فیس بوک ممکن است توسط ایالات متحده مجبور شود اینستاگرام و واتس اپ را بفروشد!
فیس بوک پس از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) و تقریباً هر ایالت ایالات متحده امروز از این شرکت رسانه های اجتماعی شکایت کرده است ، وقت زیادی را در دادگاه سپری خواهد کرد. مورد بحث استراتژی "خرید یا دفن" است که برای جلب نظر شرکت های رقیب و دور نگه داشتن رقبای کوچکتر استفاده می شود.
فیس بوک ممکن است توسط ایالات متحده مجبور شود اینستاگرام و واتس اپ را بفروشد!
فیس بوک پس از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) و تقریباً هر ایالت ایالات متحده امروز از این شرکت رسانه های اجتماعی شکایت کرده است ، وقت زیادی را در دادگاه سپری خواهد کرد. مورد بحث استراتژی "خرید یا دفن" است که برای جلب نظر شرکت های رقیب و دور نگه داشتن رقبای کوچکتر استفاده می شود. به گفته رویترز ، فیس بوک در دو دادخواست متهم شد که از توان مالی خود برای خرید رقبا استفاده کرده است. در سال 2012 ، فیس بوک یک میلیارد دلار برای خرید اینستاگرام هزینه کرد ، که در آن زمان یک برنامه مربوط به فیلتر عکس بود.
ایالات متحده از فیس بوک شکایت کرد و خواستار واگذاری اینستاگرام و واتس اپ شد
سرانجام اینستاگرام یک ویژگی Stories اضافه کرد که باعث محبوبیت فوق العاده آن شد. در آغاز سال جاری ، اینستاگرام ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال داشت و ارزش تخمینی بیش از 100 میلیارد دلار را داشت. این بدان معناست که فیس بوک با سود بیش از 99 میلیارد دلار روی کاغذ ، از سودآورترین معاملات انجام شده تا کنون بهره مند شده است. دو سال بعد ، فیس بوک 19 میلیارد دلار برای برنامه پیام رسانی WhatsApp پرداخت کرد. با بسته شدن معامله ، افزایش سهام فیس بوک ارزش خرید را به بیش از 21 میلیارد دلار رساند.
رگولاتورهای فدرال و رگولاتور ایالتی خواهان لغو معاملات هستند حتی اگر هر دو سال پیش توسط FTC تصویب شده باشند. اگر نهادهای نظارتی موافقت کنند که روند لغو معاملات اینستاگرام و واتس اپ را آغاز کنند ، می توانید بهترین باور را داشته باشید که چالش های حقوقی آغاز شده توسط فیس بوک وجود دارد. 46 ایالت در حالی شرکت می کنند که آلاباما ، جورجیا ، کارولینای جنوبی و داکوتای جنوبی در حاشیه نشسته اند. دادستان کل نیویورک ، لتیتیا جیمز ، به نمایندگی از ائتلاف 46 ایالت ، واشنگتن دی سی و گوام که از فیس بوک شکایت می کنند ، گفت: "برای نزدیک به یک دهه ، فیس بوک از سلطه و قدرت انحصاری خود برای شکست دادن رقبای کوچکتر خود استفاده کرده است ، خارج از رقابت ، همه به هزینه کاربران روزمره است. " جیمز گفت که فیس بوک این شرکت ها را قبل از اینکه به اندازه کافی بزرگ شوند تا فیس بوک را به چالش بکشند ، خریداری کرد.
جنیفر نیوستد ، مشاور عمومی فیس بوک ، پرونده های قضایی را "تاریخ تجدیدنظرطلبی" خواند و گفت که پرونده های ضد انحصاری برای مجازات شرکت های موفق وجود ندارد. وی افزود که اینستاگرام و واتس اپ پس از صرف میلیاردها دلار فیس بوک برای بهبود برنامه ها ، موفق شدند. نیوستد اضافه كرد كه "دولت اكنون خواستار انجام كاری است و با هشدار سرسام آور به تجارت آمریكا مبنی بر اینكه هیچ فروش نهایی قطعی نیست. کارش خود را جلو میبرد" وی خاطرنشان کرد که به دلیل ادغام ، مصرف کنندگان از تصمیم رایگان واتس اپ بهره مند شدند. قبل از معامله ، بارگیری واتس اپ 1 دلار برای بارگیری و هر سال یک دلار برای خدمات بود.
مارک زاکربرگ ، بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک ، با بیانیه ای که در سال 2008 ارائه داد ، به هدف خود کمک نکرد. طبق گفته حداقل یک کارشناس ضد انحصار ، زاکربرگ در یک ایمیل نوشت: "خرید بهتر از رقابت است". معاملات انجام شده توسط فیس بوک که به چالش کشیده می شوند شش تا هشت سال دارند و احتمالاً بسیاری از دادگاه ها از دستور دادن به فیس بوک برای انصراف از اینستاگرام و واتس اپ خودداری می کنند. دانیل مورگان ، مدیر نمونه کارها در Synovus Trust در آتلانتا ، جورجیا ، گفت: "من نمی دانم FTC یا DOJ در شکستن فیس بوک موفق خواهد بود یا خیر. من فرض می کنم که این امر در دادگاه ها کشیده می شود زیرا FB از خود دفاع می کند " در ماه ژوئیه ، زاکربرگ روشن کرد که فیس بوک برای دفاع از خود در برابر واگذاری دستورالعمل فدرال "به روی تشک خواهد رفت". مقامات اجرایی اقدامات دولت را "تهدید" وجودی "خواندند.
جالب اینجاست که به نظر می رسد شکستن فن آوری بزرگ موضوعی است که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان بر سر آن توافق دارند. هر دو طرف موافق شکستن گوگل و فیس بوک بوده اند. بسیاری اقدامات حقوقی علیه این دو شرکت فناوری را بزرگترین پرونده ضد انحصاری علیه فناوری از زمان پرونده ضد انحصاری مایکروسافت از سال 1988 می دانند.