به گفته رویترز ، فیس بوک روز چهارشنبه با حمله به شرکت آیفون ، این شرکت را به رفتار ضد رقابتی متهم کرد. دن لوی ، معاون فیس بوک در تبلیغات و محصولات تجاری فیس بوک گفت: "اپل با استفاده از کنترل خود در فروشگاه App رفتار ضد رقابتی دارد تا به سود تولید کنندگان و مشاغل کوچک باشد حرکت کند".
اپل که به تبلیغ حریم خصوصی دستگاه های خود (به ویژه آیفون) می پردازد ، به دنبال جلوگیری از استفاده توسعه دهندگان از برنامه های خود برای ردیابی کاربران و اجرای تبلیغات هدفمند است. اپل می گوید که قوانین جدید آن فیس بوک را مجبور به تغییر "رویکرد خود برای ردیابی کاربران و ایجاد تبلیغات هدفمند" نمی کند. اما این فیس بوک را مجبور خواهد کرد تا به کاربران iOS امکان انتخاب یا عدم پذیرش در این سرویس ها را بدهد. در بیانیه ای ، اپل گفت ، "ما معتقدیم که این یک مسئله ساده ایستادن در برابر کاربران ما است. کاربران باید بدانند که چه زمانی داده های آنها در برنامه ها و وب سایت های دیگر جمع آوری می شود - و آنها باید این اجازه را داشته باشند که به آن نه بگویند"
امروز ، فیس بوک یک صفحه آگهی کامل در روزنامه های مهم سراسر کشور آمریکا پخش کرد. این تبلیغات اپل را به دلیل محدود کردن برنامه ها در جمع آوری اطلاعات از تلفن دیگران مورد انتقاد قرار داد. از این داده ها برای ارسال تبلیغات هدفمند به مصرف کنندگان استفاده می شود. اما فیس بوک می گوید که اپل به طور ناعادلانه بستر تبلیغاتی خود را از الزامات جدیدی که به سایر شرکت ها تحمیل می کند معاف می کند.
در طول تابستان ، اپل گفت که با یک اعلان پاپ آپ از کاربران iOS "اجازه ردیابی آنها در برنامه ها و وب سایت های متعلق به شرکت های دیگر" خواسته می شود. بیشتر تبلیغ کنندگان دیجیتال انتظار دارند مصرف کنندگان این درخواست را رد کنند. لوی فیس بوک گفت که اگرچه شرکت وی با اپل موافق نیست ، اما با قوانین جدید مطابقت دارد. لوی اظهار داشت: "اگر بخواهیم برنامه ما در App Store در دسترس باشد ، ما انتخابی نداریم. اپل و فیس بوك همچنین درباره كاهش 30 درصدی خریدهای درون برنامه ای كه اپل از توسعه دهندگان متهم می كند بحث كرده اند. فیس بوك خود را با توسعه دهندگان کوچکی که بیشتر تحت تأثیر "مالیات اپل" قرار می گیرند درگیر است. این همان مسئله ای است که باعث شده اپل و توسعه دهنده Epic Games (خالق Fortnite) ، پخش کننده موسیقی Spotify و پخش کننده ویدیو Netflix از 30٪ درآمد درون برنامه ای که به جیب های اپل می رود بهره مند نباشند.
فیس بوک امروز در پست وبلاگ خود گفت که "متعهد به ارائه اطلاعات مربوطه در دادخواست ضد انحصارى فدرال توسط اپیک گیمز" است. فیس بوک مشخص نکرد که چگونه می خواهد در این دادخواست شرکت کند. "غول رسانه های اجتماعی هزینه تبلیغات تمام صفحه در نیویورک تایمز ، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست را نیز پرداخت کرد. عنوان اصلی این تبلیغات این است:" ما در مقابل اپل برای مشاغل کوچک در همه جا ایستاده ایم. "در این آگهی آمده است:" در فیس بوک ، تجارت کوچک هسته اصلی کار ماست. بیش از 10 میلیون مشاغل ماهانه از ابزارهای تبلیغاتی ما برای یافتن مشتری های جدید ، استخدام کارمندان و تعامل با انجمن های خود استفاده می کنند. بسیاری از افراد در مشاغل کوچک نگرانی هایی در مورد به روزرسانی اجباری نرم افزار اپل دارند که این امر توانایی کسب و کارها در اجرای تبلیغات شخصی و دستیابی موثر به مشتریان خود را محدود می کند.
طبق مطالعه جدید Deloitte ، چهل و چهار درصد از مشاغل کوچک و متوسط در طول همه گیری ، تبلیغات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده یا افزایش داده اند. بدون تبلیغات شخصی شده ، داده های فیس بوک نشان می دهد که متوسط تبلیغات مشاغل کوچک به ازای هر دلار خرج شده بیش از 60٪ از فروش خود را مشاهده می کند.
نکته اصلی این است که برنامه اپل برای تقویت حریم خصوصی کاربران آیفون با درخواست از آنها برای انتخاب اگر می خواهند تبلیغات هدفمند ببینند برای مشاغل بزرگ و کوچک خوب نیست. و فیس بوک این رفتار اپل را ضد رقابتی عنوان میکند.