روز دوشنبه ، چندین برنامه و وب سایت Google مانند YouTube ، Drive ، Gmail و دیگران از کار افتادند. این باعث شد تعداد زیادی از کاربران جهانی قادر به برقراری ارتباط ، پخش جریانی ویدیو و موارد دیگر نباشند. گوگل علت این مشکل را "قطع شدن سیستم تأیید اعتبار به مدت تقریباً 45 دقیقه به دلیل مشکل سهمیه فضای ذخیره سازی داخلی" دانست. بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که به دلیل مشکل فنی ، برای دومین روز متوالی ، دسترسی به Gmail امکان پذیر نیست. سخنگوی گوگل روز دوشنبه گفته بود که "ما از همه افراد آسیب دیده عذرخواهی می کنیم و برای اطمینان از اینکه این مشکل در آینده تکرار نمی شود ، یک بررسی کامل را پیگیری خواهیم کرد." در روز سه شنبه ، روز بعد ، این مشکل دوباره تکرار شد. پیام های ارسالی با ارسال "حساب ایمیلی که سعی کردید به آن دسترسی پیدا کنید موجود نیست" به فرستنده بازمی گشتند.
گوگل ابتدا گزارش داد که Gmail روز سه شنبه ساعت 4:29 بعدازظهر ET دوباره کار خود را متوقف کرده است. در داشبورد وضعیت گوگل ، این شرکت نوشت: "ما از مشکلی در رابطه با جیمیل در زیر مجموعه قابل توجهی از کاربران آگاه هستیم. کاربران تحت تأثیر قادر به دسترسی به جیمیل هستند ، اما پیام های خطا ، تأخیر زیاد و / یا سایر رفتارهای غیر منتظره را مشاهده می کنند. " سرانجام ، در ساعت 6:51 بعد از ظهر ET (پس از دو ساعت و 22 دقیقه ) ، Google ارسال کرد که "مشکل Gmail برطرف شده است. ما از مشکل پیش آمده پوزش می طلبیم و از صبر و پشتیبانی شما متشکریم. لطفاً مطمئن باشید که قابلیت اطمینان سیستم در Google اولویت اصلی است و ما در حال بهبود مستمر برای بهتر کردن سیستم خود هستیم.
به گفته داون دیتکتور ، 17000 شکایت از کاربران جیمیل روز سه شنبه به وب سایت گزارش شد. در حالی که بیشتر مشکلات Gmail در ایالات متحده اتفاق می افتاد ، این مشکلات همچنین کاربران اروپا ، استرالیا و نیوزیلند را تحت تأثیر قرار می داد. 73٪ نمی توانند وارد Gmail شوند.