سایت خبری طلا

واکنش جالب تیم کوک مدیر عامل اپل به اظهارات فیس بوک!

منبع: phonearena


روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، فیس بوک تبلیغات تمام صفحه را در روزنامه های اصلی منتشر کرد که به دلیل سیاست های آینده حفظ حریم خصوصی برای iOS 14 به اپل حمله می کنند. اپل به کاربران امکان می دهد از ردیابی تبلیغات چشم پوشی کنند. شرکتهایی که از قوانین اپل پیروی نمی کنند ، می توانند از فروشگاه App اخراج شوند. استدلال فیس بوک این است که قوانین جدید برای مشاغل کوچک "ویرانگر"خواهد بود و "به اینترنت آسیب می رساند".


واکنش جالب تیم کوک مدیر عامل اپل به اظهارات فیس بوک!

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، فیس بوک تبلیغات تمام صفحه را در روزنامه های اصلی منتشر کرد که به دلیل سیاست های آینده حفظ حریم خصوصی برای iOS 14 به اپل حمله می کنند. اپل به کاربران امکان می دهد از ردیابی تبلیغات چشم پوشی کنند. شرکتهایی که از قوانین اپل پیروی نمی کنند ، می توانند از فروشگاه App اخراج شوند. استدلال فیس بوک این است که قوانین جدید برای مشاغل کوچک "ویرانگر"خواهد بود و "به اینترنت آسیب می رساند".

فیس بوک به دلیل رفتار نوع دوستانه خود شناخته شده نیست ، بنابراین اگر تصور کنید که در مورد این مراقبت های ناگهانی برای مشاغل کوچک از طرف فیس بوک نکته دیگری وجود دارد ، حق با شماست. طبق خط مشی جدید اپل به کاربران iOS امکان انصراف از ردیابی تبلیغات را می دهد. انتظار می رود که فیس بوک نیز در درآمد خود افت داشته باشد. فیس بوک قبلاً اعلام کرده بود که با اجرایی شدن طرح جدید اپل انتظار می رود به اندازه 50٪ کاهش درآمد تبلیغات خود داشته باشد. با این حال ، فیس بوک اکنون با شروع قوانین جدید در اوایل سال 2021 ، کاهش بالقوه 60 درصدی در درآمد تبلیغات را می بیند. باز هم ، طبق این سیاست جدید ، کاربران iOS مطلع می شوند که یک برنامه می خواهد آنها را ردیابی کند و از آنها می پرسد که آیا برای آنها قابل قبول است یا خیر کاربر ردیابی را رد می کند.

تیم کوک مدیرعامل اپل برای اظهار نظر در مورد تبلیغات فیس بوک به توییتر متوسل شد. این مدیر اجرایی نوشت: "ما معتقدیم كه کاربران باید از بین داده هایی كه درباره آنها و نحوه استفاده آنها جمع آوری می شود ، حق انتخاب داشته باشند. فیس بوك می تواند مانند گذشته به ردیابی كاربران در بین برنامه ها و وب سایت ها ادامه دهد ، شفافیت رهگیری برنامه در iOS 14 فقط به آنها نیاز دارد ابتدا اجازه بگیرید. " یک ویژگی جدید در App Store قرار است به کاربران اجازه دهد قبل از نصب یک برنامه ، کشف کنند که داده های شخصی آنها برای چه مواردی استفاده خواهد شد.

در حالی که فیس بوک از طریق تبلیغات روزنامه احساسات خود را در مورد اپل اعلام کرد ، همچنین گفت که در دادخواست علیه اپل به Epic Games کمک می کند. شاید به یاد بیاورید که اوایل سال جاری اپل بازی محبوب Epic Fortnite را از فروشگاه App اخراج که توسعه دهنده قوانین اپل را نقض کرد و به بازیکنان بازی این فرصت را داد تا خریدهای درون برنامه ای را مستقیماً از طریق پلت فرم پرداخت خود Epic و با دور زدن سیستم اپل انجام دهند. این امر مانع از آن شد که اپل 30٪ هزینه معامله را بپردازد و اپیک را به شکایت علیه اپل سوق دهد.

بدیهی است که فیس بوک معتقد است که تعداد زیادی از کاربران آن تصمیم به شرکت در پیگیری تبلیغات ندارند.