگ های تیره تر ، چشمک زدن قابل توجهی داشته باشد. هرچند همه رنگها را به یک شکل درک نمی کنند ، بنابراین OPPO قصد دارد حالت های قابلیت دسترسی اصلاح تصحیح رنگ داخلی Android را با "Color Correction Solution 2.0" گسترش دهد تا به کاربران در عدم حساسیت به برخی از رنگها کمک کند صفحه نمایش را متناسب با نیازهای خود شخصی کنند.